1. Oldal
Ez a negyedik egymást követő év, hogy LG OLED nyeri a „TV Shootout” összevetést, amit idén nem közönségszavazatok, hanem AV és filmipari szakemberekből álló zsűri három kategóriát értékelve ítélt az LG E7 készülékének.
Az idei immár 13. éves „TV Shootout” összevetésre a New York-i CE Week 2017 alkalmával került sor. A korábban a Value Electronics tulajdonosa Robert Zohn által szervezett esemény idei egyik levezénylője Joel Silver az Imaging Science Foundation (ISF) alapítója volt (lásd az alábbi képen) akihez Kevin Miller az ISFTV elnöke és elismert iparági szakértője csatlakozott.
Az összevetésben egy 30.000 dolláros (kb. 8 MFt) Sony BVM-X300 stúdió OLED monitor, mint referenciakészülék mellett a SpectraCal szakembere Tyler Pruitt által kalibrált alábbi hat 164 cm (65 inch) képátlójú TV vett részt:
• LG E7 OLED, (az OLED65E7V már kicsit több, mint 1,5 MFt-ért kapható)
• Sony A1 OLED, (a KD-65A1 ára már 1,49 MFt alatt van)
• Sony Z9D (Európában ZD9) LCD (a KD-65ZD9 1 MFt alatt már megvehető)
• Samsung Q9 LCD (a QE65Q9F ára 1,7 MFt)
• Vizio P series LCD (idehaza nem kapható)
• Westinghouse Fire TV LCD (idehaza nem kapható)
Az előző évektől eltérően, amikor átlagemberek, vagyis a téma iránt érdeklődő fogyasztók szavaztak a győztesről, idén a tartalom-előállításban és a video mesteringben tapasztalt független szakértők ítélkeztek. Három kategóriában vizsgálták, hogy miként teljesítenek a készülékek: stúdióvilágításban/házimoziban (Studio Lighting/Home Theater), a HDR tartalmakban és világos szobában (HDR and bright room Performance), valamint a streaming műsoranyagok megjelenítése (Streaming Performance) terén. Ez utóbbi valóban nagyon fontos, hiszen a jelenlegi 4K/HDR tartalmak nagy része ilyen online szolgáltatásokról származik. Az első kategóriában értékelték az észlelt kontrasztarányt (ez adta az összpontszám 40%-át), a színtelítettséget és színtérfogatot (20%), a színhelyességet benne a szürkeskála követést, színtartományt, telítettséget (20%) valamint a mozgáshibákat/észlelt késést (20%).
Sajnos idén nem hozták nyilvánosságra a pontozást, sőt még a készülékek rangsorát sem, csak azt, hogy mindhárom kategóriában az LG E7 OLED TV nyert, s ezzel kiérdemelte a „TV-k királya” címet.
Az LG E7 széles nézőszög tartományával, pontos színeivel és kiváló kontrasztjával szoros versenyben előzte meg OLED vetélytársát a Sony A1-et, ami elismerten megközelítette az LG E7-et. Az LCD TV-k magasabb csúcsfényessége ellenére a bírák a HDR esetében is OLED TV-k teljesítményét találták jobbnak. Az LG E7 a Sony A1-hez képest valamivel nagyobb kontrasztaránynak köszönhetően győzött. A streaming műsoranyagok megjelenítése olyan képfeldolgozó technológiáktól függ, mint például a zajcsökkentés, amit tipikusan nem használnak a kevésbé tömörített forrásanyagok esetében. Ebben is az LG E7 nyert a Sony A1 előtt.
Ezzel tehát immár a negyedik egymást követő évben LG OLED TV nyeri a „TV Shootout” összevetést.
Kapcsolódó linkek:
Samsung: már kapható a Q9 csúcsmodell QLED TV
LG: már kapható a 195 centis falra tapadó W7 OLED TV is
Sony A1: májusban kerül forgalomba az OLED TV idehaza is
LG: az új OLED TV-k között ott a falra tervezett W széria is (Frissítve)
Sony BRAVIA Z: a tovább tökéletesített 4K HDR TV-k
LG OLED TV a TV-k királya a 2016-os összevetésben is
Az összevetésben egy 30.000 dolláros (kb. 8 MFt) Sony BVM-X300 stúdió OLED monitor, mint referenciakészülék mellett a SpectraCal szakembere Tyler Pruitt által kalibrált alábbi hat 164 cm (65 inch) képátlójú TV vett részt:
• LG E7 OLED, (az OLED65E7V már kicsit több, mint 1,5 MFt-ért kapható)
• Sony A1 OLED, (a KD-65A1 ára már 1,49 MFt alatt van)
• Sony Z9D (Európában ZD9) LCD (a KD-65ZD9 1 MFt alatt már megvehető)
• Samsung Q9 LCD (a QE65Q9F ára 1,7 MFt)
• Vizio P series LCD (idehaza nem kapható)
• Westinghouse Fire TV LCD (idehaza nem kapható)
Az előző évektől eltérően, amikor átlagemberek, vagyis a téma iránt érdeklődő fogyasztók szavaztak a győztesről, idén a tartalom-előállításban és a video mesteringben tapasztalt független szakértők ítélkeztek. Három kategóriában vizsgálták, hogy miként teljesítenek a készülékek: stúdióvilágításban/házimoziban (Studio Lighting/Home Theater), a HDR tartalmakban és világos szobában (HDR and bright room Performance), valamint a streaming műsoranyagok megjelenítése (Streaming Performance) terén. Ez utóbbi valóban nagyon fontos, hiszen a jelenlegi 4K/HDR tartalmak nagy része ilyen online szolgáltatásokról származik. Az első kategóriában értékelték az észlelt kontrasztarányt (ez adta az összpontszám 40%-át), a színtelítettséget és színtérfogatot (20%), a színhelyességet benne a szürkeskála követést, színtartományt, telítettséget (20%) valamint a mozgáshibákat/észlelt késést (20%).
Sajnos idén nem hozták nyilvánosságra a pontozást, sőt még a készülékek rangsorát sem, csak azt, hogy mindhárom kategóriában az LG E7 OLED TV nyert, s ezzel kiérdemelte a „TV-k királya” címet.
Az LG E7 széles nézőszög tartományával, pontos színeivel és kiváló kontrasztjával szoros versenyben előzte meg OLED vetélytársát a Sony A1-et, ami elismerten megközelítette az LG E7-et. Az LCD TV-k magasabb csúcsfényessége ellenére a bírák a HDR esetében is OLED TV-k teljesítményét találták jobbnak. Az LG E7 a Sony A1-hez képest valamivel nagyobb kontrasztaránynak köszönhetően győzött. A streaming műsoranyagok megjelenítése olyan képfeldolgozó technológiáktól függ, mint például a zajcsökkentés, amit tipikusan nem használnak a kevésbé tömörített forrásanyagok esetében. Ebben is az LG E7 nyert a Sony A1 előtt.
Ezzel tehát immár a negyedik egymást követő évben LG OLED TV nyeri a „TV Shootout” összevetést.
Kapcsolódó linkek:
Samsung: már kapható a Q9 csúcsmodell QLED TV
LG: már kapható a 195 centis falra tapadó W7 OLED TV is
Sony A1: májusban kerül forgalomba az OLED TV idehaza is
LG: az új OLED TV-k között ott a falra tervezett W széria is (Frissítve)
Sony BRAVIA Z: a tovább tökéletesített 4K HDR TV-k
LG OLED TV a TV-k királya a 2016-os összevetésben is