1. Oldal
A DisplaySearch piackutató jelentése szerint a plazmapanelek kiszállítása új rekordot döntött 2007. negyedik negyedévében (Q4’07).
Az előző negyedévi (Q3’07) rekordot fölülmúlva a kiszállított plazmaképernyő panelek (PDP) mennyisége új rekordot ért el, az előrejelzéseket túlszárnyalva, negyedéves viszonylatban (Q/Q) 42%-al, éves összehasonlításban (É/É) meglepő 62%-os növekedéssel közel 4,4 millió egységet ért el.
A rendkívüli növekedésben sok ok játszott szerepet. Egyre inkább elérhetőek a 1080p felbontású panelek, melyek a kiszállított összmennyiség 11%-át tették ki, és mennyiségük Q/Q 46%-al, É/É több mint 1300%-al bővült. A 107 centis (42”) 1080p PDP kiszállítás első ízben Q4’07 haladta meg a 127 centis (50”) panelekét. Azonos képernyőméretet tekintve a PDP-k ára alacsonyabb az LCD-knél – a 107 centis (42”) HD PDP panelek 20%-al kevesebbe kerülnek, mint az azonos LCD-k –, és a PDP-k ára gyorsabban is esik negyedévente, mint az összevethető panelméretű LCD-ké. A 81 centis (32”) PDP-k jól fogynak a fejlődő régiókban, s részarányuk több mint duplájára, közel 11%-ra emelkedett a kiszállított PDP mennyiségen belül. S általában az ünnepi vásárlási szezont megelőzően a plazmapanel ellátás jobb volt, mint az LCD.
A nagyon erős mennyiségi növekedés ellenére Q4’07-ben a bevételek csak enyhén, Q/Q 32%-al, É/É 3%-al nőttek 1,9 milliárd dollárra (kb. 330 milliárd Ft), mivel az átlagárak csökkenése jelentősen rontotta a bevételi lehetőségeket. Az összesített átlagos eladási árak É/É 36%-al estek immár második egymás utáni negyedévben. Ez volt a harmadik negyedév a sorban, amikor 30% feletti volt az éves áresés, mivel panelkínálat meghaladta a keresletet, és az alacsonyabb árú 81 centis (32”) panelek lehúzták az összesített árat.
A gyártókat tekintve, az idén a Panasonic nevet hivatalosan is felvevő Matsushita áll továbbra is az élen. Részesedésük 33%-ról 37%-ra emelkedett, és leginkább a HD felbontású paneleknél növelték részarányukat, például a 1080p paneleknél a Q3’07-beli 77%-ról 80%-ra Q4’07-ben. Az LGE megelőzte a Samsung SDI-t a második helyen, egy százalékpont részesedést nyerve 28%-al, mivel a Samsung SDI 29%-ról 25%-ra csúszott vissza. Az LGE a 81 centis (32”) PDP bevezetésével erős mennyiségi emelkedést könyvelhetett el, ez tette ki részesedésük több mint harmadát, és lett a második legkedveltebb képméret. Bár a Samsung SDI az összesítésben a 3. helyre esett, de továbbra is vezeti a 127 centis (50”) méretkategóriát, és második a 1080p panelek gyártásában, s így a második legerősebb éves növekedést érték el az LGE mögött. Az összes többi gyártó veszített piaci részesedéséből Q4’07-ben, bár a Hitachi Q1’06 óta a legtöbb panelt szállította jórészt a 127 centis (50”) panelek bevezetésének köszönhetően.
Kapcsolódó link:
Jók a plazma TV gyártók 2008-as kilátásai
CES 2008: Pioneer KURO koncepciópanelek
CES 2008: új Panasonic plazma TV-k 30.000:1 kontrasztaránnyal
Panasonic: a világ legnagyobb síkpaneles TV-je immár 381 centis
Egy év alatt harmadával csökkent a plazma TV-k átlagára
A plazma panel kiszállítás új rekordot ért el az idei harmadik negyedévben
A plazma TV gyártás jelentős költségcsökkenése várható
A rendkívüli növekedésben sok ok játszott szerepet. Egyre inkább elérhetőek a 1080p felbontású panelek, melyek a kiszállított összmennyiség 11%-át tették ki, és mennyiségük Q/Q 46%-al, É/É több mint 1300%-al bővült. A 107 centis (42”) 1080p PDP kiszállítás első ízben Q4’07 haladta meg a 127 centis (50”) panelekét. Azonos képernyőméretet tekintve a PDP-k ára alacsonyabb az LCD-knél – a 107 centis (42”) HD PDP panelek 20%-al kevesebbe kerülnek, mint az azonos LCD-k –, és a PDP-k ára gyorsabban is esik negyedévente, mint az összevethető panelméretű LCD-ké. A 81 centis (32”) PDP-k jól fogynak a fejlődő régiókban, s részarányuk több mint duplájára, közel 11%-ra emelkedett a kiszállított PDP mennyiségen belül. S általában az ünnepi vásárlási szezont megelőzően a plazmapanel ellátás jobb volt, mint az LCD.
A nagyon erős mennyiségi növekedés ellenére Q4’07-ben a bevételek csak enyhén, Q/Q 32%-al, É/É 3%-al nőttek 1,9 milliárd dollárra (kb. 330 milliárd Ft), mivel az átlagárak csökkenése jelentősen rontotta a bevételi lehetőségeket. Az összesített átlagos eladási árak É/É 36%-al estek immár második egymás utáni negyedévben. Ez volt a harmadik negyedév a sorban, amikor 30% feletti volt az éves áresés, mivel panelkínálat meghaladta a keresletet, és az alacsonyabb árú 81 centis (32”) panelek lehúzták az összesített árat.
A gyártókat tekintve, az idén a Panasonic nevet hivatalosan is felvevő Matsushita áll továbbra is az élen. Részesedésük 33%-ról 37%-ra emelkedett, és leginkább a HD felbontású paneleknél növelték részarányukat, például a 1080p paneleknél a Q3’07-beli 77%-ról 80%-ra Q4’07-ben. Az LGE megelőzte a Samsung SDI-t a második helyen, egy százalékpont részesedést nyerve 28%-al, mivel a Samsung SDI 29%-ról 25%-ra csúszott vissza. Az LGE a 81 centis (32”) PDP bevezetésével erős mennyiségi emelkedést könyvelhetett el, ez tette ki részesedésük több mint harmadát, és lett a második legkedveltebb képméret. Bár a Samsung SDI az összesítésben a 3. helyre esett, de továbbra is vezeti a 127 centis (50”) méretkategóriát, és második a 1080p panelek gyártásában, s így a második legerősebb éves növekedést érték el az LGE mögött. Az összes többi gyártó veszített piaci részesedéséből Q4’07-ben, bár a Hitachi Q1’06 óta a legtöbb panelt szállította jórészt a 127 centis (50”) panelek bevezetésének köszönhetően.
Kapcsolódó link:
Jók a plazma TV gyártók 2008-as kilátásai
CES 2008: Pioneer KURO koncepciópanelek
CES 2008: új Panasonic plazma TV-k 30.000:1 kontrasztaránnyal
Panasonic: a világ legnagyobb síkpaneles TV-je immár 381 centis
Egy év alatt harmadával csökkent a plazma TV-k átlagára
A plazma panel kiszállítás új rekordot ért el az idei harmadik negyedévben
A plazma TV gyártás jelentős költségcsökkenése várható