1. Oldal
A Displaybank legfrissebb jelentése szerint a 102-107 centis (40-42 inch) LCD és plazma (PDP) TV-k negyedéves árcsökkenése 4% alatt maradt, és a 107 centis PDP TV-k tartják 12%-os árelőnyüket a hasonló méretű LCD TV-kkel szemben.
A Displaybank síkképernyős TV-k árairól szóló jelentésében az LCD és plazma (PDP) TV-k 2007. negyedik negyedévi árait elemzi.
A 82 centis (32 inch) LCD TV-k átlagos eladási ára 828 dollár (kb. 149.000 Ft), azaz inchenként (2,54cm) 26 dollár (4.682 Ft) volt 2007. negyedik negyedévében, és csak 2,4%-al csökkent az azt megelőző negyedévhez képest, köszönhetően a múltév harmadik negyedéve óta szűkös panelkínálatnak, ami ahogy az megjósolható volt egyelőre magasan tartja a panelárakat. A 102 centis (40 inch) LCD TV-k ára a harmadik negyedévhez képest inchenként kb. 35 dollárral (kb. 6.300 Ft) enyhén lejjebb 1.412 dollárra (kb. 255.000 Ft) csúszott, miközben a 107 centis (42 inch) LCD TV-k ára 3,7%-ot esett egy negyedév alatt 1.413 dollárra.
Ahogy a LCD TV szektor esetében, úgy a PDP TV piacon is egy árstabilitási időszak vette kezdetét a tavalyi második negyedév óta. Ennek oka, hogy az inchenkénti ár megközelítette a 30 dolláros (kb. 5.400 Ft) szintet ösztönözve a keresletet. A 107 centis (42 inch) PDP TV-k átlagos eladási ára egy negyedév alatt 2%-al 1.253 dollárra (kb. 226.000 Ft) csökkent 2007. negyedik negyedévében, míg ez az ár 1.896 dollár (kb. 342.000 Ft) volt a 127 centis (50 inch) plazma TV-k esetén, elhanyagolható, 0,4%-os árcsökkenés mellett. Azzal az előrejelzéssel számolva, hogy ez az árstabilitás fennmarad, a PDP TV gyártók visszanyerhetik versenyképességüket a költségek terén, és kihasználva a lehetőséget nyereségessé válhatnak.
A 2007. negyedik negyedévi 107 centis (42 inch) PDP és 102/107 centis (40/42 inch) LCD TV-k közötti árdifferenciát tekintve a PDP TV gyártók stratégiai árpolitikája lehetővé tette számukra, hogy kb. 13%-os árelőnyre tegyenek szert az LCD TV-kkel szemben.
Az LCD és PDP TV közötti jövőbeli verseny valószínűleg egy új szakaszba lép. Az LCD TV előállítók a 8. generációs panel-gyártósorok elindításával folytatják nyomulásukat a 127 centis (50 inch) nagyméretű LCD TV-k eladásában, miközben a PDP TV tábor 82 centis (32 inch) plazma TV-k bevezetésével bővíti versenyben álló képméreteit. Mindazonáltal a síkpaneles TV-k az elmúlt két-három évben évente 30-40%-al csökkenő fogyasztói árai valószínűleg tovább stabilizálódnak majd.
Kapcsolódó linkek:
Megugrott a plazmapanelek kiszállítása 2007. utolsó negyedévében
Jók a plazma TV gyártók 2008-as kilátásai
Évi 10-16%-al csökken az LCD TV-k gyártási költsége 2010-ig
2007. harmadik negyedévében tovább gyorsult az LCD TV-k eladása
Egy év alatt harmadával csökkent a plazma TV-k átlagára
A plazma panel kiszállítás új rekordot ért el az idei harmadik negyedévben
A plazma TV gyártás jelentős költségcsökkenése várható
A 82 centis (32 inch) LCD TV-k átlagos eladási ára 828 dollár (kb. 149.000 Ft), azaz inchenként (2,54cm) 26 dollár (4.682 Ft) volt 2007. negyedik negyedévében, és csak 2,4%-al csökkent az azt megelőző negyedévhez képest, köszönhetően a múltév harmadik negyedéve óta szűkös panelkínálatnak, ami ahogy az megjósolható volt egyelőre magasan tartja a panelárakat. A 102 centis (40 inch) LCD TV-k ára a harmadik negyedévhez képest inchenként kb. 35 dollárral (kb. 6.300 Ft) enyhén lejjebb 1.412 dollárra (kb. 255.000 Ft) csúszott, miközben a 107 centis (42 inch) LCD TV-k ára 3,7%-ot esett egy negyedév alatt 1.413 dollárra.
Ahogy a LCD TV szektor esetében, úgy a PDP TV piacon is egy árstabilitási időszak vette kezdetét a tavalyi második negyedév óta. Ennek oka, hogy az inchenkénti ár megközelítette a 30 dolláros (kb. 5.400 Ft) szintet ösztönözve a keresletet. A 107 centis (42 inch) PDP TV-k átlagos eladási ára egy negyedév alatt 2%-al 1.253 dollárra (kb. 226.000 Ft) csökkent 2007. negyedik negyedévében, míg ez az ár 1.896 dollár (kb. 342.000 Ft) volt a 127 centis (50 inch) plazma TV-k esetén, elhanyagolható, 0,4%-os árcsökkenés mellett. Azzal az előrejelzéssel számolva, hogy ez az árstabilitás fennmarad, a PDP TV gyártók visszanyerhetik versenyképességüket a költségek terén, és kihasználva a lehetőséget nyereségessé válhatnak.
A 2007. negyedik negyedévi 107 centis (42 inch) PDP és 102/107 centis (40/42 inch) LCD TV-k közötti árdifferenciát tekintve a PDP TV gyártók stratégiai árpolitikája lehetővé tette számukra, hogy kb. 13%-os árelőnyre tegyenek szert az LCD TV-kkel szemben.
Az LCD és PDP TV közötti jövőbeli verseny valószínűleg egy új szakaszba lép. Az LCD TV előállítók a 8. generációs panel-gyártósorok elindításával folytatják nyomulásukat a 127 centis (50 inch) nagyméretű LCD TV-k eladásában, miközben a PDP TV tábor 82 centis (32 inch) plazma TV-k bevezetésével bővíti versenyben álló képméreteit. Mindazonáltal a síkpaneles TV-k az elmúlt két-három évben évente 30-40%-al csökkenő fogyasztói árai valószínűleg tovább stabilizálódnak majd.
Kapcsolódó linkek:
Megugrott a plazmapanelek kiszállítása 2007. utolsó negyedévében
Jók a plazma TV gyártók 2008-as kilátásai
Évi 10-16%-al csökken az LCD TV-k gyártási költsége 2010-ig
2007. harmadik negyedévében tovább gyorsult az LCD TV-k eladása
Egy év alatt harmadával csökkent a plazma TV-k átlagára
A plazma panel kiszállítás új rekordot ért el az idei harmadik negyedévben
A plazma TV gyártás jelentős költségcsökkenése várható