1. Oldal
Idén az Észak-amerikaiak sokkal olcsóbban már webes interaktivitást és internetes tartalmakhoz való hozzáférést is biztosító asztali Blu-ray lejátszókat vehetnek meg, így nem csoda, hogy jól fogynak ezek a készülékek.
Tavaly a negyedik negyedévben a legolcsóbb, 149 dollárért (kb. 27.000 Ft) megvehető Blu-ray lejátszók hálózati csatlakozás nélküli, nem márkás modellek voltak. Idén viszont az Észak-amerikai kiskereskedőket is meglepő módon már márkás, BD-Live funkciójú és internetes tartalmakhoz való hozzáférést is lehetővé tevő lejátszókat lehet kapni 199 dollárért (kb. 36.000 Ft). Ezek közé tartozik például a Panasonic DMP-BD60, amely Amazon Video On Demand, YouTube és Bloomberg hozzáférést biztosít, a Samsung BD-P1600, amely Netflix, Roxio CinemaNow és Pandora webes zenei szolgáltatást kínál, és az LG BD370, amely Netflix és Roxio CinemaNow filmek bitfolyamainak elérését teszi lehetővé.
A NPD Group piackutató adatai szerint ez év januárja és augusztusa között az összes az USA-ban eladott asztali Blu-ray lejátszó 65%-a 200 és 299 dollár (kb. 36.000 és 54.000 Ft) közötti áru modell volt. 2008 azonos időszakában az összes eladott készülék jelentő többsége (75%) még 300 és a 399 dollár (kb. 54.000 és 72.000 Ft) közötti Blu-ray lejátszó volt. Ugyancsak idén augusztusig már a teljes eladott Blu-ray lejátszó mennyiség 14%-át a 200 dollár alatti modellek tették ki. Tavaly ugyanebben az időszakban még alig voltak ilyen olcsó lejátszók.
Idén nagyon erős növekedés tapasztalható az USA-ban a Blu-ray eladások terén, ami azért is kiemelkedő, mert szinte minden más szórakoztatóelektronikai termék eladása visszaesést mutat. A szabvány- és nagyfelbontású házi videolejátszók eladásából a darabszámot tekintve már 15%-ot tesznek ki a Blu-ray lejátszók, és ha a jelenlegi keresleti és árcsökkenési trend így folytatódik, akkor 2010-ben ez a részarány elérheti az 50%-ot is.
Ahhoz, hogy a Blu-ray lejátszók sikeresen versenyezhessenek a vásárlók kegyeiért, az áraknak tovább kell csökkenniük. Elemzők várakozása szerint az idei ünnepi vásárlási szezon kezdetét jelentő fekete pénteken már 49 dollárért (kb. 9.000 Ft) is lehet majd Blu-ray lejátszót kapni, de 99 dolláros (kb. 18.000 Ft) készüléket akár többet is.
Kapcsolódó linkek:
A Blu-ray Disc várhatóan nem éri el a DVD elterjedtségét
Összefog a magyarországi Blu-ray szakma
Blu-ray Disc fejlesztések a jobb használhatóság érdekében
DEG: 3,9%-kal estek a házi szórakoztatás bevételei az USA-ban
A Blu-ray nem képes pótolni a DVD eladások visszaesését
Csak pénzük 3 százalékát költik az amerikaiak filmletöltésre
Egyre ismertebb az amerikai fogyasztók körében a Blu-ray
A NPD Group piackutató adatai szerint ez év januárja és augusztusa között az összes az USA-ban eladott asztali Blu-ray lejátszó 65%-a 200 és 299 dollár (kb. 36.000 és 54.000 Ft) közötti áru modell volt. 2008 azonos időszakában az összes eladott készülék jelentő többsége (75%) még 300 és a 399 dollár (kb. 54.000 és 72.000 Ft) közötti Blu-ray lejátszó volt. Ugyancsak idén augusztusig már a teljes eladott Blu-ray lejátszó mennyiség 14%-át a 200 dollár alatti modellek tették ki. Tavaly ugyanebben az időszakban még alig voltak ilyen olcsó lejátszók.
Idén nagyon erős növekedés tapasztalható az USA-ban a Blu-ray eladások terén, ami azért is kiemelkedő, mert szinte minden más szórakoztatóelektronikai termék eladása visszaesést mutat. A szabvány- és nagyfelbontású házi videolejátszók eladásából a darabszámot tekintve már 15%-ot tesznek ki a Blu-ray lejátszók, és ha a jelenlegi keresleti és árcsökkenési trend így folytatódik, akkor 2010-ben ez a részarány elérheti az 50%-ot is.
Ahhoz, hogy a Blu-ray lejátszók sikeresen versenyezhessenek a vásárlók kegyeiért, az áraknak tovább kell csökkenniük. Elemzők várakozása szerint az idei ünnepi vásárlási szezon kezdetét jelentő fekete pénteken már 49 dollárért (kb. 9.000 Ft) is lehet majd Blu-ray lejátszót kapni, de 99 dolláros (kb. 18.000 Ft) készüléket akár többet is.
Kapcsolódó linkek:
A Blu-ray Disc várhatóan nem éri el a DVD elterjedtségét
Összefog a magyarországi Blu-ray szakma
Blu-ray Disc fejlesztések a jobb használhatóság érdekében
DEG: 3,9%-kal estek a házi szórakoztatás bevételei az USA-ban
A Blu-ray nem képes pótolni a DVD eladások visszaesését
Csak pénzük 3 százalékát költik az amerikaiak filmletöltésre
Egyre ismertebb az amerikai fogyasztók körében a Blu-ray