Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató tanulmánya szerint az internet csatlakozás, a LED háttérvilágítás és a 3D, mint remélt ösztönzők csak kevés szerepet játszanak abban, hogy a fogyasztókat lecserélik-e tévéjüket egy újra.
A DisplaySearch a tévécsere globális tényezőivel foglalkozó tanulmánya alapján az emberek ugyanazon fő okok miatt döntenek új TV vásárlása mellett, mint amit évek óta emlegetnek: hogy újabb, nagyobb, jobb TV-jük legyen, és nemcsak az elromlott készülék helyébe, bár ez motiváló lehet. A gyártók a mihamarabbi tévécsere ösztönözése érdekében új funkciókat fejlesztenek arra csábítva a fogyasztókat, hogy újat vegyenek akár a közelmúltban vásárolt csak néhány éves készülékük helyébe.

A LED háttérvilágítás vékonyabb kivitelű és alacsonyabb energiafogyasztású LCD TV-ket ígér, de drágábban, míg az internetkapcsolat a tévénézők számára hozzáférhető tartalomkínálatot bővíti. A 3D-t pedig a gyártók a HDTV-hez hasonlóan a TV-nézés újabb forradalmának minősítik. Ezek a funkciók a költségek mellett új képességeket adnak a TV-khez, de a TV iparág sok résztvevője reméli, hogy a közelmúltban síkképernyős TV-t vásárlókat visszacsalogatják a piacra új TV-t venni. A DisplaySearch tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy több munkát kell fektetni a fogyasztók képzésébe és meggyőzésébe az új funkciók elfogadása érdemben.

Az új funkciók fontossága országonként a többi 14 a TV cserét ösztönző tényezőhöz viszonyítva
Az új funkciók fontossága országonként a többi 14 a TV cserét ösztönző tényezőhöz viszonyítva


A legtöbb vizsgált országban a TV cserét ösztönző tényezők átlaga alatt volt a LED háttérvilágítás fontossága, de a legtöbb esetben előrébb áll a rangsorban, mint az internet csatlakozás vagy a 3D. Csak a városi Kínában és Oroszországban átlagon felüli gyakoriságú ok a LED a meglévő TV cseréjére. Ennek magyarázata az lehet, hogy kevesen ismerik vagy értik a LED háttérvilágítás kínálta előnyöket, de az se ösztönöz a cserére, hogy az ilyen készülékek ártöbblete még mindig 20% vagy több.

Egyre többféle eszköz rendelkezik már internet csatlakozással és az internetes videofogyasztás évről évre nő, ezért internetkapcsolattal rendelkező TV-re váltani erős érvnek tűnhet. De a nagyon zavaros platform- és tartalomkínálati piac valamint a beépített vezeték-nélküli kapcsolat gyakori hiánya azt jelenti, hogy a legtöbben jópofa funkciónak tekintik csupán, de biztosan nem alapvető oknak, ami miatt ki kell cserélni a TV-t. A funkció iránt nagyobb érdeklődést mutató országok többsége a feltörekvő gazdaságok közé tartozik, ahol az erős hagyományos műsorszóró infrastruktúra hiánya növelheti az interneten keresztül elérhető videotartalom relatív fontosságát, ami ösztönzőbb lehet a meglévő készülékek internetre csatlakozó TV-re cseréléséhez.

Kevés új TV funkció kapott annyi figyelmet az elmúlt évben, mint a 3D. A TV márkák és a kereskedők azt várták, hogy a 3D TV-k megjelenése új lendületet ad majd a TV-k cseréjének, valami hasonlót, mint ami a HD és síkpaneles TV-k boomja volt. Bár a 3D TV szállítások erőteljesen növekedtek 2010-ben a tanulmány eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztók nem készülnek új TV-re váltani csak a 3D miatt. A tanulmány azt jelzi, hogy a 3D azon fogyasztók számára fontosabb, akik már amúgy is új készülék vásárlása elé néznek. Még a régóta az új technológiák korai befogadóinak tekintett japán fogyasztók is úgy tekintenek a 3D-re, mint viszonylag kevéssé fontos tényezőre egy új TV megvásárlásának eldöntésénél. Valószínűbb, hogy a széleskörűen elérhető 3D tartalom hiánya is hozzájárul, hogy a 3D nem elsődleges szempont a tévécserében.

Kapcsolódó linkek:

Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
A 3D LCD TV panelszállítás 104%-kal nőtt az első negyedévben
DisplaySearch: a síkpaneles TV szállítások növekedése lassul
Több mint 2,3 millió 3D TV kelt el 2010. utolsó negyedében

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .