A Counterpoint Research elemzése szerint a TV világpiac 2023-ban a szállításokat tekintve 3%-kal, azon belül a prémium szegmens 1%-kal esett vissza, de az utóbbi 2024-ben már növekedést mutat majd.
A TrendForce decemberi becslése után a TV világpiac 2023-as alakulásába nyújt betekintést a DSCC sajtóközleménye.
Eszerint a Counterpoint Research Global TV Shipment Tracker című jelentése megállapítja, hogy a 2023-as TV-szállítások éves szinten 3%-kal 223 millió darabra csökkentek, mivel az észak-amerikai piac erősödése nem volt elég a kínai és európai piaci visszaesésének ellensúlyozására.
A TV piaci világelsőségét 18 éve őrző Samsung Electronics mögött az észak-amerikai növekedést meglovagoló 4 illetve 5 százalékos piaci erősödést elérő kínai Hisense és TCL következnek. A koreai Samsung és LG azonban 5 illetve 6 százalékkal kevesebb TV-t szállítottak a világpiacra, mint 2022-ben.
Az általában 2.500 $ (kb. 900.000 Ft) feletti áru prémium kategóriás TV-k szállításai éves szinten 1%-kal csökkentek, de a teljes piac 10%-ára nőtt. Ehhez hozzájárult a kínai piac növekedése, ami a szállításokban 39%-os a bevételeket tekintve 49%-os növekedést eredményezett. A legfontosabb kínai termékgyártók egyértelműen a drágább Mini LED LCD TV-k előállítása irányába mozdultak, melyek eladását agresszív árképzéssel és promóciókkal segítették, így erősítve a prémium szegmens hazai eladásait. Ezt a szegmenst is a Samsung uralja a szállításokban 45%-os a bevételeket tekintve 44%-os részesedéssel.
Az elemzők várakozásai szerint a prémium szegmens 2024-ben egyszámjegyű növekedést mutat majd az USA és Európa várható gazdasági fellendülése miatt. Hozzájárulhat a bővüléshez az is, hogy az infláció ellenére a belépő és középkategóriás OLED TV-k ára viszonylagosan kedvezőbben alakul majd, növelve az ilyen készülékek iránti keresletet.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.