LCD TV
A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint, 2007. első negyedévében (Q1’07) a síkpaneles TV-k gyors áreróziója ellenére árbevételi részesedésük nem változott, de ez egyedül az egy évvel korábbinál 98%-kal több eladott LCD TV-nek köszönhető.
Egy év leforgása alatt az LCD TV-k ára 22%-kal 939 USD-re (kb. 174.000 Ft), a plazma TV-k ára viszont 33%-kal 1.562 USD-re (kb. 288.000 Ft) esett. A gyenge szezon ellenére a teljes TV piacon mennyiségi részarányuk, a tavalyi utolsó negyedévhez (Q4’06) hasonlóan Q1’07-ben is 37% maradt, ami a kínai újév ünnepi vásárlásainak köszönhető, vagyis más régiókban visszaesett a kereslet.
Q1’07-ben a síkpaneles TV technológiák közül egyedül az LCD TV-k könyvelhettek el éves viszonylatban (É/É) bevétel-növekedést, ami 54% volt, és elérte a 13,6 Milliárd USD-t (kb. 2.500 milliárd Ft). Ennek oka, hogy É/É 98%-kal több, 14,5 millió LCD TV-t adtak el az időszakban, ami bőven kompenzálta a 22%-os áresést. A teljes TV piacon már majdnem minden harmadik (32%) eladott készülék LCD TV volt, és a bevételekből 57%-ban részesedtek. Nyugat-Európa 35%-os részesedéssel az LCD TV-k elsőszámú felvevője, és a kiszállított TV-k több mint fele LCD készülék volt Japánban, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában.
Az LCD TV-k növelték előnyüket a plazma készülékekkel szemben a 102-112 centis (40-44″) képméret tartományban. Ez Q4’06-ban még csak 52% volt 46%-kal szemben, míg Q1’07-ben már 58%, 41%-kal szemben. A 127-137 centis (50-54″) mérettartományban az LCD TV-k részaránya az előző negyedévhez képest (Q/Q) 41%-kal növekedve a Q4’06-beli 7%-ról 12%-ra emelkedett Q1’07-re. Ráadásul most első ízben már az LCD TV-k teszik ki az összes 102 cm (40″) és nagyobb TV többségét, 50,2%-kal, ami azért jelentős, mert egy éve ez még csak 17% volt. Az átlagos LCD TV képátlója 75,9 centiről (29,9″) 78 centire (30,7″) nőtt azáltal, hogy az összes LCD TV-n belül a 102 centis (40″) és nagyobb készülékek arány 19%-ra bővült a Q1’06-beli 7%-ról és a Q4’06-beli 17%-ról. A 1080p felbontásúak részaránya 9% volt az összes LCD TV-n belül, és 35% az összes 102 cm (40″) feletti LCD TV-ből.
Ahogy a fenti táblázat mutatja a bevételt tekintve a Samsung visszavette a vezetést 92%-os É/É növekedéssel és 17,4% részesedést szerezve, éppen megelőzve a 17,1%-os részesedésű és 74%-os növekedést elért Sony-t. A mennyiséget tekintve a Samsung előnye nagyobb, részesedése 16,2% a Sony 11,9%-ával szemben, mely mögött szorosan ott a Sharp 11,8%-kal. A legtöbb LCD TV-t Ázsia csendes-óceáni térségében, Észak-Amerikában és Európában a Samsung, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten/Afrikában az LGE, Japánban a Sharp adta el.
Q1’07-ben a síkpaneles TV technológiák közül egyedül az LCD TV-k könyvelhettek el éves viszonylatban (É/É) bevétel-növekedést, ami 54% volt, és elérte a 13,6 Milliárd USD-t (kb. 2.500 milliárd Ft). Ennek oka, hogy É/É 98%-kal több, 14,5 millió LCD TV-t adtak el az időszakban, ami bőven kompenzálta a 22%-os áresést. A teljes TV piacon már majdnem minden harmadik (32%) eladott készülék LCD TV volt, és a bevételekből 57%-ban részesedtek. Nyugat-Európa 35%-os részesedéssel az LCD TV-k elsőszámú felvevője, és a kiszállított TV-k több mint fele LCD készülék volt Japánban, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában.
Az LCD TV-k növelték előnyüket a plazma készülékekkel szemben a 102-112 centis (40-44″) képméret tartományban. Ez Q4’06-ban még csak 52% volt 46%-kal szemben, míg Q1’07-ben már 58%, 41%-kal szemben. A 127-137 centis (50-54″) mérettartományban az LCD TV-k részaránya az előző negyedévhez képest (Q/Q) 41%-kal növekedve a Q4’06-beli 7%-ról 12%-ra emelkedett Q1’07-re. Ráadásul most első ízben már az LCD TV-k teszik ki az összes 102 cm (40″) és nagyobb TV többségét, 50,2%-kal, ami azért jelentős, mert egy éve ez még csak 17% volt. Az átlagos LCD TV képátlója 75,9 centiről (29,9″) 78 centire (30,7″) nőtt azáltal, hogy az összes LCD TV-n belül a 102 centis (40″) és nagyobb készülékek arány 19%-ra bővült a Q1’06-beli 7%-ról és a Q4’06-beli 17%-ról. A 1080p felbontásúak részaránya 9% volt az összes LCD TV-n belül, és 35% az összes 102 cm (40″) feletti LCD TV-ből.
Ahogy a fenti táblázat mutatja a bevételt tekintve a Samsung visszavette a vezetést 92%-os É/É növekedéssel és 17,4% részesedést szerezve, éppen megelőzve a 17,1%-os részesedésű és 74%-os növekedést elért Sony-t. A mennyiséget tekintve a Samsung előnye nagyobb, részesedése 16,2% a Sony 11,9%-ával szemben, mely mögött szorosan ott a Sharp 11,8%-kal. A legtöbb LCD TV-t Ázsia csendes-óceáni térségében, Észak-Amerikában és Európában a Samsung, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten/Afrikában az LGE, Japánban a Sharp adta el.
Oldal: 1 2