HaziMozi

2007. első negyedévében csak az LCD TV-k hoztak több bevételt

LCD TV

A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint, 2007. első negyedévében (Q1’07) a síkpaneles TV-k gyors áreróziója ellenére árbevételi részesedésük nem változott, de ez egyedül az egy évvel korábbinál 98%-kal több eladott LCD TV-nek köszönhető.

Egy év leforgása alatt az LCD TV-k ára 22%-kal 939 USD-re (kb. 174.000 Ft), a plazma TV-k ára viszont 33%-kal 1.562 USD-re (kb. 288.000 Ft) esett. A gyenge szezon ellenére a teljes TV piacon mennyiségi részarányuk, a tavalyi utolsó negyedévhez (Q4’06) hasonlóan Q1’07-ben is 37% maradt, ami a kínai újév ünnepi vásárlásainak köszönhető, vagyis más régiókban visszaesett a kereslet.

Q1’07-ben a síkpaneles TV technológiák közül egyedül az LCD TV-k könyvelhettek el éves viszonylatban (É/É) bevétel-növekedést, ami 54% volt, és elérte a 13,6 Milliárd USD-t (kb. 2.500 milliárd Ft). Ennek oka, hogy É/É 98%-kal több, 14,5 millió LCD TV-t adtak el az időszakban, ami bőven kompenzálta a 22%-os áresést. A teljes TV piacon már majdnem minden harmadik (32%) eladott készülék LCD TV volt, és a bevételekből 57%-ban részesedtek. Nyugat-Európa 35%-os részesedéssel az LCD TV-k elsőszámú felvevője, és a kiszállított TV-k több mint fele LCD készülék volt Japánban, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában.

Az LCD TV-k növelték előnyüket a plazma készülékekkel szemben a 102-112 centis (40-44″) képméret tartományban. Ez Q4’06-ban még csak 52% volt 46%-kal szemben, míg Q1’07-ben már 58%, 41%-kal szemben. A 127-137 centis (50-54″) mérettartományban az LCD TV-k részaránya az előző negyedévhez képest (Q/Q) 41%-kal növekedve a Q4’06-beli 7%-ról 12%-ra emelkedett Q1’07-re. Ráadásul most első ízben már az LCD TV-k teszik ki az összes 102 cm (40″) és nagyobb TV többségét, 50,2%-kal, ami azért jelentős, mert egy éve ez még csak 17% volt. Az átlagos LCD TV képátlója 75,9 centiről (29,9″) 78 centire (30,7″) nőtt azáltal, hogy az összes LCD TV-n belül a 102 centis (40″) és nagyobb készülékek arány 19%-ra bővült a Q1’06-beli 7%-ról és a Q4’06-beli 17%-ról. A 1080p felbontásúak részaránya 9% volt az összes LCD TV-n belül, és 35% az összes 102 cm (40″) feletti LCD TV-ből.

LCD_TV_Q1’07.JPG
Ahogy a fenti táblázat mutatja a bevételt tekintve a Samsung visszavette a vezetést 92%-os É/É növekedéssel és 17,4% részesedést szerezve, éppen megelőzve a 17,1%-os részesedésű és 74%-os növekedést elért Sony-t. A mennyiséget tekintve a Samsung előnye nagyobb, részesedése 16,2% a Sony 11,9%-ával szemben, mely mögött szorosan ott a Sharp 11,8%-kal. A legtöbb LCD TV-t Ázsia csendes-óceáni térségében, Észak-Amerikában és Európában a Samsung, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten/Afrikában az LGE, Japánban a Sharp adta el.

plazma TV-k, MD HVTV-k

A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint, 2007. első negyedévében (Q1’07) a síkpaneles TV-k gyors áreróziója ellenére árbevételi részesedésük nem változott, de ez egyedül az egy évvel korábbinál 98%-kal több eladott LCD TV-nek köszönhető.
A plazma TV bevételek Q/Q 18%-kal, É/É 9%-kal 3,6 milliárd USD-re (kb. 660 milliárd Ft) estek, miközben Q/Q 24% csökkenéssel, de É/É 37%-os emelkedéssel 2,3 millió készülék kelt el Q1’07-ben. A változatlan szintű plazmapanel kiszállítás mellett a negyedév elején még maradtak készletek a gyártóknál.

A plazma TV-k még inkább hátrányba kerültek az LCD TV-kkel szemben a 102-112 centis (40-44″) méretkategóriában, de a 127-137 centis (50-54″) méretű TV-k piacán részesedésüket a Q4’06-beli 55%-ról 59%-ra növelték Q1’07-ben a hátulról vetítős, azaz HVTV-k rovására, melyek részaránya ebben a mérettartományban 38%-ról 30%-ra zuhant. A Plazma TV-k a 127 cm (50″) és nagyobb TV-k piacát is vezetik 48% részaránnyal, a Q4’06-beli 42%-ról emelkedve, s a HVTV-k 42%-ról 35%-ra visszaesve. A 107 centis (42″) méretű plazmák vannak még többségben, miközben részarányuk a Q4’06-beli 68%-ról, 65%-ra csökkent, a 127 cm (50″) felettieké viszont a Q4’06-beli 23%-ról, 27%-ra emelkedett Q1’07-ben.

Észak-Amerika maradt a plazma TV-k legnagyobb felvevőpiaca 36% részesedéssel, amit Nyugat-Európa követ 29%-kal. A 1080p PDP TV-k még mindig csak a plazma TV piac kevesebb, mint 1%-át teszik ki, Q2’07-ben azonban várható az emelkedés a versenyképes 127 cm (50″) képméretű teljes HD modellek megjelenésével.


Ahogy a táblázat is mutatja Q1’07-ben a Panasonic maradt a piacvezető 29%-os mennyiségi részesedéssel, első helyen állva Kínában, Európában, Japánban, Észak-Amerikában, miközben az LGE vezet az Ázsia csendes-óceáni térségében, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten/Afrikában. A bevételi rangsorban a Samsung a második.

A mikro-display (MD) HVTV-k mennyisége Q/Q 39%-kal, É/É 13%-kal 534 ezer egységre esett, miközben az árbevételek Q/Q 42%-kal, É/É 38%-kal 0,9 milliárd USD-re (kb. 170 milliárd Ft) zuhantak, Q/Q 4%-os és É/É 28%-os átlagár-csökkenés mellett. Az átlagárak csökkenése ellenére az előző negyedévhez képest az MD HVTV-k képátlója 135 centiről (53″), 137 centire (54″) nőtt, és a 1080p felbontású készülékek aránya 45%-ról 50%-ra emelkedett Q1’07-re. Az MD HVTV technológiák közül a DLP 52% mennyiségi és 54%-os bevételi részesedéssel továbbra is vezet.

Még mindíg Észak-Amerika az MD HVTV-k meghatározó piaca 89%-os bevételi részesedéssel, amit 5%-kal az Ázsia csendes-óceáni térség követ. A 140-150 centis (55-59″) és 152 cm (60″) feletti kategóriák növelték részesedésüket a kisebb méretek rovására, és az egy évvel ezelőtti 31%-kal szemben 53%-os részarányt értek el az összes kiszállított MD HVTV-n belül Q1’07-ben. A Sony maradt az első 38%-os mennyiségi részesedéssel, nyomában 26%-kal a Samsung és 14%-kal a Mitsubishi áll. A Samsung az Ázsia csendes-óceáni térségben első, a JVC Japánban, a Sony Észak-Amerikában, Európában, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten/Afrikában vezet.

Az összes kiszállított TV 35%-a már HDTV volt, és az ilyen készülékek adták a bevételek 74%-át.

Bár egyre kevesebb képcsöves (CRT) TV fogy, Q1’07-ben a kiszállított 28 millió ilyen készülék még az összes TV 62%-át tette ki, s ezek főleg Kínában (31%), az Ázsia csendes-óceáni térségben és Latin-Amerikában keltek el.

Kapcsolódó linkek:

2007. első negyedévében csökkent a plazmapanelek szállítása
2006. végére csökkentek a plazma és MD HVTV-k utáni bevételek
2006. utolsó negyedéve az LCD TV-k tömeges elterjedését hozta
Exit mobile version