A Matsushita sem akar kimaradni a nagyképernyős LCD TV piacból

1. Oldal

A Reuters az ügyet ismerő forrásra hivatkozva arról számol be, hogy többmilliárd dolláros LCD panelüzletről tárgyal a Matsushita és a Hitachi, mely újrarendezheti az amúgy is ádáz verseny jellemezte síkképernyős TV-k piacát.
Panasonic_Hitachi.jpg
Ha az üzlet létrejönne, akkor a világ legnagyobb plazma TV gyártója a Matsushita eddigi stratégiáját feladva, sokkal agresszívebben jelenhetne meg az LCD TV piacon, és a Hitachi leépíthetné vesztesége üzletágát. A Panasonic márkanévről ismert Matsushita szeretne ellenőrzést szerezni a Hitachi és Toshiba cégekkel közös LCD vállalkozásban. Ezen felül az üzlet részeként a Matsushita 2,7 milliárd dollárt (kb. 480 milliárd Ft) is befektetne egy új LCD gyárba a Nikkei business daily újság szerint.

Mindez a Matsushita síkpaneles tévépiaci pozícióját lenne hivatott erősíteni. A cég ugyanis eddig leginkább a plazmák gyártásába invesztált abban a hitben, hogy ez a legköltséghatékonyabb technológia a 100 cm feletti TV-k gyártásához, de ebben a piaci szegmensben az egyre nagyobb és olcsóbb LCD TV-k elkezdték átvenni a meghatározó szerepet a plazmákkal szemben.

Elemzők szerint a Matsushita kénytelen megtenni ezt a lépést. Mert vagy a 127 centi és e feletti TV-k szűkebb piacának szereplőjévé válik, vagy igyekszik kivenni részét a tömegpiacból is, s ez esetben nagyobb képméretű LCD TV-ket kell kínálnia. A lépést azonban elemzők túl későinek találják.

A Matsushita új LCD gyára valószínűleg az úgynevezett 8. generációs üveghordozó lapokból állítaná elő az LCD paneleket, mely nagyobb méretű és hatékonyabb gyártást tesz lehetővé, mint a jelenleg a közös vállalat által az IPS Alpha technológiánál használt 6. generációs üveglap. De az új gyár valószínűleg csak 2010 körül állhat működésbe. Eddigre a versenytárs Sony és Samsung már jó néhány éve gyárt majd 8. generációs üveglapból, és a Sharp új üzeme már 10. generációs üveglapból vágja ki a paneleket.

Az LCD TV-k iránti igény viszont várhatóan 2009. körül lesz a csúcson, mikor Japánban, Európában és az USA-ban befejezéséhez közeledik majd a digitális műsorsugárzásra történő átállás, mely jelentős hajtóerőt jelent majd a síkpaneles TV-k eladása számára. Az LCD világpiac várhatóan 85%-al 91 milliárd dollárra (kb. 16.000 milliárd Ft) növekszik 2010-re, míg a plazma TV-k iránti igény 15%-al 15,8 milliárd dollárra (kb. 2.790 milliárd Ft) esik vissza a DisplaySearch piackutatói szerint.

A Matsushita a Hitachi és az üzletben még érdekelt Canon által kiadott közlemény szerint még semmilyen döntés nem született.

Kapcsolódó linkek:

Egy év alatt harmadával csökkent a plazma TV-k átlagára
2007. harmadik negyedévében tovább gyorsult az LCD TV-k eladása
Panasonic, Hitachi: megállapodás kölcsönös plazmapanel szállításról
Panasonic: készül a világ legnagyobb plazmaképernyő gyára
Közös Hitachi, Toshiba és Matsushita LCD képernyő gyártás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .