1. Oldal
A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentéséből az derül ki, hogy a TV ipar hatalmas reményeket fűz a 3D technológia 2011-es sikeréhez, az LCD panelgyártók pedig azzal számolnak, hogy a 3D TV-k penetrációja idén eléri a 12 százalékot.
Az első negyedévi 1,9 millió 3D panelből, több mint 1 millió aktív képzáró szemüveges 3D TV-hez, mintegy 880 ezer mintázott gát típusú passzív polarizátoros szemüveggel nézhető 3D TV-hez készült.
A jelentés azt is megállapítja, hogy az LCD TV panelgyártók mi mindent tesznek a 3D iránti piac kereslet ösztönözésére. Az elmúlt néhány hónapban a gyártók folyamatosan csökkentették a 3D panelek felárát, ami különösen az aktív képzáró szemüveggel használt magas képfrissítésű paneleknél sikerült. A mintázott gát technológiájú paneleknél a 3D polarizátor film előállításának nehézségei miatt háttérvilágításként a LED-ek helyett inkább olcsóbb hidegkatódos fluoreszcens lámpákat alkalmazva csökkentették az árat.
A panelgyártók új technológiákat vetnek be a 3D vizuális élmény javítása, a villódzás és a két szem képei közötti átlátás csökkentése érdekében. Ezért alkalmazzák a mintázott gát technológiát és a nagyobb 240 Hz-es képfrissítésű paneleket. A gyártók a 3D szemüvegeket is tovább javítják, hogy az ok olcsóbbak, használhatóbbak, divatosabbak és kényelmesebbek legyenek. Néhányan univerzálisan használható szemüveget fejlesztenek, ami kompatibilis lehet több készülékkel is.
Mivel a fogyasztók idejük javarészét még mindig inkább 2D tartalmak nézésével töltik, ezért fontos, hogy a 3D-Ready televízió 2D-ben is jól teljesítsen a teljes HD képminőség és a megfelelő fényerő tekintetében.
Kapcsolódó linkek:
A 3D TV tulajdonosok többsége értékeli a 3D képminőséget
Az aktív és a passzív szemüveges 3D TV-k gyengéi
A 3D TV számára 2011. lesz a kiugrás éve?
DisplaySearch: a síkpaneles TV szállítások növekedése lassul
Több mint 2,3 millió 3D TV kelt el 2010. utolsó negyedében
Várat magára a 3D TV piaci áttörése
A gyártók által vártnál gyengébb a 3D TV-k eladása idén