1. Oldal
A DisplaySearch piackutató jelentése szerint az idei első negyedévben (Q1’08) csak 1%-kal több TV-t adtak el a világon az előző év azonos időszakához képest (É/É), míg ugyanez a mutató Q1’07-ben 4%, Q4’07-ben 5% volt.
A növekedés lassulása az USA gyengülő gazdaságának tudható be, és úgy tűnik elsősorban a 102 centi (40”) feletti képméretű készülékek iránti keresletet érinti. Az eredményt a kínai síkpaneles kereslet kibontakozását késleltető néhány szélsőséges időjárási tényező is befolyásolta. Q1’08-ban 46,1 millió készüléket szállítottak ki a világon 24,8 milliárd dollár bevételi értékben, ami 8%-os növekedés Q1’07-hez képest és a síkpaneles TV-k különösen a fejlődő régiókban növekvő piaci részesedése miatt folyamatos növekvő átlagáraknak köszönhető. Kelet-Európa – főleg Oroszország – valamint Közel-Kelet és Afrika produkált erős 33%-os illetve 37%-os É/É növekedést.
A síkpaneles TV kereslet összességében erősnek tűnik 2008-ban, és a gyártók előreláthatólag a kisebb képméretű olcsó modellekkel élénkítik azt az árérzékeny fogyasztók körében, és fenntartva a növekedést a fejlett piacokon. Az utóbbiakban ugyanis sokan már a második vagy harmadik síkpaneles TV-jüket készülnek megvenni.
Továbbra is az LCD TV-knél legnagyobb a növekedés, É/É 45%-kal 21,1 millióra emelkedett a Q1’08-ban kiszállított készülék száma. Érthető és várható ugyanakkor, hogy a fejlett piacokon a képcsöves TV-k LCD-re való szinte teljes lecserélésével természetesen csökken a növekedés mértéke. A növekedés jelentős maradt a fejlődő régiókban, mint Latin-Amerika, ahol csak most kezdődött el a síkpaneles tévékre való áttérés. Az LCD TV bevételi részesedést tekintve a Samsung vezet 22,1%-kal, második a Sony 18,1%-kal és harmadik a Sharp 10,1%-kal.
A plazma (PDP) TV-k is É/É növekedést könyvelhettek el, 20%-kal 2,8 millióra bővült a számuk, főleg a 81 centis (32”) modellek megújuló szállítása jóvoltából. Sok jel mutat arra, hogy a második negyedévtől a 1080p készülékek részaránya növekedni fog, ahogy a nagyobb márkák az év hátralévő részében mindinkább ezekre a készülékekre koncentrálnak majd. A PDP világpiac bevételi részesedésében a Panasonic megtartotta vezető helyét 33,7%-kal, amit 22,7%-kal a Samsung, és 16,4%-kal az LGE követ.
A márkák közül immár kilencedik negyedéve töretlenül a Samsung vezet a globális bevételi részesedést tekintve, első ízben több mint 20%-ra bővítve azt, jelentős 39%-os É/É növekedéssel. A Samsung áll az mennyiségi lista élén is. A Sony a 2. a bevételi rangsorban immár a harmadik egymást követő negyedévben, egy igen erős negyedik negyedévi teljesítményt követően kb. egy százalékponttal 13,2%-ra visszaeső bevétellel. Az LGE maradt a 3. ami csak készülékei alacsonyabb átlagárának köszönhető, a darabszámot tekintve ugyanis 2. Az első öt márka bevételi rangsora a fenti ábrán látható.
Kapcsolódó linkek:
2008. első negyedévében is erős a plazmapanel kiszállítás eredménye
A síkpaneles HDTV-k ára csökken, de nem annyira, mint a múlt évben
2007. végén már több LCD TV kelt el a világon, mint képcsöves TV
A síkpaneles TV kereslet összességében erősnek tűnik 2008-ban, és a gyártók előreláthatólag a kisebb képméretű olcsó modellekkel élénkítik azt az árérzékeny fogyasztók körében, és fenntartva a növekedést a fejlett piacokon. Az utóbbiakban ugyanis sokan már a második vagy harmadik síkpaneles TV-jüket készülnek megvenni.
Továbbra is az LCD TV-knél legnagyobb a növekedés, É/É 45%-kal 21,1 millióra emelkedett a Q1’08-ban kiszállított készülék száma. Érthető és várható ugyanakkor, hogy a fejlett piacokon a képcsöves TV-k LCD-re való szinte teljes lecserélésével természetesen csökken a növekedés mértéke. A növekedés jelentős maradt a fejlődő régiókban, mint Latin-Amerika, ahol csak most kezdődött el a síkpaneles tévékre való áttérés. Az LCD TV bevételi részesedést tekintve a Samsung vezet 22,1%-kal, második a Sony 18,1%-kal és harmadik a Sharp 10,1%-kal.
A plazma (PDP) TV-k is É/É növekedést könyvelhettek el, 20%-kal 2,8 millióra bővült a számuk, főleg a 81 centis (32”) modellek megújuló szállítása jóvoltából. Sok jel mutat arra, hogy a második negyedévtől a 1080p készülékek részaránya növekedni fog, ahogy a nagyobb márkák az év hátralévő részében mindinkább ezekre a készülékekre koncentrálnak majd. A PDP világpiac bevételi részesedésében a Panasonic megtartotta vezető helyét 33,7%-kal, amit 22,7%-kal a Samsung, és 16,4%-kal az LGE követ.
A márkák közül immár kilencedik negyedéve töretlenül a Samsung vezet a globális bevételi részesedést tekintve, első ízben több mint 20%-ra bővítve azt, jelentős 39%-os É/É növekedéssel. A Samsung áll az mennyiségi lista élén is. A Sony a 2. a bevételi rangsorban immár a harmadik egymást követő negyedévben, egy igen erős negyedik negyedévi teljesítményt követően kb. egy százalékponttal 13,2%-ra visszaeső bevétellel. Az LGE maradt a 3. ami csak készülékei alacsonyabb átlagárának köszönhető, a darabszámot tekintve ugyanis 2. Az első öt márka bevételi rangsora a fenti ábrán látható.
Kapcsolódó linkek:
2008. első negyedévében is erős a plazmapanel kiszállítás eredménye
A síkpaneles HDTV-k ára csökken, de nem annyira, mint a múlt évben
2007. végén már több LCD TV kelt el a világon, mint képcsöves TV