A nemzetközi piacok révén egyre gyorsuló növekedését mutató Netflix előfizetői tábora havonta több mint 2 millióval bővül és most már elérte a 125 milliót, nézőinek becsült száma pedig meghaladhatja a 300 milliót.
A Netflix legfrissebb negyedéves pénzügyi jelentése szerint, az év első három hónapjában a cég bevételei rekord gyorsasággal 43%-kal növekedtek. A streaming szolgáltatáshoz 7,41 millió új előfizető – ebből 5,46 millió az USA-n kívülről – csatlakozott. A 190 országban működő Netflix bevételének 50%-át már az előfizetői tagság 55%-át kitevő nemzetközi szegmens adja.
Idén 7,5 – 8 milliárd dollárt költ a cég tartalmakra. Ebből készülnek a saját gyártású filmek is, melyek terjesztése a filmes szakma egy részének merev elutasítása ellenére úgy tűnik sikeresek. A Netflix üzleti modelljét többek között filmalkotók is bírálják, mint Christopher Nolan és Steven Spielberg. A hónap eleji Cannes-i filmes mustra versenyfilmjei közül pedig gyakorlatilag kizárták a Netflix alkotásait, mert azok nem tartják be a Franciaországban előírt 36 hónapos kizárólagos moziforgalmazási szabályt.
A cég vezérigazgatója Reed Hastings a jelentésben erre is reagált megismételve álláspontját, hogy a tartalmak előállítását tulajdonképpen finanszírozó előfizetőknek kell elsőként élvezniük az elkészült filmeket: „A világ más fesztiválján továbbra is ünnepeljük filmjeinket és filmkészítőinket, de Cannes-tól most sajnos távol kell maradnunk, hogy növekvőszámú francia tagjaink továbbra is élvezhessék eredeti filmjeinket.”
A negyedéves jelentés azt is megerősítik, hogy a számos régióban végrehajtott díjemelés ellenére az előfizetők nem pártoltak el.
Mivel a Netflix nem tesz közzé nézőszámokat és szerintük a Nielsen erre vonatkozó becslései pontatlanok, így nem tudható, hogy mennyire sikeresek az új TV-sorozatok vagy filmek, és hogy valójában hányan is nézik meg azokat. A cég nemrég azt állapította meg, hogy minden előfizetéshez nagyjából 2,5-szer több felhasználói profil tartozik. Ha ezt a számot iránymutatónak tekintjük, akkor a Netflix már több mint 312,5 millió aktív nézővel rendelkezik.
A cég további 6,2 millió új előfizetőre számít 2018 második negyedévében, de nem lenne meglepetés, ha ezt a számot is túlszárnyalná.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.