EU felmérés a filmek egy napon, több platformon történő megjelenéséről

1. Oldal

Az Európai Bizottság új kezdeményezése azt igyekszik felmérni mik az előnyeit, ha a játékfilmek ugyanazon a napon jelennének meg a mozikban, a TV-kben és az interneten.
Film_tobb_platformon.jpg
Jelenleg a legtöbb filmre vonatkozik a szokásos „megjelenési ablak”, ami azt jelenti, hogy az először kizárólag mozikban vagy fesztiválokon látható, mielőtt feltűnik a TV képernyőkön vagy az online videó kölcsönzők (VOD) kínáltában. Néhány független filmkészítő úgy hiszi, magasabb bevételeket érhetne el, ha a filmjeiket minden lehetséges értékesítési csatornán ugyanabban az időben jelentethetnék meg.

A 2 millió eurós (kb. 560 millió Ft) kísérleti keret körülbelül 20 kísérleti és művészfilm kiadását fedezi majd Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Spanyolországban, Olaszországban, Hollandiában, Írországban, Belgiumban és Luxemburgban.


Androulla Vassiliou az Európai Bizottság oktatásért, kultúráért, többnyelvűségért és ifjúságért felelős biztosa azt mondta: „A filmipar az USA-ban egyre inkább alkalmazkodik az új forgalmazása modellekhez. Fontos hogy Európa is tesztelje az összes lehetőséget, hogy lássuk, miként tudjuk biztosítani a sokféleséget és a nyereségességet egy versenypiacon.”

2013 elején kerülnek a nézők elé a 2014 végén záródó kísérlet első filmjei, majd ezt követően vonják le a következtetéseket Brüsszelben. A jelenlegi terjesztési modellt felváltó kísérlet csak a független filmeket vetítő mozik érdekeit sértheti, igazán érdekes viszont az lenne, ha a legnépszerűbb tömegfilmek kapcsán láthatnánk annak piaci hatását, hogy megszűnik a mozik elsősége.

Kapcsolódó link:

Filmbemutató a YouTube-on és a mozikban egyidejűleg

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .