1. Oldal
A Panasonic, a Samsung, a Sony és az XPAND 3D (X6D Ltd.) együtt fejlesztik a Bluetooth, a rádiófrekvenciás (RF) és infravörös (IR) rendszerprotokollok szerint vezérelhető aktív 3D képzáró szemüvegek közös szabványát.
Az öt piacvezető TV gyártó közül tehát három (Samsung, Sony, Panasonic), és a 3D mozi-technológiát kínáló XPAND 3D közösen bejelentett szándéka, hogy „Full HD 3D Glasses Initiative” néven kidolgozzák az aktív 3D képzáró szemüvegek új technológiai szabványát.
Ennek éppen itt volt az ideje, sőt a józan belátás szerint talán ezzel kellett volna kezdeni a sztereoszkópikus képélményt a bal- és jobbszem képek szekvenciális megjelenítésével előállító 3D TV-k és vetítők fejlesztését. Jelenleg ugyanis az ezekhez használatos 3D aktív képzáró szemüvegek csak az adott 3D TV-jével vagy vetítőjével kompatibilisek egy másik gyártóéval már nem. Vagyis például egy Panasonic által kínált 3D szemüveggel nem nézhető a Sony 3D TV-je vagy vetítője és viszont.
A megállapodás szerint a cégek együtt szándékoznak kifejleszteni és licencbe adni a rádiófrekvenciás (RF) rendszerű 3D aktív szemüvegek technológiáját, ami tartalmazza a fogyasztók 3D aktív szemüvegei és a 3D képmegjelenítők (TV-k, PC monitorok, vetítők valamint az XPAND aktív szemüveges 3D mozik) közötti RF rendszer protokollját.
A szabványosítás az aktív 3D szemüvegek és a 3D képmegjelenítők közötti infravörös (IR) rendszerprotokollok több típusát is tartalmazza majd, a Panasonic és az XPAND 3D által közösen kifejlesztett protokolltól a Samsung és a Sony által használt saját protokollokig.
„Full HD 3D Glasses Initiative” szabványlicenc tervezett megjelenése 2011 szeptembere, mely időponttól megkezdődik a szabványnak megfelelő aktív 3D szemüvegek fejlesztése. Az új IR/RF protokolloknak megfelelő univerzálisan használható szemüvegek 2012-ben lesznek elérhetőek és a cél az, hogy ezek visszafelé már kompatibilisek legyenek a 2011-es aktív 3D TV-kkel.
A kezdeményezéssel a cégek nyilvánvalóan azt kívánják elérni, hogy az univerzális aktív 3D szemüvegek széleskörűen elterjedve ösztönzik majd az eddig nem nagyon kelendő 3D TV-k eladását.
Kapcsolódó linkek:
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Az LG szerint 5-ből 4 néző az ő passzív 3D TV-jét preferálja
A 3D TV tulajdonosok többsége értékeli a 3D képminőséget
Az aktív és a passzív szemüveges 3D TV-k gyengéi
A 3D TV számára 2011. lesz a kiugrás éve?
Formálódó szabvány 3D aktív képzáró szemüvegre
Több mint 2,3 millió 3D TV kelt el 2010. utolsó negyedében
Várat magára a 3D TV piaci áttörése
A gyártók által vártnál gyengébb a 3D TV-k eladása idén