A 3D otthoni felhasználásán munkálkodó szervezet alakult

1. Oldal

A „3D@Home Consortium”, a high-tech iparág vezető cégeinek non-profit szövetsége azzal a céllal jött létre, hogy a fogyasztók minőségi, mégis megfizethető otthoni 3D szórakozáshoz juthassanak a jövőben.


3DatHome.jpgA 3D@Home Consortium 22 alapítója az NAB konferencián lépett nyilvánosság elé, és tartotta meg nyitótalálkozóját. A többszintű tagsági rendszerben a legmagasabb „tanácskozói” szintű tagok a Philips és a Samsung, vezetői szintű tag a Walt Disney Studios Home Entertainment, és 19 további tag: Thomson, IMAX, TDVision, 3DIcon, Corning, Planar Systems, QPC Laser, SeeReal, 3ality, DDD, In-Three, Quantum Data, Sensio, Fraunhofer Institute IMPS, Sim2, Setred, Universal Studios Home Entertainment, Holografika (magyar cég) és a Volfoni.

A 3D@Home Consortium-ot az a 3D iparágon belüli igény hívta életre, hogy a cégek szeretnék felgyorsítani az otthoni 3D szórakoztatás kereskedelmi jellegűvé tételét, miközben a lehető legjobb 3D látványélményt nyújtanák világszerte a fogyasztói közönségnek. Hogy ezt elérjék, a csoportosulás rövidtávon három elsődleges célra koncentrál: használható műszaki „utitervek” létrehozására és publikálására; tájékoztató anyagok kidolgozására a fogyasztók és a kiskereskedelmi csatornák számára; és iparági szabványok kidolgozásának elősegítésére és azok elterjesztésére.

A 3D digitális mozi sikere által hajtva egy teljesen új ökoszisztéma formálódik a hardver, a szoftver, a tartalom és a továbbítási mechanizmusok kidolgozására a 3D szórakoztatás otthonokba viteléhez. Ebben benne vannak a 3D számítógépes játékok, sportok, filmek és más szórakoztató termékek. Már idén is TV készülékek milliói kelnek el, melyek képesek sztereoszkóp 3D tartalmak megjelenítésére, s rövidesen a piac elég nagy lesz, hogy felkeltse az érdeklődést és a piaci szereplők figyelmét.

A tény, hogy a konzorcium tagja két jelentős filmstúdió is azt jelzi, hogy Hollywood számára nemcsak a 3D mozi fontos.

Kapcsolódó linkek:

A 3D TV-hez már csak műsorok kellenének
A világ első 3D sztereoszkópikus tévéje már kapható Japánban
Hollywood kezdi egyre komolyabban venni a 3D mozit

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .