1. Oldal
A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint első ízben 2007. első negyedévében (Q1’07) fordult elő, hogy éves összehasonlításban csökkent a leszállított plazmapanelek mennyisége, és 28%-al estek a bevételek is.
A plazmapanelek kiszállítása negyedéves viszonylatban (Q/Q) 14%-al, a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva (É/É) 1%-al 2,3 millió panelre esett vissza, s ez Q3’05 óta a leggyengébb eredmény. A plazmapanelek gyártói ennél valamivel jobbra számítottak Q1’07-ben, minután Q4’06 is gyenge volt, így ez a 14%-os visszaesés csalódást keltett. A plazmapanel-feleslegek jelentős bővülésével az összetett átlag eladási árak Q/Q 13%-al, É/É 27%-al 582 USD-re (kb. 106.000 Ft) estek, ami új mélypont annak ellenére, hogy az átlagos képméret folyamatosan növekszik. A mennyiség és az átlagár csökkenésével a bevételek Q/Q 26%-al, É/É 28%-al 1,3 milliárd USD-re (kb. 237 milliárd Ft) estek, ami Q2’05 óta a legalacsonyabb.
A visszaesés az LCD-kkel, különösen a 1080p LCD-kkel szembeni piaci részesedésvesztésnek tudható be, a 94 cm (37”) és annál nagyobb mérettartományban. Ráadásul az LCD TV paneleknél is a vártnál nagyobb, 9%-os volt a visszaesés Q1’07-ben, mert Q4’06 elvitte a keresletet Q1’07-től, mivel a kiskereskedelem a normálisnál nagyobb árengedményeket adott a karácsonyi vásárlási szezonban.
A Q1’06-ban 109,7 cetis (43,2”) átlagos plazmapanel átló Q4’06-ra 111,5 cm-re (43,9”), a szezonálisan gyenge Q1’07-re 112,5 centire (44,3”) nőtt. A 127 cm (50”) és nagyobb panelek részaránya a Q4’06-beli 26%-ról 29%-ra emelkedett Q1’07-ben, ahogy a ezek és a 107 cm (42”) HD panelek közötti árkülönbség 21%-al 300 USD (kb. 55.000 Ft) alá csökkent.
A 1080p felbontású plazmapanelek szállítása még a többi panelhez képest is gyorsabban csökkent, Q/Q 24%-ot esve. Ez annak fényében feltűnő, hogy ugyanakkor a 1080p-s LCD panelek növekedése Q/Q 19% Q1’07-ben. A plazmapanelek gyártóinak, ha növelni akarják bevételeiket, gyorsabban kell átállniuk a 127 cm (50”) és nagyobb, valamint a 1080p panelekre, amennyiben ki akarják egyenlíteni a gyors árcsökkenést és piaci részesedésük csökkenését a 107 cm (42”) méretkategóriában. A 132 centis (52”) LCD-k növekvő versenyével is számolni kell.
A PDP gyártók szerencséjére gyors 1080p növekedés várható Q2’07-ben azáltal, hogy a Matsushita 107 centitől (42”), 2,6 méterig (103”) kínál majd ilyeneket. Ráadásul a Samsung és az LG is most Q1’07-ben kezdte el szállítani 1080p plazmapaneljeit. Az előbbi 127 és 160 centis (50” és 63”), az utóbbi 152 centis (60”) 1080p panelt szállít. S mivel a Pioneer és a Hitachi már régóta gyárt 1080p paneleket, ezért már minden fontosabb plazmagyártó kínálatában szerepelnek az ilyen felbontású panelek.
A gyártók piaci rangsorában a Panasonic maradt az első 33%-os eséssel, 40%-ról 31%-ra csökkent részesedéssel. Valószínűleg ugyanakkor a Panasonic növekszik majd a leggyorsabban Q2’07-ben, mivel most mutatják be új termékválasztékukat, ahogy ezt tavaly is tették. A továbbra is második LG a Q4’06-beli 22%-ról 27%-ra növelte részesedését Q1’07-ben, s egyetlen fontosabb gyártóként tudta növelni plazmapanel szállítását a múlt negyedévben Q/Q 8%-al. Örzi harmadik helyét a Samsung SDI is részesedését 21%-ról 24%-ra növelve és csak 2%-al kevesebb panelt szállítva.
Előreláthatólag a plazmapanelek gyártói kétszámjegyű negyedéves és éves növekedésre számíthatnak Q2’07-ben az erősebb szezonális kereslet és az új termékek bevezetése miatt. Különösen a 1080p panelek eladásában számítanak hatalmas ugrásra, melyek részaránya az előző negyedévi 1%-ról Q2’07-ben 8%-ra emelkedhet, s ez 700%-os emelkedést jelentene.
Kapcsolódó linkek:
2006. végére csökkentek a plazma és MD HVTV-k utáni bevételek
2006. utolsó negyedéve az LCD TV-k tömeges elterjedését hozta
A visszaesés az LCD-kkel, különösen a 1080p LCD-kkel szembeni piaci részesedésvesztésnek tudható be, a 94 cm (37”) és annál nagyobb mérettartományban. Ráadásul az LCD TV paneleknél is a vártnál nagyobb, 9%-os volt a visszaesés Q1’07-ben, mert Q4’06 elvitte a keresletet Q1’07-től, mivel a kiskereskedelem a normálisnál nagyobb árengedményeket adott a karácsonyi vásárlási szezonban.
A Q1’06-ban 109,7 cetis (43,2”) átlagos plazmapanel átló Q4’06-ra 111,5 cm-re (43,9”), a szezonálisan gyenge Q1’07-re 112,5 centire (44,3”) nőtt. A 127 cm (50”) és nagyobb panelek részaránya a Q4’06-beli 26%-ról 29%-ra emelkedett Q1’07-ben, ahogy a ezek és a 107 cm (42”) HD panelek közötti árkülönbség 21%-al 300 USD (kb. 55.000 Ft) alá csökkent.
A 1080p felbontású plazmapanelek szállítása még a többi panelhez képest is gyorsabban csökkent, Q/Q 24%-ot esve. Ez annak fényében feltűnő, hogy ugyanakkor a 1080p-s LCD panelek növekedése Q/Q 19% Q1’07-ben. A plazmapanelek gyártóinak, ha növelni akarják bevételeiket, gyorsabban kell átállniuk a 127 cm (50”) és nagyobb, valamint a 1080p panelekre, amennyiben ki akarják egyenlíteni a gyors árcsökkenést és piaci részesedésük csökkenését a 107 cm (42”) méretkategóriában. A 132 centis (52”) LCD-k növekvő versenyével is számolni kell.
A PDP gyártók szerencséjére gyors 1080p növekedés várható Q2’07-ben azáltal, hogy a Matsushita 107 centitől (42”), 2,6 méterig (103”) kínál majd ilyeneket. Ráadásul a Samsung és az LG is most Q1’07-ben kezdte el szállítani 1080p plazmapaneljeit. Az előbbi 127 és 160 centis (50” és 63”), az utóbbi 152 centis (60”) 1080p panelt szállít. S mivel a Pioneer és a Hitachi már régóta gyárt 1080p paneleket, ezért már minden fontosabb plazmagyártó kínálatában szerepelnek az ilyen felbontású panelek.
A gyártók piaci rangsorában a Panasonic maradt az első 33%-os eséssel, 40%-ról 31%-ra csökkent részesedéssel. Valószínűleg ugyanakkor a Panasonic növekszik majd a leggyorsabban Q2’07-ben, mivel most mutatják be új termékválasztékukat, ahogy ezt tavaly is tették. A továbbra is második LG a Q4’06-beli 22%-ról 27%-ra növelte részesedését Q1’07-ben, s egyetlen fontosabb gyártóként tudta növelni plazmapanel szállítását a múlt negyedévben Q/Q 8%-al. Örzi harmadik helyét a Samsung SDI is részesedését 21%-ról 24%-ra növelve és csak 2%-al kevesebb panelt szállítva.
Előreláthatólag a plazmapanelek gyártói kétszámjegyű negyedéves és éves növekedésre számíthatnak Q2’07-ben az erősebb szezonális kereslet és az új termékek bevezetése miatt. Különösen a 1080p panelek eladásában számítanak hatalmas ugrásra, melyek részaránya az előző negyedévi 1%-ról Q2’07-ben 8%-ra emelkedhet, s ez 700%-os emelkedést jelentene.
Kapcsolódó linkek:
2006. végére csökkentek a plazma és MD HVTV-k utáni bevételek
2006. utolsó negyedéve az LCD TV-k tömeges elterjedését hozta