1. Oldal
Az iSuppli Corp. piackutató és elemző cég szerint a gyors árcsökkenés a korábbi előrejelzésekhez képest is tovább erősíti a nagy képméretű LCD TV-k eladását.
Az iSuppli Corp. most úgy becsüli, hogy 75,2 millió LCD TV panelt fognak előállítani 2007.-ben, s ez a 2006.-os 52,7 millióhoz képest 42,7% emelkedést jelent majd. A növekedés üteme azonban jelentősen lassulni fog 2006.-hoz képest, amikor is 95,8% volt az 52,7 millió LCD TV panelhez vezető bővülési mutató. Sweta Dash az iSuppli témafelelős igazgatója szerint: „Ez az erős növekedés 2007.-ben egyengeti majd az utat ahhoz, hogy az LCD TV panelszállítása 2008.-ban túlszárnyalja a 100 millió egységet, aztán 171,6 millióra bővüljön 2011.-re. Ekkorra az LCD TV-k lesznek meghatározóak a piacon, a világon leszállított összes televízió 65%-át adva.”
A televíziókhoz használt nagyméretű panelek ára meredeken esik majd 2007.-ben. Például s 82 centis (32-inch) panelek ára várhatóan 17%-al a 102/107 centis (40/42-inch) képméretűeké pedig 18%-al csökken az idei első félévben 2006. utolsó negyedévéhez képest. Az újabb generációs gyártósorok beindulásával a panelkínálat tovább bővül és a gyártási költségek is csökkennek. De miközben az árcsökkenés természetes következménye a mennyiségi növekedésnek és az alkalmi vételek jóvoltából bombaüzletet a fogyasztóknak, mégis káros hatással van panelgyártókra. A panelárak esése ugyanis a költségcsökkenés előtt jár, ahogy a gyártók piaci részesedésért vívott küzdelemben elárasztják termékeikkel a piacot. Ennek eredményeként csökken árrésük és nyereségük. Ebben a hónapban a 82 centis (32-inch) panelek ára néhány termelő számára már a gyártási költségek költség alá esett.
A panelek árának ilymértékű csökkenése az LCD TV készülékek árának esését is eredményezi. Például egy 107/117 centis (42/46-inch) LCD TV-k mostani áruk kétharmadáért is megkaphatóak majd karácsony táján.
Kapcsolódó linkek:
2006. utolsó negyedéve az LCD TV-k tömeges elterjedését hozta
99%-al nőtt az LCD TV-k világpiaca 2006. harmadik negyedévében
2006. harmadik negyedévében a plazma TV-k harmadát a Panasonic szállította
135%-al nőtt az LCD TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
95%-al nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
Még a Sony vezet a bevételt tekintve, de a legtöbb LCD TV-t a Philips adta el
A televíziókhoz használt nagyméretű panelek ára meredeken esik majd 2007.-ben. Például s 82 centis (32-inch) panelek ára várhatóan 17%-al a 102/107 centis (40/42-inch) képméretűeké pedig 18%-al csökken az idei első félévben 2006. utolsó negyedévéhez képest. Az újabb generációs gyártósorok beindulásával a panelkínálat tovább bővül és a gyártási költségek is csökkennek. De miközben az árcsökkenés természetes következménye a mennyiségi növekedésnek és az alkalmi vételek jóvoltából bombaüzletet a fogyasztóknak, mégis káros hatással van panelgyártókra. A panelárak esése ugyanis a költségcsökkenés előtt jár, ahogy a gyártók piaci részesedésért vívott küzdelemben elárasztják termékeikkel a piacot. Ennek eredményeként csökken árrésük és nyereségük. Ebben a hónapban a 82 centis (32-inch) panelek ára néhány termelő számára már a gyártási költségek költség alá esett.
A panelek árának ilymértékű csökkenése az LCD TV készülékek árának esését is eredményezi. Például egy 107/117 centis (42/46-inch) LCD TV-k mostani áruk kétharmadáért is megkaphatóak majd karácsony táján.
Kapcsolódó linkek:
2006. utolsó negyedéve az LCD TV-k tömeges elterjedését hozta
99%-al nőtt az LCD TV-k világpiaca 2006. harmadik negyedévében
2006. harmadik negyedévében a plazma TV-k harmadát a Panasonic szállította
135%-al nőtt az LCD TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
95%-al nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
Még a Sony vezet a bevételt tekintve, de a legtöbb LCD TV-t a Philips adta el