1. Oldal
A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint 2010 első negyedévében (Q1’10) az egy évvel korábbihoz képest a TV kiszállítás 25%-kal, az LCD TV piac 50%-kal bővült a legtöbb régióban tapasztalt keresletnövekedés miatt.
2009. korai szakaszának nagyon gyenge szintjéhez képest a TV kiszállítás növekedése továbbra is erős korrekciót mutat a világgazdasági helyzet javulása következtében emelkedő TV kereslet miatt. A teljes TV kiszállítás Q1’10-ben az előző év azonos időszakához képest (É/É) 25%-kal 55 millió egységre nőtt, miközben az LCD TV szállítmányok É/É 50%-kal bővültek 40 millió készülékre, ami közel van a várt szinthez. A plazma TV kiszállítás is erős, É/É 21%-os bővüléssel 3,4 millió egységet ért el. A 2009-ben É/É átlag 40%-os visszaesést mutató képcsöves TV piac is csak 21%-kal csökkent a mennyiséget tekintve, mivel a fejlődő piacokon a labdarúgó VB közeledte új életet lehelt a halódó technológiába.
Még a fejlett piacok is szép eredményt értek el Q1’10-ben. Az évek óta már csak síkpaneles TV-ket vásárló Japánban É/É 93%-kal nőtt az LCD TV-k, és 38%-kal a plazma TV-k kiszállítása egy kormányzati támogatású programnak köszönhetően, amely arra ösztönözte a vásárlókat, hogy energiatakarékos készülékekre váltsanak. Európában a foci VB és néhány országban a digitális átállás hajtotta fel az É/É 33%-os TV szállítási növekedést Q1’10-ben. Észak-Amerika TV kiszállítása viszont csak 1%-kal bővült, bár a kereslet nagyobbnak tűnt, mint a kínálat az első negyedévben.
Az LCD TV gyártók agresszíven állítják át termékkínálatuk háttérvilágítását CCFL-ről, LED-re, hogy növelhessék az átlagárakat és profitjukat, de legtöbbjüknek nehézséget okoz az egyelőre nem kielégítő LED ellátás. A hiány a fontos alkatrészek árát is magasan tartotta, csakúgy, mint a LED-es készülékek ártöbbletét a CCFL háttérvilágítású modellekkel szemben. Ennek ellenére Q1’10-ben a többségében él-megvilágítású LED-es készülékek részaránya a kiszállított LCD TV mennyiségen belül a Q4’09-beli 4%-ról 8%-ra duplázódott és a bevételek 17%-át adták. A 127 centis (50”) és e feletti képméreteknél a LED háttérvilágítás elterjedése több mint 35% volt, míg 102 cm (40”) alatt csak 4%.
A Samsung globális TV piaci részesedése a Q4’09-ben elért rekordszintről némileg visszaesett, de a világ TV bevételeinek 21,9%-ával még így is biztos előnnyel vezet. A Samsung továbbra is vezető pozíciókra tör az új technológiák, mint 2009-ben a LED, 2010-ben a 3D terén. Ennek eredménye az elért jelentős mennyiségi növekedés és a magas átlagos eladási ár. A Samsung az elsőszámú LCD TV gyártó és 2. a plazma TV termelésben.
Az LGE 2. a TV világpiaci bevételek terén 14,8%-ra növelve részesedését, ami a márka eddigi rekordja. Az LGE produkálta a legjobb É/É bevételi növekedést az öt vezető márka között, jelentősen bővítve részesedését szinte minden régióban.
A Sony zárja a globális TV gyártók vezető hármasát a Q4’09-ben elért növekedést követően épphogy 10% alá eső bevételi részesedéssel. A Sony előző negyedévhez képesti 34%-os bevételi visszaesése a legnagyobb az öt vezető márka között, és egyedüliként É/É is csökkentek bevételei. A Panasonic és a Sharp tartozik még az öt legnagyobb TV bevételt elérő márka közé.
Kapcsolódó linkek:
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon
2009-ben 146 millió LCD TV került piacra világszerte
A globális TV piac helyreállt 2009 harmadik negyedévében
A globális LCD TV piac erősebb a vártnál, de a bevétel gyenge
Bevételcsökkenés a TV világpiacon 2009 első negyedévében
Még a fejlett piacok is szép eredményt értek el Q1’10-ben. Az évek óta már csak síkpaneles TV-ket vásárló Japánban É/É 93%-kal nőtt az LCD TV-k, és 38%-kal a plazma TV-k kiszállítása egy kormányzati támogatású programnak köszönhetően, amely arra ösztönözte a vásárlókat, hogy energiatakarékos készülékekre váltsanak. Európában a foci VB és néhány országban a digitális átállás hajtotta fel az É/É 33%-os TV szállítási növekedést Q1’10-ben. Észak-Amerika TV kiszállítása viszont csak 1%-kal bővült, bár a kereslet nagyobbnak tűnt, mint a kínálat az első negyedévben.
Az LCD TV gyártók agresszíven állítják át termékkínálatuk háttérvilágítását CCFL-ről, LED-re, hogy növelhessék az átlagárakat és profitjukat, de legtöbbjüknek nehézséget okoz az egyelőre nem kielégítő LED ellátás. A hiány a fontos alkatrészek árát is magasan tartotta, csakúgy, mint a LED-es készülékek ártöbbletét a CCFL háttérvilágítású modellekkel szemben. Ennek ellenére Q1’10-ben a többségében él-megvilágítású LED-es készülékek részaránya a kiszállított LCD TV mennyiségen belül a Q4’09-beli 4%-ról 8%-ra duplázódott és a bevételek 17%-át adták. A 127 centis (50”) és e feletti képméreteknél a LED háttérvilágítás elterjedése több mint 35% volt, míg 102 cm (40”) alatt csak 4%.
A Samsung globális TV piaci részesedése a Q4’09-ben elért rekordszintről némileg visszaesett, de a világ TV bevételeinek 21,9%-ával még így is biztos előnnyel vezet. A Samsung továbbra is vezető pozíciókra tör az új technológiák, mint 2009-ben a LED, 2010-ben a 3D terén. Ennek eredménye az elért jelentős mennyiségi növekedés és a magas átlagos eladási ár. A Samsung az elsőszámú LCD TV gyártó és 2. a plazma TV termelésben.
Az LGE 2. a TV világpiaci bevételek terén 14,8%-ra növelve részesedését, ami a márka eddigi rekordja. Az LGE produkálta a legjobb É/É bevételi növekedést az öt vezető márka között, jelentősen bővítve részesedését szinte minden régióban.
A Sony zárja a globális TV gyártók vezető hármasát a Q4’09-ben elért növekedést követően épphogy 10% alá eső bevételi részesedéssel. A Sony előző negyedévhez képesti 34%-os bevételi visszaesése a legnagyobb az öt vezető márka között, és egyedüliként É/É is csökkentek bevételei. A Panasonic és a Sharp tartozik még az öt legnagyobb TV bevételt elérő márka közé.
Kapcsolódó linkek:
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon
2009-ben 146 millió LCD TV került piacra világszerte
A globális TV piac helyreállt 2009 harmadik negyedévében
A globális LCD TV piac erősebb a vártnál, de a bevétel gyenge
Bevételcsökkenés a TV világpiacon 2009 első negyedévében