A TrendForce becslése szerint 197 millió kiszállított készülék alá esik a 2023-as TV világpiac, melynek vezető márkái sorrendben a Samsung, a Hisense, a TCL és az LG.
A TrendForce piackutató legfrissebb becslése szerint a fejlett piacok jelenlegi magas kamatkörnyezete miatt korlátozott fogyasztói büdzsék és a kínai ingatlanbuborék is nyomást gyakorolnak a TV-k iránti keresletre. Ráadásul a TV-panelek árának idei jelentős emelkedése nem ösztönözte a márkákat akciós kedvezményekre, s mindez a 2023-as TV világpiac kiszállításainak 197 millió darabra, éves szinten 2,1%-os csökkenését eredményezte.
A TrendForce rámutat, hogy a negyedik negyedéves csúcsszezon – az előző évhez képest 1,7% csökkenő kiszállítással – különösen gyenge lesz.
Az covid járvány 2021 második félében bekövetkezett enyhülése óta 2022-ben és 2023-ban is érezhetően csökkentek a negyedik negyedévi TV kiszállítások. Ennek okai a TV-k iránti kereslet kifulladása, a fogyasztói szokások változása és a gazdasági bizonytalanság, melyek még tovább hátráltatják a szállítások növekedését.
Mindez egybecseng az OLED TV-k 2023-as visszaeső eladásait kimutató piaci jelentéssel.
Az öt legnagyobb márka piaci részesedése az előrejelzések szerint 1,7 százalékponttal nő, aminek különösen a Hisense és a TCL a nyertese. A Samsung Electronics továbbra is vezet a TV kiszállításokban 36,3 millió darabbal, ami 9,8%-os csökkenés az előző évhez képest, és jelentős, 1,2 százalékpontos, 18,5%-ra csökkenő piaci részesedést jelent. A Samsung különösen a közép- és csúcskategóriás termékek szállítása terén szembesült kihívásokkal, mivel csökkent a 8K, Mini LED és QLED TV-k kiszállítása. A Samsung Display által gyártott panelekkel szerelt QD OLED TV-k kiszállítása azonban 153%-kal, 890 000 darabra nőtt, így a Samsung OLED TV-k piaci részesedése 16,6%-ra nőtt.
A második és harmadik helyen álló Hisense és TCL továbbra is azzal növelik piaci részesedésüket, hogy versenyképes vagy fejlettebb LCD TV-ket kínálnak a legtöbb szegmensben alacsonyabb áron. A Hisense 27 millió, a TCL pedig 26,2 millió készüléket szállított el, ami 12,4% illetve 16,3% növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel szemben az LG Electronics az OLED TV-k eladásainak közel 30%-os éves visszaesése miatt az előző évhez képest 7,4%-kal kevesebb, 22,91 millió készüléket szállított csak ki.
2024-ben a párizsi olimpia és az UEFA labdarúgó EB a várakozások szerint a kiszállítások enyhe, 0,2%-os növekedését eredményezheti a globális TV-piacon. A világgazdaság helyzete, a geopolitikai konfliktusok vagy más előre nem látható tényezők azonban ronthatnak a helyzeten, így fennáll a veszélye annak, hogy 2024-ben tovább fog csökkenni a TV-k eladása.
TrendForce: 2023-as TV világpiac (becslés)
2023-as kiszállítás (millió egység) |
Változás 2022-höz képest |
Piaci részesedés |
|
Samsung |
36.3 |
-9,8% |
18,5% |
Hisense |
27 |
+12,4% |
13,7% |
TCL |
26.2 |
+16,3% |
13,3% |
LG |
22.91 |
-7,4% |
11,6% |
Teljes TV piac |
197 |
-2,1% |
100% |
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.