1. Oldal
A DisplaySearch jelentése szerint 2006. negyedik negyedévében (Q4’06) a plazma TV-k és mikrodisplay (MD) HVTV-k kevesebb bevételt hoztak, mint egy évvel korábban. A plazma TV piac vezetője a Panasonic, az MDHVTV-ké a Sony.
Q4’06-ban a plazma TV bevételek az előző negyedévhez (Q/Q) képest 7%-kal öt milliárd USD-re növekedtek, de 4%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához (É/É) képest. Ez egyrészt az LCD-vel szemben a 102-112 centis (40”-44”) méretkategóriában elvesztett piaci részesedésnek, másrészt a gyors áreróziónak tudható be. A 3,1 milliós rekord mennyiség Q/Q 34%, É/É 35% növekedést jelent.
A plazma TV-k átlagos eladási ára (ÁEÁ) Q/Q 20%-kal, É/É 29%-kal 1.643 USD-re (kb. 316.000 Ft) csökkent. A plazma TV-k Q4’06-ban első ízben előzték meg az MD HVTV-ket a 127 cm (50”) feletti képméretben, ha csekély mértékben is (42,5% a 42,3%-hoz képest) és vezetnek a 127-137 cm (50”-44”) TV piacon 55%-os részesedéssel. A teljes plazma TV mennyiségen belül a 127 cm (50”) feletti készülékek aránya a Q4’05-beli 13%-ról, 23%-ra nőtt Q4’06-ban. Ez a képméret növekedés azonban nem volt elegendő, hogy kiegyenlítse a brutális áresést.
A 2006-os a plazma TV kiszállítás 57%-kal 9,2 millió egységre nőtt, míg a bevételek 22%-os ÁEÁ esés mellett 22%-kal, 18,5 milliárd USD-re bővültek.
Q4’06-ban a leggyorsabb Q/Q növekedést a 94 centis (37”) plazma TV-k produkálták a jelentős Japán és Európai kereslet miatt, míg a 152 cm (60”) feletti készülékeké a legmagasabb É/É növekedés az erős észak-amerikai piaci igény okán.
Míg Q3’06-ban csak Észak-Amerikában bővült a piac, Q4’06-ban már az összes régió növekedett, bár Kína É/É csökkenést mutatott. Továbbra is Észak-Amerika a plazma TV-k elsőszámú piaca, ahol részesedésük 38%, s ahová az összes 127 cm (50”) feletti plazma TV 63%-a kerül.
A Panasonic maradt a meghatározó márka Q4’06-ban 32%-os mennyiségi és 33%-os bevételi részesedéssel. 2006-ban a bevételi listát a Panasonic vezeti 29% részesedéssel, majd az LG következik 16%-kal, a Samsung 14%-kal, a Philips 10%-kal, a Hitachi 8%-kal, és a Pioneer 7%-kal.
A mikrodisplay (MD) HVTV-k mennyisége Q/Q 17%-kal 862 ezerre nőtt, de ez É/É 9% csökkenésnek felel meg. Az egész évben az MD HVTV-k mennyisége É/É 13%-kal 2,8 millióra bővült. Bár a 2006-os darabszám növekedés egészséges, de a bevételek csökkentek.
Q4’06-ban az MD HVTV bevételek ugyanúgy 1,5 milliárd USD-t tettek ki, mint az előző negyedévben, de ez É/É 34% csökkenést jelent, miközben a készülékek ÁEÁ-ja Q/Q 15%-kal, É/É 28%-kal 1.757 USD-re (kb. 337.000 Ft) csökkent. Ez az átlagárcsökkenés annak ellenére következett be, hogy a képméretek nőttek és egyre több a 1080p felbontású készülék. Az egész évre vonatkozóan 7%-kal csökkent az MD HVTV-k utáni bevétel 18%-os ÁEÁ mérséklődés mellett.
Q4’06-ban az MD HVTV-k növelték piaci részesedésüket a 140 cm (55”) feletti TV-k piacán a Q3’06-beli 70%-ról 77%-ra. Ugyanekkor a bevételek 59%-a már a 1080p-s felbontású, 58%-a 140 cm (55”) feletti képméretű MD HVTV-kből származott (ezek Q4’05-ben még csak 25%-ot illetve 41%-ot tettek ki).
A technológiák közül 43%-os egészéves részesedéssel továbbra is a DLP a legelterjedtebb mind a darabszámban, mind a bevételben. A LCOS beérte a 3LCD bevételi részarányát Q4’06-ban, mivel az utóbbiak leszállított mennyisége É/É 34%-kal csökkent.
Még mindig Észak-Amerika az MD HVTV-k meghatározó felvevőpiaca, ahonnan a bevételek 89%-a származik, de a Q3’06-beli 93%-hoz képest például Európa részesedése is növekedett.
