Jöhetnek a Dolby Vision és HDR10+ formátumú játékok

Az Unreal Engine játékfejlesztő eszköz az alap HDR10 mellett mostantól lehetővé teszi a Dolby Vision és HDR10+ technológiák használatát is, így több prémium HDR formátumú játék megjelenése várható.


A játékok is remekül nézhetnek ki a szélesebb fényesség- és színtartományú HDR formátumok valamelyikében, melyeket az iparág kezd felkarolni. Az ezek implementálására szolgáló eszközök, mint a játékmotorok egyre gazdagabb eszköztárat és időmegtakarítást biztosítanak a játékfejlesztőknek.

Dolby Vision HDR10plus játék

Már több ezer játék épül a jelenleg legnépszerűbb Unreal Engine játékmotorra, ami a korábbi HDR10 mellett már a Dolby Vision és HDR10+ Gaming beépülő modulokkal is rendelkezik.

Az Dolby Labs idén júniusba adta ki a natív Dolby Vision és Dolby Atmos beépülő modulokat a játékmotorhoz. Mahesh Balakrishnan, a Dolby Labs fogyasztói szórakoztatásért felelős alelnöke ezzel kapcsolatban azt mondta: „A Dolby Vision és a Dolby Atmos Unreal Engine-be integrálásával a fejlesztőknek még könnyebb lesz a játékosok lenyűgöző látvánnyal és magával ragadó hanggal való megörvendeztetése.”

A Dolby Vision formátumban fejlesztett játék visszafelé kompatibilis a HDR10 és az SDR technológiákkal – de a HDR10+-szal nem. A Dolby szerint a GPU késleltetése a Dolby Vision használatakor kevesebb, mint 0,2 ms.

Az Unreal Engine 5.1-es és 5.2-es verziójával kompatibilis Dolby Vision beépülő modul jelenleg csak a Windows 10 és későbbi operációsrendszerekhez és az Xbox Series X/S konzolokhoz tervezett játékokat támogatja, míg a Dolby Atmos plug-in az Android és Xbox One játékokkal is kompatibilis.

Nemrég a Samsung vezette HDR10+ Technologies is bejelentette a HDR10+ Gaming beépülő modult az Unreal Engine-hez, ami ingyenesen érhető el a játékfejlesztők számára.

Bill Mandel, a HDR10+ Technologies társmenedzsere úgy nyilatkozott: „Örülünk, hogy ezt az új Unreal Engine beépülő modult közvetlenül a stúdiók és a fejlesztők rendelkezésére bocsátjuk, hogy a HDR10+ játékok gyorsabban elérhetők legyenek a minősített monitorokon és televíziókon. Úgy gondoljuk, hogy ez az új plug-in tovább bővíti a HDR10+ Gaming alkalmazását az iparágban.”

Hasonlóan, mint a Dolby Vision Gaming a HDR10+ Gaming is támogatja a játék és a tévéképernyő közötti automatikus HDR kalibrációt, a VRR-t és a 4K 120Hz-et.

HDRE10plus kalibrálás
Kép forrása: Unreal Engine

Az Unreal Engine 5.2.1-es és 5.3-as verziójával kompatibilis HDR10+ Gaming plug-in az Nvidia GPU-kra korlátozódik Windows 10 vagy későbbi operációsrendszereken.

Xbox Series X/S-hez már számos Dolby Vision játék érhető el, az első HDR10+ Gaming játék a várhatóan jövőre érkező The First Descendant lesz. Jelenleg a legtöbb játék az alap HDR10 formátumban érhető el.

A játékok terén is elterjedtebb a Dolby Vision, mint a HDR10+, és ez a közeljövőben így is marad, de várhatóan mindkét formátum alkalmazását előmozdítják majd az új beépülő modulok.

A prémium HDR formátumú PC-s és konzoljátékok elterjedéséhez azok szélesebb körű támogatásra és több a HDR kép megfelelő megjelenítésre alkalmas TV-re és monitorra van szükség. A Dolby Vision Gaming és a HDR10+ Gaming a prémium HDR formátumok kiterjesztései, amelyeket a monitoroknak és a tévéknek kifejezetten támogatniuk kell.

Az alap HDR10 formátumot a PlayStation 5 és az Xbox Series X/S egyaránt támogatja, a Dolby Vision játékot viszont csak az utóbbi. A HDR10+ Gaming jelenleg még nem támogatott egyetlen játékkonzol sem.

A másik nagy játékmotor, az Unity 3D még csak a Dolby Atmos hangzással képes működni.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .