Philips: a TV üzletág eladása a lehetséges opciók között

1. Oldal

Nem kizárt, hogy a Philips eladja alacsony nyereségességű TV üzletágát legalábbis az USA-ban, és sokkal jobban koncentrál arra, hol és milyen termékeket kínál majd.
A Philips vezérigazgatója Gerard Kleisterlee egy sajtókonferencián mondta el, hogy a háztartási készülékek divízió is csak olyan üzletekben és piacokon kínálja termékeit, ahol azok megfelelő nyereséget generálnak, s ezt a példát követheti a TV üzletág is.

A cég igen kemény versenyben áll különösen az Egyesült Államokban az olcsó termékeket kínáló riválisokkal szemben, és Kleisterlee elmondása szerint a Philips magasabb nyereségre törekszik. A cég például nem értékesít kenyérpirítót és vízforralót sem az USA-ban, mert nem termelik meg az elvárt nyereséget.

A cégvezető határozottan nem zárta ki, hogy esetleg eladnák a TV üzletágat, mondván a Philips minden „lehetséges opciót” számba vesz.

AUREA.jpg
A múltév végén megjelent „Aurea” TV-vel (42PFL9900D3626) a Philips éppen egy olyan síkpaneles készüléket vitt piacra, mellyel nagyobb nyereséget érhet el, mint a közönséges TV-kkel. Ennek ellenére még mindig a televíziók termelik a legkisebb nyereséget a Philips szórakoztatóelektronikai üzletágán belül, mely kb. 3%-al elve a legszerényebb jövedelmezőséggel bír a cégcsoporton belül.

Mivel az USA piacán a TV üzlet könnyen lehet veszteséges vagy csak alig nyereséges, ezért egyes elemzők szerint a Philips kiszállása az amerikai TV piacról csökkentheti a cég részvényeinek kockázatát.

Amúgy a Philips 2007-es 13,3 milliárd eurós szórakoztatóelektronikai és háztartási készülék eladásainak közel fele televíziókból származott. A szórakoztatóelektronikai divízió 38%-al járult hozzá a cégcsoport eladásaihoz, de a kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti eredménynek csupán csak 17%-át adta.

A Philips korábbi terveinek megfelelően egyébként múltév októberében már eladta az LG. Philips LCD Co. LCD panelgyártó vállalatban korábban meglévő 32,9%-os részesedésének egy hányadát, és a Nikkei újság szerint azt tervezi, hogy idén túlad megmaradt 19,9%-a javarészén is.

Kapcsolódó linkek:

Philips: a 2007-es síkpaneles televíziók választéka
Philips: bemutatatták az „Aurea” TV-t a hazai sajtó számára is
IFA 2007 hírek: bemutatkozott az első Philips LCD TV „Aurea” fényglóriával
Philips: kivonulás az LCD panelgyártásból

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .