1. Oldal
A DisplaySearch előrejelzése szerint a TV kiszállítás Észak-Amerikában, Japánban és Nyugat-Európában csökken, de a feltörekvő piacokon továbbra is nő, a 2011-ben leszállításara kerülő LCD TV mennyiség pedig várhatóan eléri 206 millió darabot.
A DisplaySearch friss előrejelzése világszerte a TV keresleti kilátások további csökkenését mutatja. A 2011-es teljes TV kiszállítás mennyisége várhatóan nem sokkal haladja meg a 2010-es 248 millió darabot, amiből 206 millió LCD TV, 17 millió plazma TV. A csökkenő előrejelzés a TV gyártók alacsonyabb éves üzleti célkitűzésein, és az ünnepi szezon előtti beszerzési csúcsidőszak vártnál alacsonyabb alkatrészkeresletén alapszik.
Észak-Amerikában és Európában a kereslet elmarad a várakozásoktól, mivel a gazdasági problémák miatt a fogyasztók óvatosak a kiadások terén, és a kedvező árakat keresik. A feltörekvő piacok továbbra is növekszenek, de ahhoz nem eléggé, hogy ellensúlyozzák a fejlett piacok gyengébb keresletét.
Bár a teljes TV kereslet 2011-ben úgy tűnik, nem változik, a síkképernyős készülékek szállítása az előző évhez képest (É/É) mintegy 6%-kal növekszik. Ez a növekedés 2012-ben akár 9%-ra is bővülhet, ahogy a fejlett funkciók felára tovább csökken és a gyártók olcsó megoldásokat kínálva ösztönzik a feltörekvő piacokon a képcsöves TV-k gyorsabb lecserélését.
Az LCD TV szállítások a 2010-es 192 millióról 206 millióra emelkednek idén, ami kevesebb a korábbi 211 milliós előrejelzésnél, de így is a teljes globális TV mennyiség több mint 80%-át adják. Az LCD TV ellátási lánc résztvevői – a panelgyártók, OEM összeszerelők és a TV márkák – mind csökkentették a 2011-es keresletre vonatkozó kilátásaikat az LCD panelárak legutóbbi esése ellenére. Hosszútávon az LCD TV-k iránti kereslet további növekedése várható, de ez évente kevesebb, mint 10%-ra tehető.
A LED háttérvilágítás és a 3D prémium funkciók növekvő aránya segít tartani az LCD TV-k átlagát, ami 2011-ben mennyiségileg súlyozottan É/É csak 7%-t csökkent. A lassabb mennyiségi növekedés miatt így a teljes LCD TV bevételek várhatóan nem változnak idén. Az LCD TV-k 46%-a lesz LED megvilágítású 2011-ben, de 2012-ben várhatóan már az a technológia dominál, és 2015-ben már szinte az összes LCD TV-ben ezt alkalmazzák majd.
A második negyedévtől (Q2’11) a plazma TV-k mennyiségi növekedése lassulni kezdett É/É 6%-t csökkenve, és most úgy néz ki kétszámjegyű lesz a csökkenés minden negyedévben 2012 közepéig. Mivel az LCD TV árak gyorsabban csökkennek a plazmáknál, több képméretben az árkülönbség egyre kisebb, és ez az LCD részesedésének kedvez a plazma rovására. Például Q2’10-ben egy 107 centis (42”) 1080p plazma TV még 32%-kal volt olcsóbb, mint egy ugyanilyen 120Hz-es LED LCD TV, de ez a különbség csupán 9%-ra esett Q2’11-re. A teljes plazma TV kiszállítás várhatóan 9%-kal 17 millióra csökken 2011-ben, és aztán 5-6%-kal minden évben.
Az OLED TV-k 2012 vége táján mutatkoznak be a 102 centi feletti (40”+) kategóriában, de 2015-re is csak kb. 2,5%-ra nőhet részarányuk ebben a szegmensben magas áruk és korlátozott elérhetőségük miatt. A jelenlegi előrejelzések szerint a csúcskategóriás LED LCD TV-k 2-3-szorosába kerülnek majd az első OLED TV-k.
Az elkövetkező négy évben a feltörekvő régiókban (Kína, Ázsia és Csendes-Óceánia, Latin-Amerika, Kelet-Európa, Közel-Kelet és Afrika) lesz a legerősebb síkképernyős TV növekedés, átlagosan 11%-os bővüléssel évente, míg a fejlett régiókban átlagosan 1% lesz a csökkenés minden évben.
Az összes kiszállított TV-n belül a 3D készülékek várható részaránya 11% Észak-Amerikában, ami kicsit gyengébb a vártnál, de a 14% Nyugat-Európában és 12% Kínában, ami jobb a vártnál.
Kapcsolódó linkek:
Soha ilyen gyengén nem nőtt az LCD TV kiszállítás
Internetre csatlakozik a piacra kerülő TV-k kb. fele 2015-ben
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
A 3D LCD TV panelszállítás 104%-kal nőtt az első negyedévben
DisplaySearch: a síkpaneles TV szállítások növekedése lassul
Észak-Amerikában és Európában a kereslet elmarad a várakozásoktól, mivel a gazdasági problémák miatt a fogyasztók óvatosak a kiadások terén, és a kedvező árakat keresik. A feltörekvő piacok továbbra is növekszenek, de ahhoz nem eléggé, hogy ellensúlyozzák a fejlett piacok gyengébb keresletét.
Bár a teljes TV kereslet 2011-ben úgy tűnik, nem változik, a síkképernyős készülékek szállítása az előző évhez képest (É/É) mintegy 6%-kal növekszik. Ez a növekedés 2012-ben akár 9%-ra is bővülhet, ahogy a fejlett funkciók felára tovább csökken és a gyártók olcsó megoldásokat kínálva ösztönzik a feltörekvő piacokon a képcsöves TV-k gyorsabb lecserélését.
Az LCD TV szállítások a 2010-es 192 millióról 206 millióra emelkednek idén, ami kevesebb a korábbi 211 milliós előrejelzésnél, de így is a teljes globális TV mennyiség több mint 80%-át adják. Az LCD TV ellátási lánc résztvevői – a panelgyártók, OEM összeszerelők és a TV márkák – mind csökkentették a 2011-es keresletre vonatkozó kilátásaikat az LCD panelárak legutóbbi esése ellenére. Hosszútávon az LCD TV-k iránti kereslet további növekedése várható, de ez évente kevesebb, mint 10%-ra tehető.
A LED háttérvilágítás és a 3D prémium funkciók növekvő aránya segít tartani az LCD TV-k átlagát, ami 2011-ben mennyiségileg súlyozottan É/É csak 7%-t csökkent. A lassabb mennyiségi növekedés miatt így a teljes LCD TV bevételek várhatóan nem változnak idén. Az LCD TV-k 46%-a lesz LED megvilágítású 2011-ben, de 2012-ben várhatóan már az a technológia dominál, és 2015-ben már szinte az összes LCD TV-ben ezt alkalmazzák majd.
A második negyedévtől (Q2’11) a plazma TV-k mennyiségi növekedése lassulni kezdett É/É 6%-t csökkenve, és most úgy néz ki kétszámjegyű lesz a csökkenés minden negyedévben 2012 közepéig. Mivel az LCD TV árak gyorsabban csökkennek a plazmáknál, több képméretben az árkülönbség egyre kisebb, és ez az LCD részesedésének kedvez a plazma rovására. Például Q2’10-ben egy 107 centis (42”) 1080p plazma TV még 32%-kal volt olcsóbb, mint egy ugyanilyen 120Hz-es LED LCD TV, de ez a különbség csupán 9%-ra esett Q2’11-re. A teljes plazma TV kiszállítás várhatóan 9%-kal 17 millióra csökken 2011-ben, és aztán 5-6%-kal minden évben.
Az OLED TV-k 2012 vége táján mutatkoznak be a 102 centi feletti (40”+) kategóriában, de 2015-re is csak kb. 2,5%-ra nőhet részarányuk ebben a szegmensben magas áruk és korlátozott elérhetőségük miatt. A jelenlegi előrejelzések szerint a csúcskategóriás LED LCD TV-k 2-3-szorosába kerülnek majd az első OLED TV-k.
Az elkövetkező négy évben a feltörekvő régiókban (Kína, Ázsia és Csendes-Óceánia, Latin-Amerika, Kelet-Európa, Közel-Kelet és Afrika) lesz a legerősebb síkképernyős TV növekedés, átlagosan 11%-os bővüléssel évente, míg a fejlett régiókban átlagosan 1% lesz a csökkenés minden évben.
Az összes kiszállított TV-n belül a 3D készülékek várható részaránya 11% Észak-Amerikában, ami kicsit gyengébb a vártnál, de a 14% Nyugat-Európában és 12% Kínában, ami jobb a vártnál.
Kapcsolódó linkek:
Soha ilyen gyengén nem nőtt az LCD TV kiszállítás
Internetre csatlakozik a piacra kerülő TV-k kb. fele 2015-ben
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
A 3D LCD TV panelszállítás 104%-kal nőtt az első negyedévben
DisplaySearch: a síkpaneles TV szállítások növekedése lassul