1. Oldal
Bár az erős televízió eladások büszkeséggel tölthetik el az LG vezetőit, a koreai óriás legfrissebb pénzügyi eredménye nem teszik boldoggá őket, tekintve hogy soha ekkora negyedéves veszteség még nem sújtotta a céget.
Hogy nem feltétlenül jó üzlet napjainkban a televízió-gyártás, azt az LG legfrissebb pénzügyi eredménye is nyilvánvalóvá teszi. A cég részben a jelentősen bővülő síkpaneles TV kiszállítások miatt 14.700 milliárd koreai wonra (kb. 2.640 milliárd Ft) növekvő konszolidált árbevétel ellenére is 256,4 milliárd won (kb. 46 milliárd Ft) nettó veszteséget könyvelt el 2010. utolsó negyedévében.
„Az összesített üzemi eredmény romlott, de a cég mobil üzletágának vesztesége is csökkent, és a készletek csökkenése javuló pénzforgalmat eredményezett” szerepel az LG nyilatkozatában.
„Az LG Home Entertainment Company eladásai koreai wonban, negyedéves összevetésben 15,8 százalékkal nőttek a rekord magasságú negyedéves síkképernyős TV eladással, ami az erős szezonalitásnak és a termékek fejlett piacokon betöltött vezető szerepének tudható be. A cég 8,7 millió síkképernyős TV-t szállított ki, ami 33 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A TV iparágban fokozódó verseny eredményeként csökkenő átlagárak miatt a jövedelmezőség csökkent a harmadik negyedévhez képest és hozott üzemi veszteséget ebben a negyedévben” teszi hozzá az LG jelentése.
Az LG 2011-ben is inkább az okos telefonok és táblagépek eladásából vár nyereséget.
Kapcsolódó linkek:
Philips: fontos kérdés a TV divízió csökkenő nyereségessége
OLED: az LG 79 centis 3D OLED TV idén már kapható
CES 2011: a koreai TV gyártók háborúja várható
Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt
„Az összesített üzemi eredmény romlott, de a cég mobil üzletágának vesztesége is csökkent, és a készletek csökkenése javuló pénzforgalmat eredményezett” szerepel az LG nyilatkozatában.
„Az LG Home Entertainment Company eladásai koreai wonban, negyedéves összevetésben 15,8 százalékkal nőttek a rekord magasságú negyedéves síkképernyős TV eladással, ami az erős szezonalitásnak és a termékek fejlett piacokon betöltött vezető szerepének tudható be. A cég 8,7 millió síkképernyős TV-t szállított ki, ami 33 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A TV iparágban fokozódó verseny eredményeként csökkenő átlagárak miatt a jövedelmezőség csökkent a harmadik negyedévhez képest és hozott üzemi veszteséget ebben a negyedévben” teszi hozzá az LG jelentése.
Az LG 2011-ben is inkább az okos telefonok és táblagépek eladásából vár nyereséget.
Kapcsolódó linkek:
Philips: fontos kérdés a TV divízió csökkenő nyereségessége
OLED: az LG 79 centis 3D OLED TV idén már kapható
CES 2011: a koreai TV gyártók háborúja várható
Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt