Paramount+: 2021-ben indul a ViacomCBS globális streaming szolgáltatása

Az ikonikus hollywoodi filmstúdió nevét felhasználó Paramount+ a sorozatok és filmek mellett elő sportot és híreket is kínálva március 4-én indul.


Frissítés:

A ViacomCBS bejelentése szerint március 4-én az USA-ban, Kanadában és Latin-Amerikában, majd március 25-től a skandináv országokban, s aztán még idén Ausztráliában is elindul a Paramount+ streaming szolgáltatás. A ViacomCBS globális infrastruktúráját és elérhetőségét kihasználva később további piacokkal is számol, melyekkel kapcsolatban későbbi bejelentéseket ígér. Csak emlékeztetőül: a magyarországi kábel- és műholdas szolgáltatók kínálatában is megtalálható a Paramount Network filmcsatorna.

A kezdeti havi 10 dolláros (kb. 3.000 Ft) prémium előfizetés mellett júniusban egy „hirdetésekkel támogatott” havi 5 dolláros (kb. 1.500 Ft) alap előfizetés is lesz.

A Paramount+ olyan filmeket kínál, mint például Hang nélkül 2. (A Quiet Place Part II), a Top Gun: Maverick, a Mancs őrjárat: A film (Paw Patrol: The Movie), a Sonic, a sündisznó 2. (Sonic the Hedgehog 2), a Transformers 7 és a Mission: Impossible 7. A Paramount Pictures filmek a cég közlése szerint a megszokottnál jóval rövidebb időn belül, 30 – 45 nappal a mozibemutatót követően már fenn lesznek a szolgáltatás kínálatában. Megállapodás alapján a mozikban illetve fizetős TV-ben történt bemutatásuk után olyan EPIX és MGM filmek is felkerülnek majd a Paramount+ kínálatba, mint a Creed III és a 007: Nincs idő meghalni (No Time to Die).

A következő két évben több mint 50 eredeti sorozatot mutat be a Paramount+, többek között a Halo, a Frasier – A dumagép, a Gyilkos elmék (Criminal Minds), az iCarly, a The Real World, a Grease: Rise of the Pink Ladies, valamint az Avatar, a Yellowstone, a Star Trek és a Spongyabob (SpongeBob SquarePants) univerzumok epizódjait.

Összességében a Paramount+ „több mint 30.000 sorozatepizódot, 2.500 filmet és több mint 1.000 élő sporteseményt kínál, plusz híreket egész nap”. Az USA-n kívüli szolgáltatásból a megfelelő jogok hiányában persze kimaradnak bizonyos filmek, a hírek és a sportközvetítések, olyan Showtime sorozatok viszont bekerülnek, mint a Dexter, a Ray Donovan, A viszony (The Affair), a Your Honor és a The Comey Rule.

A Paramount+ persze arra készül, hogy globális streaming szolgáltatássá válik. Bob Bakish, a cég elnök-vezérigazgatója szerint: „Előretekintve a ViacomCBS ideális helyzetben van, hogy kiaknázza teljes tőkeerejét és lehetőségeit – a világszínvonalú produkciós stúdióinktól és a hatalmas tartalomtár értékétől a globális marketingplatformig és a helyi kapcsolatokig -, hogy megragadja a streaming adta globális lehetőséget.” A cél „65-75 millió streaming előfizető világszerte 2024 végére”, aminek többségét a Paramount+ szolgáltatástól várják”.

A már most több mint 200 millió Netflix és 100 millió Disney+ előfizető mellett a várt 65-75 millióval a Paramount+ igencsak lemaradna, de a kitűzött cél túlontúl óvatosnak tűnik, tekintve hogy a ViacomCBS már most közel 30 millió előfizetővel rendelkezik.

A szolgáltatás Paramount+  applikációja „iOS és Android, valamint számos platformon, köztük okos TV-ken, csatlakoztatott TV-s eszközökön, online, mobil, játékkonzolokon és a vezető OTT szolgáltatókon” keresztül lesz elérhető. A cég közlése szerint ezek között ott vannak „olyan partnerek, mint az Apple, az Amazon és a Google”, ami alapján feltehető, hogy az alkalmazás az Apple TV, a FireTV valamint az Android TV / Google TV eszközökön és készülékeken is megtalálható majd.

Az is része a bejelentésnek, hogy a hirdetésektől mentes prémium előfizetés – konkrét filmcímek említése nélkül – „4K, HDR és Dolby Vision” képminőségű tartalmakat valamint „mobil letöltést és platformok közötti dinamikus lejátszás funkcionalitást” kínál.

2020. szeptember 17.:

A Disney streaming szolgáltatása a Disney+ tavaly novemberi indulása és ez év augusztus eleje között már több, mint 60 millió előfizetőt gyűjtött, és tegnap óta már elérhető Belgiumban, Luxemburgban és az északi országokban (Dánia, Finnország, Grönland, Izland, Norvégia és Svédország) is. A Warner Bros. és az HBO filmjeivel és sorozataival május 27-én elindult az HBO Max, a Universal (valamint a Focus Features, a DreamWorks és az Illumination) alkotásaival pedig a július 15-én elstartolt NBCUniversal Peacock szórakoztatja a nagyérdeműt egyelőre még csak az USA-ban.

Paramount+

Az USA-ban elérhető CBS All Access átnevezésével és szélesebb tartalomkínálattal 2021 elején indul a Paramount+, aminek globális bevezetését ugyancsak jövőre tervezik kezdetben Ausztráliában, Latin-Amerikában és az északi országokban.

Bob Bakish, a ViacomCBS elnök-vezérigazgatója szerint: „A Paramount egy a fogyasztók által világszerte szeretett ikonikus és legendás márka, és szinonimája a minőségnek, az integritásnak és a világszínvonalú mesemondásnak. A Paramount+ révén örömmel hozunk létre egy globális streaming márkát a széles tartalomkínálatú fizetős szegmensben, ami a ViacomCBS portfólió teljes szélességére és mélységére támaszkodva tartalmak rendkívüli tárházát kínálja mindenki örömére.”

A Paramount+ egy direkt fogyasztói streaming szolgáltatás lesz, népszerű TV-s platformokon futó applikációkkal elérést biztosítva a Paramount Pictures filmjeihez, valamint a Showtime, a CBS, a BET, az MTV, a Comedy Central, a Nickelodeon és a Smithsonian tévéműsoraihoz. A cég szerint induláskor több mint 30.000 filmet és műsorepizódot kínál majd a szolgáltatás. Kizárólagosan a Paramount+ szolgáltatáson kerülnek bemutatásra például a Showtime olyan eredeti tartalmai, mint az Xbox játékon alapuló Halo, az American Rust és a First Ladies.

A médiaóriás ViacomCBS is beszáll tehát a globális streaming versenybe. A nemzetközi piacokon ez azt is jelenti, hogy a cég nagy valószínűséggel elkezdi visszavenni eddigi partnereitől – mostantól például a versenytárs HBO-tól – olyan népszerű műsorait, mint a Ray Donovan, A viszony (The Affair), a Dexter és a Diane védelmében (The Good Fight).

Jelenleg nem tudni, hogy a Paramount+ tervezi-e kínálni tartalmait 4K HDR képminőséggel illetve Dolby Atmos hanggal.

Egyelőre az új szolgáltatás ára sem ismert. A CBS All Access az USA-ban havi 6 dollárba (kb. 1.800 Ft) kerül hirdetésekkel és 10 dollárba (kb. 3.000 Ft) hirdetések nélkül. Ezek az árak minden bizonnyal változnak majd.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .