1. Oldal
Az Apple nagy reményeket fűzött elsőgenerációs Apple TV médiaközpontjához, de elemzők eladási becslései azt jelzik, hogy a termék nem annyira sikeres, ahogy korábban gondolták.
A Forrester piacelemző cég még májusban azt jósolta, hogy az Apple készülékeinek hűséges vásárlói révén 1 millió Apple TV-t fog eladni az év végéig. Nos ez minden bizonnyal nem jön már össze, s az ok ami miatt az Apple TV-nek nem sikerül magával ragadnia a fogyasztókat az, hogy elmaradt az iTunes video forradalom.
„A becslésünk szerin eddig az Apple által eladott 400.000 Apple TV-hez szerencsés esetben a cég további 400.000 darabot ad majd el az év végi ünnepi vásárlási rohamban, ami kevesebb egymilliós előrejelzésünknél”, mondta James McQuivey a Forrester elemzője.
A Forrester felmérése szerint a felnőtt internetezőknek közel fele mondta, hogy hallott az Apple TV-ről. A cég szerint ez az Apple márkának és a fogyasztókat elérő hatékony marketingnek köszönhető. Ennek ellenére McQuivey szerint azok közül, akik hallottak az Apple TV-ről,s úgy gondolják tudják mi az, csak 5% próbálta ki a készüléket egy üzletben vagy látogatott el a weboldalra, hogy többet tudjon meg a termékről. A vásárlási szándék pedig még ennél is alacsonyabb a készülék iránt, mindössze 3%.
A piacelemző cég szerint javítani kellene az iTunes Store kínálatán például online letölthető filmkölcsönzési lehetőséggel.
Tudomásunk szerint Magyarországon is elkelt néhány Apple TV, de ezeket csak a számítógépen tárolt videók lejátszására lehet használni, mert itthonról nem elérhető az iTunes video internetes műsorletöltés.
Kapcsolódó linkek:
Microsoft: december 11-én indul az internetes videopiac Európában is
Apple TV: médiaközpont Steve Jobs módra
„A becslésünk szerin eddig az Apple által eladott 400.000 Apple TV-hez szerencsés esetben a cég további 400.000 darabot ad majd el az év végi ünnepi vásárlási rohamban, ami kevesebb egymilliós előrejelzésünknél”, mondta James McQuivey a Forrester elemzője.
A Forrester felmérése szerint a felnőtt internetezőknek közel fele mondta, hogy hallott az Apple TV-ről. A cég szerint ez az Apple márkának és a fogyasztókat elérő hatékony marketingnek köszönhető. Ennek ellenére McQuivey szerint azok közül, akik hallottak az Apple TV-ről,s úgy gondolják tudják mi az, csak 5% próbálta ki a készüléket egy üzletben vagy látogatott el a weboldalra, hogy többet tudjon meg a termékről. A vásárlási szándék pedig még ennél is alacsonyabb a készülék iránt, mindössze 3%.
A piacelemző cég szerint javítani kellene az iTunes Store kínálatán például online letölthető filmkölcsönzési lehetőséggel.
Tudomásunk szerint Magyarországon is elkelt néhány Apple TV, de ezeket csak a számítógépen tárolt videók lejátszására lehet használni, mert itthonról nem elérhető az iTunes video internetes műsorletöltés.
Kapcsolódó linkek:
Microsoft: december 11-én indul az internetes videopiac Európában is
Apple TV: médiaközpont Steve Jobs módra