1. Oldal
Az USA-ban 2018 végéig érhetőek el a Netflix-en a Disney és Pixar filmek, de azután el kívánja onnan távolítani azokat a Disney, hogy elindítsa saját streaming szolgáltatását, amiben ESPN sportműsorok is elérhetőek lesznek a 2018 elejétől.
Egy 2012-es Disney és a Netflix közötti megállapodás szerint utóbbi exkluzív módon kínálja streaming szolgáltatásán a Disney, Pixar, Marvel és a 2016 szeptembere óta a Lucasfilm filmjeit az USA-ban. A Disney most elhatározta, hogy beszünteti ezt a partnerséget.
A CNBC adta hírül a Disney eredménybeszámolója alkalmával tett bejelentését, a Netflix pedig meg is erősítette, hogy 2019-ig eltávolít kínálatából minden Disney és Pixar filmet, a Marvel TV-műsorok viszont továbbra is megmaradnak.
A Disney 2019-ben tervezi elindítani az USA-ban a fogyasztónak szánt streaming szolgáltatást, és aztán globálissá bővíteni azt. Bob Iger a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a platform az összes Disney filmet kínálja majd, olyan jelentős címekkel kezdve, mint a „Toy Story 4”, a „Jégvarázs: Party Láz (Frozen 2)” és „Az oroszlánkirály (The Lion King)”. Emellett a Disney jelentős összegeket fektet majd be filmek és TV sorozatok exkluzív jogainak megvásárlására, amelyek aztán platformján lesznek elérhetőek.
Ezenfelül a Disney 2018 elején egy ESPN streaming szolgáltatást is elindít, ami jelentős ligák, mint az MLB, az MHL, az MLS és tenisz Grand Slam tornák mintegy évi „10.000 sporteseményét” kínálja majd.
Az új platformok streaming technológiája a BAM Tech fejlesztése, mely cégben 2016-ban már 33 százalékos, mostanra pedig 1,58 milliárd dollárért (kb. 411 milliárd Ft) többségi részesedést szerzett a Disney.
A Disney streaming szolgáltatási tervei fontos változást jelentenek. A közvetítő kiiktatásával a jövőben a Disney olyanokkal kénytelen versenyre kelni, mint korábbi partnere, a Netflix.
Bob Iger a CNBC-nek azt nyilatkozta: „Ez nagy stratégiai váltást jelent a vállalatnak. Ez a felvásárlás és a közvetlen fogyasztói szolgáltatások elindítása teljesen új növekedési stratégiát jelent a cég számára, olyat, mely kihasználja a hihetetlen lehetőséget, amit a változó technológia kínál számunkra nagyszerű márkánk erejének kihasználására.”
Kapcsolódó linkek:
Christopher Nolan szerint „eszetlen” a Netflix filmstratégiája
A Disney is kiadja első filmjét Ultra HD Blu-ray lemezen
Dolby Atmos hangsávú filmek a Netflix kínálatában
Netflix: itt az első interaktív mese eldönthető sztorival
Netflix: cél a hagyományos filmforgalmazási modell lebontása
Hollywoodi stúdiók a filmek korábbi otthoni elérhetősége mellett
Már Oscar-díjat is nyertek Amazon és Netflix produkciók
Töretlen a streaming tartalomszolgáltatások térnyerése
A CNBC adta hírül a Disney eredménybeszámolója alkalmával tett bejelentését, a Netflix pedig meg is erősítette, hogy 2019-ig eltávolít kínálatából minden Disney és Pixar filmet, a Marvel TV-műsorok viszont továbbra is megmaradnak.
A Disney 2019-ben tervezi elindítani az USA-ban a fogyasztónak szánt streaming szolgáltatást, és aztán globálissá bővíteni azt. Bob Iger a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a platform az összes Disney filmet kínálja majd, olyan jelentős címekkel kezdve, mint a „Toy Story 4”, a „Jégvarázs: Party Láz (Frozen 2)” és „Az oroszlánkirály (The Lion King)”. Emellett a Disney jelentős összegeket fektet majd be filmek és TV sorozatok exkluzív jogainak megvásárlására, amelyek aztán platformján lesznek elérhetőek.
Ezenfelül a Disney 2018 elején egy ESPN streaming szolgáltatást is elindít, ami jelentős ligák, mint az MLB, az MHL, az MLS és tenisz Grand Slam tornák mintegy évi „10.000 sporteseményét” kínálja majd.
Az új platformok streaming technológiája a BAM Tech fejlesztése, mely cégben 2016-ban már 33 százalékos, mostanra pedig 1,58 milliárd dollárért (kb. 411 milliárd Ft) többségi részesedést szerzett a Disney.
A Disney streaming szolgáltatási tervei fontos változást jelentenek. A közvetítő kiiktatásával a jövőben a Disney olyanokkal kénytelen versenyre kelni, mint korábbi partnere, a Netflix.
Bob Iger a CNBC-nek azt nyilatkozta: „Ez nagy stratégiai váltást jelent a vállalatnak. Ez a felvásárlás és a közvetlen fogyasztói szolgáltatások elindítása teljesen új növekedési stratégiát jelent a cég számára, olyat, mely kihasználja a hihetetlen lehetőséget, amit a változó technológia kínál számunkra nagyszerű márkánk erejének kihasználására.”
Kapcsolódó linkek:
Christopher Nolan szerint „eszetlen” a Netflix filmstratégiája
A Disney is kiadja első filmjét Ultra HD Blu-ray lemezen
Dolby Atmos hangsávú filmek a Netflix kínálatában
Netflix: itt az első interaktív mese eldönthető sztorival
Netflix: cél a hagyományos filmforgalmazási modell lebontása
Hollywoodi stúdiók a filmek korábbi otthoni elérhetősége mellett
Már Oscar-díjat is nyertek Amazon és Netflix produkciók
Töretlen a streaming tartalomszolgáltatások térnyerése