Az IHS Markit adatai szerint a prémium TV-k európai piacán az LG OLED TV-k a kelendőbbek, míg az USA-ban a Samsung nagyméretű LCD TV-ivel a vezető prémium TV márka.
A Business Korea beszámolója az IHS Markit piacelemző cég 2019 első negyedévére vonatkozó június 23-i jelentésének adatait idézi, melyek szerint a két koreai tévégyártó dominál a 2.500 dollárnál (kb. 710.000) drágább, a teljes globális tévépiac csupán 1%-át kitevő prémium TV-k piacán.
Bár az idei első negyedévében több Samsung QLED TV-t adtak el, mint OLED TV-t, a friss adatok árnyalják a képet. A prémium TV-k piacából 51,4%-ban részesedő Európában és USA-ban eltérően alakul a két technológia fogadtatása. Míg Európában 65,1%-ban részesedtek az OLED TV-k, addig az USA-ban 63,8%-ot tettek ki a drágább nagy képméretű LCD TV-k. Az adatok azt mutatják, hogy a vásárlók Európában inkább a közepes, maximum 164 centis (65 hüvelyk) képméretű TV-ket részesítik előnyben, míg az Egyesült Államokban a 177 cm (70 hüvelyk) vagy annál nagyobb TV-ket veszik. A nagy képméretű LCD TV-k ára az utóbbi években jelentősen csökkent, míg a 195 centis (77 hüvelykes) OLED TV-k még meglehetősen drágák.
A Business Korea-nak nyilatkozó iparági elemző szerint: „Európában az OLED TV-k egyre népszerűbbek köszönhetően az új technológia viszonylag gyors fogyasztói befogadásának és a közepes méretű TV-k preferálásának. Az Egyesült Államokban a lakások többsége nagy, így a fogyasztók általában a 70 hüvelykes vagy annál nagyobb LCD TV-ket választják.”
Az európai OLED TV eladásokban a 20,9% részesedéssel rendelkező Sony előtt az LG vezet 56%-kal, és az elmúlt hónapokban sikerült is növelnie előnyét.
Az amerikai prémium LCD TV piacon a Samsung vezet 82,6%-os meghatározó részesedéssel, 10,6%-kal az LG a második.
A globális TV piacon a Samsung piaci részesedése 29,4%, a második az LG 16,5%-kal.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.