1. Oldal
A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint ebben az évben még csak 3,2 millió 3D TV kerül forgalomba – ennek fele Észak-Amerikában -, de 2014-ben több mint 90 millió a becsült mennyiség.
A 3D TV-k mostanra már mindenki számára elérhetőek a kiskereskedelemben, de a magas árak, a technológia tökéletlenségei és a tartalom hiánya miatt még korlátozott a fogyasztók érdeklődése. A csökkenő áraktól, a mind több elérhető tartalomtól, és a technológiai fejlesztésektől azonban mind az várható, hogy az elkövetkező néhány évben jelentős lesz a 3D TV forgalom növekedése. A DisplaySearch előrejelzése szerint 2010-ben 3,2 millió 3D TV kerül kiszállításra, ami több mint 90 millióra növekszik 2014-ben. Ennek alapján az idén forgalomba kerülő síkpaneles TV-k csupán 2%-a 3D, ami 41%-ra nő 2014-re.
Paul Gray a TV elektronikai kutatások igazgatója szerint: „Miközben a TV-gyártók merész tervekkel és sok új termékkel bírnak, a fogyasztók óvatosak”. Az mondták a fogyasztóknak, hogy a 3D TV a jövő, de még mindig hatalmas az árkülönbség és kevés a nézni való 3D tartalom.”
Paul Gagnon az észak-amerikai TV kutatások igazgatója szerint: „Különösen az észak-amerikai fogyasztók tűnnek úgy, hogy kivárásra játszanak. A készülékgyártók hozzászoktatták a fogyasztókat, hogy az új technológiák ára gyorsan csökken, és a fogyasztók úgy tűnik boldogan várnak egy kicsit.” Ennek eredményeként a DisplaySearch azt jósolja, hogy a 3D forgalom Észak-Amerikában 1,6 millió alatt lesz ebben az évben.
A jelentés azt is megállapítja, hogy Nyugat-Európában a 3D szemüvegek értékesítése továbbra is alacsony, a legtöbb országban az eladott szemüvegek és készülékek aránya alig éri el az 1:1-et. Ez Gray szerint „különösen kiábrándító.” „Az egészséges szint TV-nként közel két szemüveghez lenne. Így világos, hogy ezeket a készülékeket jobb esetben a jövőre gondolva választották, rosszabb esetben azt jelenti, hogy a fogyasztók nem kaptak prémium készüléket 3D nélkül.”
„A TV gyártók erősen hisznek a 3D-ben és szorítják le annak költségét, de értéke a fogyasztók számára erősen függ a minőségi nézhető anyagok elérhetőségétől.” foglalta össze véleményét Gray.
Kapcsolódó linkek:
A 2. negyedévben is nőtt a TV piac, de két régióban gyengült
Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV
2010 elején folytatódott a TV világpiac talpra állása
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon
2009-ben 146 millió LCD TV került piacra világszerte
Paul Gray a TV elektronikai kutatások igazgatója szerint: „Miközben a TV-gyártók merész tervekkel és sok új termékkel bírnak, a fogyasztók óvatosak”. Az mondták a fogyasztóknak, hogy a 3D TV a jövő, de még mindig hatalmas az árkülönbség és kevés a nézni való 3D tartalom.”
Paul Gagnon az észak-amerikai TV kutatások igazgatója szerint: „Különösen az észak-amerikai fogyasztók tűnnek úgy, hogy kivárásra játszanak. A készülékgyártók hozzászoktatták a fogyasztókat, hogy az új technológiák ára gyorsan csökken, és a fogyasztók úgy tűnik boldogan várnak egy kicsit.” Ennek eredményeként a DisplaySearch azt jósolja, hogy a 3D forgalom Észak-Amerikában 1,6 millió alatt lesz ebben az évben.
A jelentés azt is megállapítja, hogy Nyugat-Európában a 3D szemüvegek értékesítése továbbra is alacsony, a legtöbb országban az eladott szemüvegek és készülékek aránya alig éri el az 1:1-et. Ez Gray szerint „különösen kiábrándító.” „Az egészséges szint TV-nként közel két szemüveghez lenne. Így világos, hogy ezeket a készülékeket jobb esetben a jövőre gondolva választották, rosszabb esetben azt jelenti, hogy a fogyasztók nem kaptak prémium készüléket 3D nélkül.”
„A TV gyártók erősen hisznek a 3D-ben és szorítják le annak költségét, de értéke a fogyasztók számára erősen függ a minőségi nézhető anyagok elérhetőségétől.” foglalta össze véleményét Gray.
Kapcsolódó linkek:
A 2. negyedévben is nőtt a TV piac, de két régióban gyengült
Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV
2010 elején folytatódott a TV világpiac talpra állása
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon
2009-ben 146 millió LCD TV került piacra világszerte