Az NVIDIA SHIELD médiaeszközökön is kezd megjelenni az új, Google TV-szerű Android TV felhasználói felülete rajta az új „Discover” füllel.
A Google TV-hez hasonló megújuló Android TV kezdőképernyő – melynek fő ismérve, hogy három fő fül található rajta: a „Home” (Kezdőlap), a „Discover” (Felfedezés) és az „Apps” (Alkalmazások) – már kezd felkerülni a 2016- 2020 közötti Sony Android TV-kre.
A The Verge beszámolója szerint az új Android TV felhasználói felület az NVIDIA SHIELD médiaeszközökön is kezd megjelenni, mégpedig a cég szerint az ausztrál, kanadai, francia, német, olasz, spanyol, brit és amerikai készülékeken automatikusan a következő egy hétben. Olaszország és Spanyolország kivételével minden régió megkapja az új „Discover” fület.
Az Nvidia nem nyilatkozott a többi régióra vonatkozó bevezetési terveiről, de a Google kommentárjai alapján számítunk rá, hogy az új felület előbb-utóbb minden országba eljut.
A Google szerint ez az inkább tartalomközpontú kezelőfelület megkönnyíti a tartalmak megtalálását és felfedezését. A felső részen (ahol a fenti képen Loki látható) nagy felület „tartalomajánlások” számára van fenntartva, ami sok felhasználónak – akik ezt egy nagy hirdetőtáblának tekintik – nem tetszik. Az Nvidia eddig nem adott teret az Android TV kezdőképernyőn reklámoknak.
Az új felhasználói felülethez nincs szükség az NVIDIA SHIELD médiaeszközök rendszerfrissítésére. A cég egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy tervezi-e a 2019 előtti SHIELD eszközök frissítését az Android 9-en túl.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.