1. Oldal
DisplaySearch: internetre csatlakozó TV-k előrejelzés |
A csatlakoztatott TV szegmens növekedése ellenére, nem egyértelmű ki, vagy mi vezeti ezt a bővülést. Az említett DisplaySearch negyedéves jelentés például feltárja, hogy a Japánban értékesített csatlakoztatott TV-knek még csak körülbelül 10%-a kapcsolódik internetes hálózathoz, miközben az észak-amerikai várakozásokat csökkenteni kellett a régió idei TV piaci nehézségei miatt.
Paul Gray a DisplaySearch európai TV kutatási igazgatója szerint: „Ez eddig egy hosszú, kihívásokkal teli út, különösen az olyan új versenytársak csatába lépésével, mint a Google TV. A készülékgyártóknak a siker érdekében képesnek kell lenniük megegyezni a tartalom-előállítókkal. Azt hiszem a TV szolgáltatási lánc többségében érzi, hogy ez egy földrengésszerű elmozdulás a TV használatában, ami sokkal fontosabb, mint a 3D, ami nem változtatja meg TV funkcióját, vagy a használati szokásokat.”
Várható, hogy a csatlakoztatott TV-k piaca két részre oszlik. Lesznek olyan csatlakoztatott alapkészülékek, amelyek csak olyan értéknövelő szolgáltatásokat nyújtanak, mint például a már említett Hbb.TV, YouView és VuDu, míg az úgynevezett „okos TV” szegmens készülékei konfigurálható alkalmazásokat, kifinomult keresési és navigációs motort és fejlett felhasználói felületet is tartalmaznak. A DisplaySearch meghatározása szerint „okos TV” az, amelyik korlátlanul képes tartalmakhoz hozzáférni, intelligensen keres és javasol ezen tartalmak között, tulajdonosa bővítheti, és tökéletes hálózati együttműködésre képes más otthoni eszközökkel.
Kapcsolódó linkek:
Philips, Sharp és Loewe közös internetalapú TV platform
A gyártók által vártnál gyengébb a 3D TV-k eladása idén
A 2. negyedévben is nőtt a TV piac, de két régióban gyengült
Google TV: a platform működik
Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV
2010 elején folytatódott a TV világpiac talpra állása
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon