Rövidesen játékfilmek a YouTube-ról (Frissítve)

1. Oldal

A YouTube akár 1-3 hónapon belül legalább egy hollywoodi filmstúdió játékfilmjeit kínálja majd stream, azaz adatfolyam formátumban, és ezzel is igyekszik hirdetési bevételre szert tenni.
YouTube_film.jpgAz iTunes, az Amazon, a Netflix, a CinemaNow, az Xbox Live és a Playstation Network példáját követve a YouTube is játékfilmeket tervez elérhetővé tenni az interneten. A talán legnépszerűbb videomegosztón már látható volt az első ilyen film és számos független alkotást is bemutattak már.

A YouTube anyacége a Google azonban most arra készül, hogy nagyjátékfilmeket tesz fel oldalára, és néhány meg nem nevezett stúdióvezető szerint ezek a tartalmak a vártnál is hamarabb jelenhetnek meg.

A cég egy ideje már tárgyalásokat folytat nagy filmstúdiókkal egy hirdetésekkel megtámogatott stream, azaz adatfolyam formátumú filmszolgáltatásról, s az említett vezetők szerint, ha minden jól megy 30-90 napon belül várhatóan láthatóak lesznek az első filmek a YouTube-on.

A cég nemrég számos új tulajdonsággal ruházta fel az oldalt, hogy az alkalmas legyen a hosszabb tartalmak nézéséhez. Ezek közé tartozik a szélesvásznú filmnézés lehetősége és az alkalmazások kioltása, mely zavartalanná teszi filmek élvezetét.

Azt egyelőre nem tudni, hogy melyik stúdió járul majd hozzá ahhoz, hogy filmjei megjelenjenek a YouTube-on, de valószínűleg nem a LionsGate lesz az, mely nemrégiben írt alá csak rövidfilmekre vonatkozó megállapodást az oldalt üzemeltető céggel.

A YouTube-nak mindenesetre nagy szüksége van az üzleti sikerre, mert a Google nehezen találja meg azt a működő hirdetési modellt, mely az oldalból bevételt hozna. Az nagy pofon az oldal számára, hogy egyik fontos riválisa a Hulu.com idén közel azonos bevételt hoz össze, mint a sokkal nagyobb látogatottságú YouTube. A Fox és az NBC által létrehozott csak az USA-ban elérhető Hulu.com oldalon számos más cég tartalmai, köztük több mint 100 film látható.

Frissités:
Felszállt a füst, s immár bizonyos, hogy a Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) archívumából származó tévéműsorok és filmek lesznek láthatóak a YouTube-on. A partnerkapcsolat indításaként az MGM Studio a tízéves American Gladiators című műsorának epizódjai jelennek meg a video-megosztó egy külön csatornáján, egy másikon pedig a stúdió olyan egészestés akciófilmjei nézhetőek meg, mint a Golyóálló szerzetes és A hét mesterlövész továbbá klipek népszerű filmekből, mint a Doktor Szöszi. Mindezek tehát ingyen nézhetőek meg, csupán el kell viselni a felbukkanó reklámokat is. Azt egyelőre nem tudni, hogy mindezek csak az amerikai internetezők számára lesznek hozzáférhetőek, vagy globálisan is.

Kapcsolódó link:

Filmbemutató a Sony internet platformján keresztül
Miért nincs Blu-ray az új MacBook laptopokban?
PlayStation: videoletöltés egyelőre csak az USA-ban
Microsoft: új Xbox360 interfész és további Xbox Live letölthető tartalmak
iTunes filmletöltés a DVD megjelenéssel egyidejűleg
Microsoft: december 11-én indul az internetes videopiac Európában is
Újabb kezdeményezések az internetes nagyfelbontású műsortovábbításban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .