HaziMozi

A 3D TV számára 2011. lesz a kiugrás éve?

1. Oldal

Az iSuppli piackutató szerint a 2010-es lassú növekedés után 2011-ben a 3D TV kiszállítás az új marketing és promóciós stratégiák, az árcsökkenés és a bővülő tartalomkínálat következtében akár 463 százalékkal 23,4 millió készülékre is nőhet.


A piackutató IHS iSuppli ugyancsak három számjegyű növekedést jósol 2012-re is, amikor a világon kiszállított 3D TV-k darabszáma 132 százalékkal 54,2 millióra emelkedik majd. A kutatóintézet szerint a globális 3D TV kiszállítások 2014-re fogják meghaladni a 100 millió darabot, majd 2015-ben érik el a 159,2 milliót.


A tévégyártók idén módosítják stratégiájukat a 3D tavalyi langyos fogadtatását követően, amikor a fogyasztók még csalódottak voltak a magas készülékárak és a szűkös 3D tartalomkínálat miatt. 2011-ben már nem úgy hirdetik a 3D-t, mint szükséges technológia, hanem mint kívánatos funkció, hasonló megközelítéssel, ahogy az internetre csatlakozással is tették.

A 3D TV árak tovább csökkennek, az IHS iSuppli amerikai TV ár és specifikációfigyelő havi szolgáltatása szerint 2011 márciusa és februárja között 9%-ot.

Az IHS iSuppli szerint az aktív 3D képzáró szemüveggel nézhető 3D TV-k alternatívájaként megjelenő kényelmesebb, olcsóbb passzív szemüveget alkalmazó, kisebb képméretekben is elérhető 3D TV-k szállítása várhatóan 2015- meghaladja majd az aktív 3D készülékekét.

A 3D TV-k piacán a meghatározó technológia továbbra is az LCD marad, ami 83 százalékban részesedik a 2011-ben értékesített 3D TV-kből. A 3D elterjedtsége azonban a plazma TV-k körében magasabb, mivel ezek gyártói azt remélik, hogy a 3D segíthet lassítani a plazma piac csökkenését.

Kapcsolódó linkek:

DisplaySearch: a síkpaneles TV szállítások növekedése lassul
Több mint 2,3 millió 3D TV kelt el 2010. utolsó negyedében
A vártnál lassabban fogyó Toshiba szemüveg nélküli 3D TV-k
Várat magára a 3D TV piaci áttörése
A gyártók által vártnál gyengébb a 3D TV-k eladása idén
25.000 3D TV készülék kelt el Európában eddig
Exit mobile version