A márkák között Q4’06-ban a Sony vezet 42%-ra növelve bevételi részesedését, melyet követ a Samsung 25%-kal és a Mitsubishi 11%-kal. 2006-ban a b>Sony az első 40%-os piaci hányaddal, ami mellett a Samsung 22%-kal, a Mitsubishi 12%-kal rendelkezik.
Kapcsolódó linkek:
2006. utolsó negyedéve az LCD TV-k tömeges elterjedését hozta
2006. harmadik negyedévében a plazma TV-k harmadát a Panasonic szállította
95%-kal nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
A plazma TV-k átlagos eladási ára (ÁEÁ) Q/Q 20%-kal, É/É 29%-kal 1.643 USD-re (kb. 316.000 Ft) csökkent. A plazma TV-k Q4’06-ban első ízben előzték meg az MD HVTV-ket a 127 cm (50”) feletti képméretben, ha csekély mértékben is (42,5% a 42,3%-hoz képest) és vezetnek a 127-137 cm (50”-44”) TV piacon 55%-os részesedéssel. A teljes plazma TV mennyiségen belül a 127 cm (50”) feletti készülékek aránya a Q4’05-beli 13%-ról, 23%-ra nőtt Q4’06-ban. Ez a képméret növekedés azonban nem volt elegendő, hogy kiegyenlítse a brutális áresést.
A 2006-os a plazma TV kiszállítás 57%-kal 9,2 millió egységre nőtt, míg a bevételek 22%-os ÁEÁ esés mellett 22%-kal, 18,5 milliárd USD-re bővültek.
Q4’06-ban a leggyorsabb Q/Q növekedést a 94 centis (37”) plazma TV-k produkálták a jelentős Japán és Európai kereslet miatt, míg a 152 cm (60”) feletti készülékeké a legmagasabb É/É növekedés az erős észak-amerikai piaci igény okán.
Míg Q3’06-ban csak Észak-Amerikában bővült a piac, Q4’06-ban már az összes régió növekedett, bár Kína É/É csökkenést mutatott. Továbbra is Észak-Amerika a plazma TV-k elsőszámú piaca, ahol részesedésük 38%, s ahová az összes 127 cm (50”) feletti plazma TV 63%-a kerül.
A Panasonic maradt a meghatározó márka Q4’06-ban 32%-os mennyiségi és 33%-os bevételi részesedéssel. 2006-ban a bevételi listát a Panasonic vezeti 29% részesedéssel, majd az LG következik 16%-kal, a Samsung 14%-kal, a Philips 10%-kal, a Hitachi 8%-kal, és a Pioneer 7%-kal.
A mikrodisplay (MD) HVTV-k mennyisége Q/Q 17%-kal 862 ezerre nőtt, de ez É/É 9% csökkenésnek felel meg. Az egész évben az MD HVTV-k mennyisége É/É 13%-kal 2,8 millióra bővült. Bár a 2006-os darabszám növekedés egészséges, de a bevételek csökkentek.
Q4’06-ban az MD HVTV bevételek ugyanúgy 1,5 milliárd USD-t tettek ki, mint az előző negyedévben, de ez É/É 34% csökkenést jelent, miközben a készülékek ÁEÁ-ja Q/Q 15%-kal, É/É 28%-kal 1.757 USD-re (kb. 337.000 Ft) csökkent. Ez az átlagárcsökkenés annak ellenére következett be, hogy a képméretek nőttek és egyre több a 1080p felbontású készülék. Az egész évre vonatkozóan 7%-kal csökkent az MD HVTV-k utáni bevétel 18%-os ÁEÁ mérséklődés mellett.
Q4’06-ban az MD HVTV-k növelték piaci részesedésüket a 140 cm (55”) feletti TV-k piacán a Q3’06-beli 70%-ról 77%-ra. Ugyanekkor a bevételek 59%-a már a 1080p-s felbontású, 58%-a 140 cm (55”) feletti képméretű MD HVTV-kből származott (ezek Q4’05-ben még csak 25%-ot illetve 41%-ot tettek ki).
A technológiák közül 43%-os egészéves részesedéssel továbbra is a DLP a legelterjedtebb mind a darabszámban, mind a bevételben. A LCOS beérte a 3LCD bevételi részarányát Q4’06-ban, mivel az utóbbiak leszállított mennyisége É/É 34%-kal csökkent.
Még mindig Észak-Amerika az MD HVTV-k meghatározó felvevőpiaca, ahonnan a bevételek 89%-a származik, de a Q3’06-beli 93%-hoz képest például Európa részesedése is növekedett.
A márkák között Q4’06-ban a Sony vezet 42%-ra növelve bevételi részesedését, melyet követ a Samsung 25%-kal és a Mitsubishi 11%-kal. 2006-ban a b>Sony az első 40%-os piaci hányaddal, ami mellett a Samsung 22%-kal, a Mitsubishi 12%-kal rendelkezik.
Kapcsolódó linkek:
2006. utolsó negyedéve az LCD TV-k tömeges elterjedését hozta
2006. harmadik negyedévében a plazma TV-k harmadát a Panasonic szállította
95%-kal nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében