1. Oldal
Természetesen nem nálunk, hanem a német piacon. A hazai eladási adatokhoz is megpróbálunk majd hozzáférni, de addig is lássuk az egyik legnagyobb európai felvevőpiac értékesítési adatait.
2003-ban erőteljesen növekedett az eladott projektorok száma Németországban. A brit Decision Tree piackutató adatai szerint tavaly 60.096 darabbal többet, összesen 195.690 vetítőt vettek a derék germánok. Az alábbi grafikonról az egyes márkák által elért %-os piaci részesedés olvasható le, számokkal pedig a tavalyi utolsó negyedév adatai jelennek meg. A grafikonról hiányzó márkák – mint pl. a Panasonic és mások – összes piaci részesedése az utolsó negyedévben még további 25%-ot tesz ki.
Az első helyen egy olyan „márkát” találunk, melyről nem projektor gyártóra asszociálunk. A Medion „Aktiengesellschaft” hihetetlenül kedvező árú PC-multimédia, telekommunikációs és szórakoztatóelektronikai termékei között csak 2004 utolsó negyedévében jelentek meg a vetítők és érték el a 23,7% piaci részesedést. A Medion által eladott kb. 46.000 projektor javarészét elsősorban az ALDI áruházlánc októberi akciója során 999 EUR (kb. 260.000 Ft) áron kínált, átcímkézett NEC VT46-os (1200 ANSI Lumen, SVGA, LCD) vetítő tette ki. Bár ez a projektor nem ideális házi-mozi célra, az ára azonban igen-igen vonzó.
A Medion-t követő Toshiba, NEC, Sanyo együttes piaci részesedése sem érte ugyan el az első helyezett eredményét, de ők sem panaszkodnak. Gerd Holl a Toshiba marketing és értékesítési igazgatójának elmondása szerint a cég házi-mozi kategóriába sorolható modelljeinek (pl. MT5001468, ET11408) bevezetésével az eladások 2004-ben 40%-al emelkedtek az előző év azonos negyedévéhez képest.
Az összeurópai eladási adatokat tekintve az Epson vezet 10,7%-os piaci részesedéssel, őt követi a Toshiba 8,7%-al és a Sanyo 8,2%-al.
Az első helyen egy olyan „márkát” találunk, melyről nem projektor gyártóra asszociálunk. A Medion „Aktiengesellschaft” hihetetlenül kedvező árú PC-multimédia, telekommunikációs és szórakoztatóelektronikai termékei között csak 2004 utolsó negyedévében jelentek meg a vetítők és érték el a 23,7% piaci részesedést. A Medion által eladott kb. 46.000 projektor javarészét elsősorban az ALDI áruházlánc októberi akciója során 999 EUR (kb. 260.000 Ft) áron kínált, átcímkézett NEC VT46-os (1200 ANSI Lumen, SVGA, LCD) vetítő tette ki. Bár ez a projektor nem ideális házi-mozi célra, az ára azonban igen-igen vonzó.
A Medion-t követő Toshiba, NEC, Sanyo együttes piaci részesedése sem érte ugyan el az első helyezett eredményét, de ők sem panaszkodnak. Gerd Holl a Toshiba marketing és értékesítési igazgatójának elmondása szerint a cég házi-mozi kategóriába sorolható modelljeinek (pl. MT5001468, ET11408) bevezetésével az eladások 2004-ben 40%-al emelkedtek az előző év azonos negyedévéhez képest.
Az összeurópai eladási adatokat tekintve az Epson vezet 10,7%-os piaci részesedéssel, őt követi a Toshiba 8,7%-al és a Sanyo 8,2%-al.