1. Oldal
Az Euroconsult és az NPA piackutató, szaktanácsadó és elemző cégek legújabban közzétett jelentése alapján az európai nagyfelbontású televíziózás jelentős felemelkedés előtt áll.
Jelenleg 59 millió európai háztartás rendelkezik HD megjelenítésre alkalmas tévékészülékkel. Ez a szám 2010-re 116 millióra nő, ami 51%-os elterjedtséget jelent majd, és 2018-ra robbanásszerűen 220 millióra emelkedik. Mindezt a két cég 2018-ig előretekintő, az európai HDTV fejlődésnek gazdasági kilátásaival foglalkozó jelentésében publikálta nemrégiben.
Jean Emmanuel Casalta az NPA ügyvezetője szerint „Eddig a HDTV Európában kísérletek és kezdeti kísérletek sorozata. De a HD-re alkalmas síkpaneles tévék szélesebb elterjedése Európában elő fogja segíteni a növekedést a következő tíz évben.”
Az európai háztartások növekvő száma juthat majd nagyfelbontású tartalomhoz, ami a piaci növekedés egy újabb kritikus tényezője. Európában a HD-t kínáló fizetős TV hálózatok száma csaknem megháromszorozódott az elmúlt két évben. Bár a HD előfizetések tekintetében még a műholdas HD szolgáltatások a meghatározóak, a kábel és IPTV szolgáltatások is gyorsítják HD kínálatuk bevezetését. És míg néhány országban a szabadon fogható műholdas szolgáltatás marad az egyedüli lehetőség rövidtávon, a Franciaországban (és tegyük hozzá Magyarországon is) 2008-ban elindított sokcsatornás HDTV kínálattal rendelkező digitális földfelszíni televíziózás egy fontos európai „első” lépés volt. Eközben 2008 során az Európában szórt HD csatornák száma több mint megkétszereződve 130-ra emelkedett. 2013-ben ez a szám 600 HD csatorna fölé emelkedik majd.
Pacome Revillon az Euroconsult ügyvezető igazgatójának elmondása szerint: „A jelenlegi gazdasági visszaesés ellenére a HDTV befogadás növekedését a fizetős tévéétel hajtja előre rövidtávon. 2013-ban több mint 38 millió háztartásba jut majd el HD fizetős TV szolgáltatás, ami kétszerese azon háztartások számának, melyek csak szabadon fogható HD-t néznek. A HD vételt élvező háztartások száma a 2013-as 56 millióról, több mint 175 millióra emelkedik majd 2018-ra, szabvánnyá téve a HDTV élményt a legtöbb nyugat és közép európai piacon.”
Rövidtávon az Euroconsult és az NPA azt várják, hogy a szolgáltatók a HD-t stratégiai megkülönböztetésként használják, hogy nézőket és előfizetőket szerezzenek és tartsanak meg. Ez különösen egy olyan piacon lesz éles, melyet egyre inkább a jól beágyazott és a feltörekvő piaci szereplők versenye jellemez, és még hangsúlyosabbá válik a jelenlegi gazdasági visszaesés idején.
Kapcsolódó linkek:
Elindult a MinDig TV digitális földi televíziós szolgáltatás
T-Home Sat TV műholdas szolgáltatás HD csatornákkal
Elindult a HDTV szolgáltatás az Antenna Digitalon
Indul a Hello HD az első idehaza mindenhol fogható HDTV műsorszolgáltatás
44 millió otthonba jut el a HDTV ez év végére
Nagyfelbontású IPTV szolgáltatást tesztel a Magyar Telecom
Jean Emmanuel Casalta az NPA ügyvezetője szerint „Eddig a HDTV Európában kísérletek és kezdeti kísérletek sorozata. De a HD-re alkalmas síkpaneles tévék szélesebb elterjedése Európában elő fogja segíteni a növekedést a következő tíz évben.”
Az európai háztartások növekvő száma juthat majd nagyfelbontású tartalomhoz, ami a piaci növekedés egy újabb kritikus tényezője. Európában a HD-t kínáló fizetős TV hálózatok száma csaknem megháromszorozódott az elmúlt két évben. Bár a HD előfizetések tekintetében még a műholdas HD szolgáltatások a meghatározóak, a kábel és IPTV szolgáltatások is gyorsítják HD kínálatuk bevezetését. És míg néhány országban a szabadon fogható műholdas szolgáltatás marad az egyedüli lehetőség rövidtávon, a Franciaországban (és tegyük hozzá Magyarországon is) 2008-ban elindított sokcsatornás HDTV kínálattal rendelkező digitális földfelszíni televíziózás egy fontos európai „első” lépés volt. Eközben 2008 során az Európában szórt HD csatornák száma több mint megkétszereződve 130-ra emelkedett. 2013-ben ez a szám 600 HD csatorna fölé emelkedik majd.
Pacome Revillon az Euroconsult ügyvezető igazgatójának elmondása szerint: „A jelenlegi gazdasági visszaesés ellenére a HDTV befogadás növekedését a fizetős tévéétel hajtja előre rövidtávon. 2013-ban több mint 38 millió háztartásba jut majd el HD fizetős TV szolgáltatás, ami kétszerese azon háztartások számának, melyek csak szabadon fogható HD-t néznek. A HD vételt élvező háztartások száma a 2013-as 56 millióról, több mint 175 millióra emelkedik majd 2018-ra, szabvánnyá téve a HDTV élményt a legtöbb nyugat és közép európai piacon.”
Rövidtávon az Euroconsult és az NPA azt várják, hogy a szolgáltatók a HD-t stratégiai megkülönböztetésként használják, hogy nézőket és előfizetőket szerezzenek és tartsanak meg. Ez különösen egy olyan piacon lesz éles, melyet egyre inkább a jól beágyazott és a feltörekvő piaci szereplők versenye jellemez, és még hangsúlyosabbá válik a jelenlegi gazdasági visszaesés idején.
Kapcsolódó linkek:
Elindult a MinDig TV digitális földi televíziós szolgáltatás
T-Home Sat TV műholdas szolgáltatás HD csatornákkal
Elindult a HDTV szolgáltatás az Antenna Digitalon
Indul a Hello HD az első idehaza mindenhol fogható HDTV műsorszolgáltatás
44 millió otthonba jut el a HDTV ez év végére
Nagyfelbontású IPTV szolgáltatást tesztel a Magyar Telecom