JVC: kisebbek lettek a natív 4K D-ILA vetítők

A kompaktabb JVC DLA-NZ700/RS2200 és DLA-NZ500/RS1200 natív 4K D-ILA vetítők a harmadik generációs  képmodulátorokkal és az új BLU-Escent lézerrel nagy fényáramot, kiváló felbontást és kivételes kontrasztot ígérnek.


Az új prémium 8K D-ILA lézerfényforrású házimozi vetítők után a JVC most bejelentette „a világ legkisebb natív 4K projektorait”, a DLA-NZ700/RS2200 és DLA-NZ500/RS1200 modelleket. Az eltérő csatornákon keresztül forgalmazott NZ (Procision) illetve RS (Reference) szériájú vetítők műszakilag nem, csak külsőre térnek el némileg egymástól (az utóbbi modellek optikája körül aranyszínű a gyűrű).

JVC-2024-DLA-nativ-4K-projektor

Az optikai egységtől, a lencserendszeren át az áramköri lapokig szinte teljesen újratervezett DLA-NZ700/RS2200 és DLA-NZ500/RS1200 35%-kal kevesebb helyet foglalnak, mint a korábbi DLA-NZ7/RS2100. A hátul elhelyezett hűtőnyílások miatt a meleg levegő nem zavarja a vetített képet.

A vetítők „Ultra-High Contrast” optikai motorjában alkalmazott 3. generációs 17,5 mm-es (0,69”) natív 4K D-ILA képmodulátorokkal azok egyenletesebb fényességű képet és több fekete részletet jelenítenek meg. A DLA-NZ700/RS2200 natív 80.000:1, a DLA-NZ500/RS1200 natív 40.000:1 kontrasztarányt ígérnek.

A JVC kék lézerdiódákat alkalmazó saját Blu-Escent lézerfényforrásával a DLA-NZ700/RS2200 2.300 lumen, a DLA-NZ500/RS1200 2.000 lumen fényáramot produkál. Mindkét modell fényforrásának élettartama körülbelül 20.000 óra. A DLA-NZ700/RS2200 wattonkénti effektív teljesítménye kétszer annyi fényáramot produkál, mint a 2017. januárjában megjelent első BLU-Escent lézerfényforrású 3.000 lumenes DLA-Z1.

A BLU-Escent lézerfényforrás lézerdiódáinak fénykibocsátása a hagyományos mechanikus fényrekeszekhez képest sokkal kisebb késleltetéssel szabályozható. A totál fekete megjelenítéséhez a fényforrás teljesen kikapcsolható elérve a ∞:1 dinamikus kontrasztarányt. A beltéri fényviszonyoknak vagy a vetítővászon kívánt fényességének megfelelő fényáram finom beállításához a fénykibocsátás 101 lépcsőben szabályozható.

A DLA-NZ700/RS2200 modellek a CINEMA FILTER színszűrővel reprodukálják a DCI-P3 filmszabvány széles színskáláját.

Az új tervezésű nagy rekesznyílású (Ø80 mm, 11 csoportban, 15 lencséből álló) lencserendszer teljes natív 4K felbontást biztosít a képernyő sarkaiban is. Az egyszerű telepítés érdekében teljesen elektromos a zoom, az élességállítás, és a 70%-os függőleges és 28%-os vízszintesen lencseeltolás. A lencsememória funkció kényelmes használható a különböző képarányú tartalmak azonos képmagasságú vetítéséhez.

HDR10+ formátumot is kezelni képes vetítők 2. generációs Frame Adapt HDR dinamikus árnyalati-leképzése a HDR10 tartalmak maximális fényességét képkockánként elemezve és valósidejű árnyalati leképzést megvalósítva optimalizálják a dinamikatartományt, ezzel fényesebb, színesebb és szélesebb dinamikatartományú HDR képeket reprodukálva. A Deep Black Tone Control a sötét tónusokat terjeszti ki a sötétség valóságosabb kifejezésére. Az optimális fényességű árnyalati leképzéshez a HDR szint automatikus érzékelése a Max Display Mastering Luminance (DML) metaadathoz viszonyítva történik, mely utóbbi a tartalomszerkesztéshez használt monitor maximális fénysűrűség-információit hordozza.

Az új JVC 4K D-ILA vetítőkben is van Élénk (Vivid) képmód a színekben gazdag tipikusan animációs SDR tartalmak megjelenítésére. A Filmmaker Mode a filmkészítők elképzeléseinek megfelelő hiteles képminőséget biztosít bizonyos képfeldolgozási funkciókat kikapcsolva és a színhőmérsékletet D65-re (6500 K) állítva.

Az új JVC 4K D-ILA házimozi vetítők november végétől lesznek kaphatóak egyelőre ismeretlen árakon.

JVC-2024-DLA-nativ-4K-projektor-jellemzők

DLA-NZ700
DLA-RS2200

DLA-NZ500
DLA-RS1200

  • 3x 17,5 mm-es (0,69”) 3. generációs natív 4K D-ILA képmodulátor
  • 4.096 x 2.160 Natív felbontás
  • BLU-Escent lézerfényforrás
  • 20.000 órás élettartam (Standard módban)
  • Ultra-magas kontrasztú optika
  • 2.300 Lumen
  • 80.000:1 natív ill. ∞:1 dinamikus kontrasztarány
  • 100% REC 709 és CINEMA FILTER színszűrő DCI-P3 színtérhez (98%)
  • 2.700 Lumen
  • 40,000:1 natív ill. ∞:1 dinamikus kontrasztarány
  • 100% REC 709 színtér
  • 101 lépésben állítható fényáram dinamikus fénykibocsátás-szabályzással és manuálisan 15 lépésben állítható fényrekesszel
  • 152 – 508 cm (60 – 200”) képméret
  • 80 mm átmérőjű teljesüveg lencserendszer
  • 1,6x-es nagyításátfogású motoros zoom és fókusz
  • 1,24 – 2,04 vetítési arány
  • ±70% függőleges és ±28% vízszintes motoros lencseeltolás
  • Lencsememória 5 tárolható lencsepozícióval
  • HDR10, HDR10+ és HLG támogatás
  • 2. generációs Frame Adapt HDR funkció dinamikus képbeállítással és Theater Optimizer funkció
  • Deep Black Tone Control funkció a sötét árnyalatok kontraszttartományának kiterjesztésére
  • DML (Display Mastering Luminance) dinamikatartomány-beállítás az optimális HDR élményhez
  • ISF tanúsítvány
  • Automatikus kalibrálás külső optikai érzékelő és szabadalmaztatott szoftver segítségével
  • MPC (Multiple Pixel Control) a jobb képélességért
  • FILMMAKER mód
  • Alacsony késleltetésű mód
  • Clear Motion Drive a simább mozgásmegjelenítésért
  • Élénk (Vivid) képmód SDR formátumú animációs és számítógépes grafikájú videókhoz
  • Installációs mód 5 telepítési beállítás tárolására és előhívására
  • Beállítási lehetőségek, mint a prémium modelleknél
  • Vászon beállítási mód a vászon okozta színegyensúly-eltérés kompenzálására
  • 2x HDMI bemenet (32 Gbit/s, 4K60p videó, HDCP 2.3, CEC nélkül)
  • LAN (RJ45) Control4 SDDP vezérléshez
  • USB (Type A) firmware-frissítéshez és beállítások mentéséhez
  • Szélesség x magasság x mélység: 450 x 180 x 479 mm
  • 15,2 kg
  • 15 kg

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .