HaziMozi

2008 végén már csökkent a TV világpiac és a bevételek is

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint a TV világpiac a negyedik negyedévben (Q4’08) már visszaesőben volt, és a kiszállított síkpaneles TV-k utáni bevételek is csökkentek, ami először fordult elő.
Q4’08-ban a világgazdaság romló körülményei közepette a a nélkülözhető termékek, így a síkpaneles TV-k iránti kereslet már csökkent. A TV világpiac az egy évvel korábbi 60 millió darabról 57,7 millióra csökkent Q4’08-ban, ami több mint 5%-os (É/É) visszaesés. Ez az elmúlt több mint két évben az első É/É csökkenés a teljes kiszállított TV mennyiség tekintetében. Az átlagárak csökkenése következtében a teljes TV bevételek még jobban, 7%-kal, éppen csak 30 milliárd dollárra (kb. 7000 milliárd Ft) estek, annak ellenére, hogy a síkpaneles technológiák jelentősen növelték részarányukat a képcsöves készülékekkel szemben.

A síkpaneles LCD, plazma és OLED technológiájú TV-k összesített bevétele adott negyedévben, éves összevetésben (É/É) először csökkent, mégpedig 3%-kal a 17%-os mennyiségi növekedés ellenére a zuhanó árak következtében.

Világviszonylatban a síkpaneles TV-k a Q3’08-beli 57%-ról 66%-ra növelték részesedésüket Q4’08-ban, ami a képcsövesről LCD-re való áttérést ösztönző, gyorsan eső LCD áraknak tudható be, különösen a kisebb, 102 cm (40”) alatti készülékeknél. A világon kiszállított TV-k mennyiségén belül először haladta meg a 20%-ot a 1080p felbontásúak aránya, és a DisplaySearch által figyelemmel kísért új paraméterként a kiszállított LCD TV-k több mint 10%-a már 120Hz (100Hz) képfrissítéssel rendelkezett.

Az éves LCD TV kiszállítás 2008-ban összesen 105 millió egység volt, ami É/É 33%-os növekedés, és megfelel a DisplaySearch harmadik negyedévi előrejelzésének, ami még a világgazdasági válság előtt született. Ennek a pozitív eredménynek tudható be, hogy először 2008-ban már több LCD TV kelt el világszerte, mint képcsöves TV.

TV-techn_stat_Q4_08.jpg
A darabszámot tekintve Kína maradt a legnagyobb TV piac, valamivel több mint 19%-os részesedéssel, majd Nyugat-Európa és Észak-Amerika következik épphogy 19% alatti világpiaci részarányaikkal. Továbbra is Észak-Amerika maradt azonban a legnagyobb TV piac a bevételt tekintve, Nyugat-Európa erős Q/Q bevételi növekedése ellenére. Az LCD TV-k piaci részesedése minden régióban bővült, különösen Kínában és Kelet-Európában.

A gazdasági nehézségek és az ünnepek alatti megfontoltabb fogyasztói költekezés ellenére a nagyobb képméretek iránti kereslet növekedett Q4’08-ban. A 102 centi (40”) feletti képméretű készülékek részaránya elérte az eddigi legmagasabb 23%-ot, ami Q3’08-ban még csak 19%, Q4’07-ben pedig csak 18% volt. Ez jórészt annak eredménye, hogy az ünnepek utáni raktárkészletek felgyülemlését elkerülendő a gyártók és kereskedők jelentős árengedményeket adtak. A mennyiséggel súlyozott átlagár a 82 centi (32”) feletti TV-k esetén É/É 19%-ot esett Q4’08-ban, miközben az ez alatti képméreteknél ez nem változott az egy évvel korábbihoz képest.


A gyártók között immár 12. egymást követő negyedévben a Samsung a globális bevételi rangelső, 22%-os bevételi részesedését változatlanul tartva, és több mint 7%-kal vezetve a második Sony előtt. Mindazonáltal az első öt gyártó közül a Sony produkálta a legnagyobb részesedési és Q/Q bevételi növekedést. A Samsung az első a teljes kiszállított darabszámban is, és minden technológia kategóriában (az OLED-et kivéve) ott van az első háromban, és vezet az LCD TV szállításban. A Sony bevételei a negyedéves erősödés ellenére É/É 7%-kal csökkentek az átlagárak eróziója miatt. Az LGE zárja az első három TV márka rangsorát 11,5%-os bevételi részesedéssel, és fenntartva nagyon kicsi előnyét a Samsung-al szemben a nagy növekedésű fejlődő piaci szegmensben.

Kapcsolódó linkek:

A plazmapanel kiszállítást is érinti a gazdasági visszaesés
Az LCD TV bevételek jelentős visszaesése várható 2009-ben
2008 harmadik negyedévében még növekedett a TV világpiac
Exit mobile version