2012-től már versenyre kel az OLED TV az LCD TV-vel

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató és elemző cég előrejelzése szerint 2011-ben már 3 millió szerves fénykibocsátó TV panel szállítása várható.
A DisplaySearch a múlt heti Japánban rendezett fórumán jutott a fenti következtetésekre. Miután a Sony már 2007 végén piacra lép egy szerves fénykibocsátó (OLED) TV-vel, a Samsung várhatóan 2008-ban, a Toshiba és a Matsushita közös képernyőgyártó cége a TMD pedig 2009-ben tervezi ugyanezt, ezért az előrejelzés reálisnak tűnik.

A DisplaySearch elemzője szerint a szerves fénykibocsátó TV-k teljes körű tömeggyártása „olyan szakaszban van, mikor még sok feladatot kell megoldani”. A cég becslése szerint a már idén piacra hozni tervezett 28 centis (11 ich) Sony OLED panel költsége kb. 700 USD (kb. 130.000 FT). Ez nagyjából ugyanannyi, mint egy jelenlegi 102 centis (40 inch) LCD panel költsége, miközben egy 25 centis (10 inch) LCD panel kb. 100 dollárba (kb. 18.500 Ft) kerül.

Sony OLED képernyők a 2007-es CES kiállításon
Sony OLED képernyők a 2007-es CES kiállításon


Vagyis a szerves fénykibocsátó TV-k elterjedése érdekében mindenekelőtt a költségeket kell csökkenteni. Ezen túlmenően a gyártóknak tömeggyártási technológiát és az OLED panelek méretének növelése érdekében nagy gyártósorokat kell kiépíteniük, a piacelemző cég szerint.

A DisplaySearch előrejelzése szerint a nagy képméretű OLED V-k piaca „2012-ben vagy azt követően fog növekedni, mikor az LCD TV-k iránti igény lelassul.” Ennek oka, hogy jelenleg hatalmas kockázatot jelentene nagy hordozófelületű szerves fénykibocsátó panelek gyártására szolgáló új beruházásba, vagy meglévő gyártósorok LCD TV panelről OLED panelre átállításába fektetni.

Kapcsolódó linkek:

Sony: a tervek szerint már idén piacon az első OLED TV
A Toshiba/Matsushita OLED prototípus, és termékbejelentés 2009-re
Sony: televízió és képernyő újdonságok a CES 2007-en
Hogyan működik az OLED?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .