DisplaySearch: a síkpaneles TV szállítások növekedése lassul

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató friss jelentése szerint 2011-ben a síkpaneles TV-k eladása már csak fele olyan mértékben bővül, mint 2010-ben, a LED háttérvilágítás és a 3D egyre nagyobb teret nyer, a növekedés viszont áttevődik a fejlődő piacokra.
A világon 2010-ben az előző évhez képest (É/É) közel 18%-kal több, összesen 248 millió TV-t szállítottak le, a lassabb árcsökkenés következtében a fejlett piacokon visszaeső kereslet miatt viszont ez a növekedés 4% alatt lesz 2011-ben. A piacot mindinkább a képcsöves (CRT) televíziók síkpaneles TV-kre cserélése határozza meg különösen a feltörekvő piacokon, sok fejlett országban viszont a növekedés kezd lassulni a síkpaneles TV-k elterjedtsége miatt. Az utóbbiakból 2010-ben É/É 32%-kal többet adtak el, de 2011-re ez a növekedés 12%-ra lassul.

A világpiacot továbbra is dominálják az LCD TV-k, amelyek várhatóan az összes kiszállított TV mintegy 84%-át adják majd 2011-ben. A 2010-es kb. 192 millióról 2011-ben 13%-os növekedéssel közel 217 millióra emelkedik a világpiacon az LCD TV kiszállítás, ami 2014-re elérheti a 270 milliót.

Feláruk csökkenése miatt az idén piacra kerülő LCD TV-k mintegy felének már LED háttérvilágítása lesz, nagyobb arányban a 102 centi (40”) feletti készülékeknél. A nagyobb képméretű készülékekre általában is jellemző, hogy minden olyan teljesítmény-orientált funkcióval rendelkeznek, mint a magas képfrissítési sebesség és a 1080p felbontást. 2011-ben az összes LCD TV nagyjából negyede 100/120Hz-es vagy magasabb képfrissítésű lesz, de a 102 centi (40”) feletti képméretben ez a részarány több mint 60%.

Hatalmas fordulat a kiszállított plazma TV-k 2010-es É/É 30%-os növekedése a 2009-es -1,5%-kal szemben. A növekedés jórészt az ár-érzékeny, de értéket kereső fogyasztóknak köszönhető, és annak, hogy míg az átlagára LCD TV-knél csak 10%-kal, addig a plazma TV-k esetében 15%-kal csökkent 2010-ben. A DisplaySearch azonban az idei plazma TV szállítás növekedésének lassulására majd enyhe visszaesésére számít, amint az LCD TV-k visszanyerik piaci részesedésüket a 127 centi (50”) alatti képméretekben. A 127 centi (50”) és nagyobb készülékek piaca továbbra is viszonylag kicsi, és lassan növekszik.

A DisplaySearch már külön a 3D TV szállításokat is követi és előrejelzi technológiai tulajdonságaik szerint és régiós bontásban. Az adatok azt mutatják, hogy 2010 utolsó negyedévében a világon kiszállított több mint 2 millió 3D készülék a globális TV bevételeknek csak valamivel kevesebb, mint 10%-át adta. A növekedés azonban felgyorsul és 2014-re már a bevételek több mint 50%-a származik majd a világszerte eladott 100 millió 3D TV-ből, mivel lényegében a 3D alapfunkcióvá válik a nagyképernyős televíziók minden fajtájában. A 3D kezdetben a teljes funkcionalitású készülékek körében lesz a legelterjedtebb – részarányuk például a 100/120Hz-nél magasabb képfrissítésű LCD TV-knél 30% lesz 2011-ben -, de az elkövetkező néhány évben a 3D gyorsan beköltözik az alapmodellekbe is. A 3D főleg a plazma TV gyártók felsőkategóriás 1080p modelljeire jellemző, de kezd megjelenni a belépőszintű HD készülékekben is, a 720p felbontású plazma TV-k kb. 17%-a lesz 3D 2011-ben.

TV-vilagpiac_technologiak_trend_2011.jpg
A Kínát, ázsiai-csendes-óceáni térséget, Latin-Amerikát, Kelet-Európát, Közel-Keletet, Afrikát magában foglaló feltörekvő régiókban lesz a legerősebb síkképernyős TV bővülés a következő négy évben, átlagosan 17%-os évi növekedéssel. Különösen a TV cserét később elkezdő indiai piacon lesz bumm. A fejlett régiókban (Észak-Amerika, Japán és Nyugat-Európa) viszont nem látszanak a növekedés jelei ugyanebben az időszakban.

Kapcsolódó linkek:

Több mint 2,3 millió 3D TV kelt el 2010. utolsó negyedében
Plazma TV panel szállítási rekord 2010 utolsó negyedévében
Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt
Az iparág az internetre csatlakozó TV-kre hangol
A gyártók által vártnál gyengébb a 3D TV-k eladása idén
A 2. negyedévben is nőtt a TV piac, de két régióban gyengült
Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .