HaziMozi

2017-ben minden harmadik eladott TV 4K UHD lesz

1. Oldal

A Futuresource Consulting piackutató szerint itt a 4K boom ideje, vagyis idén szárnyalnak az UHD TV-k és az Ultra HD Blu-Ray lejátszók eladásai.


Az UHD TV-k eladása 2017-ben 38 %-kal növekszik, és a világ TV piacának több mint egyharmadát teszik ki állítja a Futuresource Consulting. Ez a növekedés még a 2016-ban kialakult piaci lendületre épül, amikor a 4K UHD TV-k túllépték az összes TV értékesítés 25%-át.

A Futuresource „Worldwide TV Market Report” című jelentéséből kiderül, hogy éves viszonylatban nem változott a teljes TV piac, a 2015-ös visszaesés után 226 millió készülék kelt el 2016-ban. David Tett a Futuresource Consulting piaci elemzője szerint: „A kilátás ez évre, hogy ez is a zéró növekedés egyike, különösen a bejáratott piacok szembesülnek kihívásokkal. Az érett piacok változatlanok maradnak telítettséggel szembesülve. A fogyasztók ösztönzésére, hogy hamarabb cseréljék le készüléküket, mint egyébként tennék, a gyártók a legújabb készülékekben megtalálható új funkciókat hangsúlyozzák – a 4K UHD-t, az OLED-et, a nagy dinamikatartományt (HDR), az ívelt képernyőt és a legújabb Smart TV funkciókat és szolgáltatásokat.”

A jelentés megjegyzi, hogy a 2017 egy olyan év is egyben, amikor nincs jelentős világméretű televíziós esemény vagy digitális átállás, ami megdobná az eladásokat.

A TV árak is változékonyabbak, részben a panelellátási problémák és az árfolyam-ingadozások miatt. A 81 centis (32 inches) kategóriában különösen nagy az árugrás a Futuresource szerint. Az átlagos kiskereskedelmi árak 2016-ban elérték az 550 dollárt (kb. 150.000 Ft), és ez várhatóan emelkedni fog az előrejelzési időszakban a növekvő 4K UHD eladások, a prémiumpiacon bővülő OLED értékesítés és a nagyobb képméretek iránti igény miatt.

OLED TV vagy QLED TV.jpg
Továbbra is a Samsung a legtöbbet értékesítő TV márka, de egyre nehezebb helyzetbe kerül az LG-vel folytatott harcában. A TV márkák sorban állnak, hogy az LG által gyártott OLED paneleket használhassák a készülékeikben. Ezek között ott a Panasonic, a Sony, a Loewe és a Philips (TP Vision). A Samsung eközben a QLED márkamegnevezéssel a kvantumpötty technológiájú LCD TV-k elfogadását bátorítja.

David Tett szerint: „A kínai márkák üzletük növekedése érdekében a külföldön felé tekintenek. A Hisense, a top 5-be tartozó világmárka a 2016-os Labdarúgó Európa-bajnokság egyik legláthatóbb szponzora volt, és az lesz a következő világbajnokságon is 2018-ban. Az USA-ban és Európában már teret nyertek a TCL és a Hisensemárkák, lassuló belföldi piacukon kívüli üzletüket növelésére törekedve.”


Az Ultra HD Blu-ray lejátszók eladása idén várhatóan 148 %-kal, 1,4 millió darabra növekszik, ami a teljes Blu-ray lejátszó piac 8 százalékát teszi ki. Jack Wetherill vezető piackutatója szerint: „A 4K UHD televíziózás még jórészt a sportra korlátozódik. A magasabb igényű fogyasztók, különösen az USA-ban és Nyugat-Európában az Ultra HD Blu-ray lejátszók felé fordulnak filmek eléréséhez. Ezt a növekedést az idei évben mintegy 250 Ultra HD Blu-ray lemez megjelenése segíti majd a 4K UHD TV tulajdonosok egyre növekvő bázisa mellett.”

Kapcsolódó linkek:

QLED Alliance: szövetségben a Samsung, a Hisense és TCL
Inkább kisebb, de OLED, mint nagyobb LCD TV-t vennénk
LCD paneleket vesz a Samsung az ősi rivális LG Display-től
Exit mobile version