A Disney három streaming szolgáltatásának jelenleg 221 millió előfizetője van, ami több, mint az egyedüliként még a legnagyobb Netflix 220,7 milliója.
Zajlik a globális streaming tartalomszolgáltatók versenye – nem csoda, hogy sokan teszik fel a kérdést: melyik éri meg legjobban? A fontosabb piaci szereplők közül a Netflix előfizetői tábora előbb 200 ezerrel, majd további 970 ezerrel csökkent, a Disney viszont növelte azt 2022-ben.
A Walt Disney Company harmadik pénzügyi negyedévéről a Business Wire által közölt jelentésben a fentire büszke Bob Chapek cégvezér úgy nyilatkozik: „Kiváló negyedévet zártunk: világszínvonalú kreatív és üzleti csapataink kiemelkedő teljesítményt nyújtottak hazai vidámparkjainkban, nagymértékben nőtt az élő sportközvetítések nézettsége, és jelentős a streaming szolgáltatásaink előfizetői gyarapodása. A harmadik pénzügyi negyedévben 14,4 millió Disney+ előfizetővel bővültünk, így streaming szolgáltatásaink összesen 221 millió előfizetővel rendelkeznek.”
Ezzel az újabb 14,4 millióval a Disney+ világszerte már 152,4 millió előfizetőt tudhat magáénak, amihez a Hulu valamint az ESPN+ fizetős ügyfeleit is hozzáadva jön ki a 221 millió, amivel a Disney jelenleg a Netflix elé került.
A negyedév során a Disney+ további 42 országban vált elérhetővé Európában (köztük hazánkban is), a Közel-Keleten és Észak-Afrikában, s immár több mint 100 országban van jelen.
A Netflix globális előfizetői bázisa tehát az eddigi 221,8 milliós csúcsról idén nyáron 220,67 millióra csökkent, de az ezzel még mindig egyedüliként piacvezető streaming szolgáltató, és a harmadik negyedévben 1 milliós bővülésre számít.
Ugyanakkor a Disney+ növekedésének is vannak korlátai, amit jelez, hogy a 2025-re korábban prognosztizált 230-260 milliós előfizetői bázist már 215-245 millióra csökkentették.
Jelenleg a Netflix 220,7 millió előfizetővel továbbra is a vezető streaming szolgáltatás, második az Amazon Prime Video (előfizetői száma ismeretlen ), harmadik a Disney+ (152,1 millió), majd következnek az HBO Max (az első negyedévben 76,8 millió), a Hulu (46,2 millió), a Paramount+ (43,3 millió), az Apple TV+ (előfizetői száma nem ismert) és mások.
A népszerű streaming néznivalókhoz ajánlásokat, nézési listákat és sok mást kínáló JustWatch a Netflix és a Disney (a Disney+, a Disney+ hotstar, a Hulu és a Star+) által kínált tartalmak iránti érdeklődést mérő 2022-es adatai szerint is az előbbi stagnálása és az utóbbi növekedése miatt fej-fej mellett állnak.
A 2019. november 12-én indult Disney+ havi előfizetési díja a jelenlegi 7,99 dollárról (kb. 3.050 Ft ) 10,99 dollárra (kb. 4.200 Ft.) vagyis 37,5%-kal növekszik decembertől az USA-ban. Ugyanakkor bevezetésre kerül a streaming szolgáltatás új, hirdetésekkel támogatott havi 7,99 dolláros „Basic” díjcsomagja, a havi 10,99 dolláros „Premium” csomagot meg lehet venni egy évre előre is 109,99 dollárért.
Az infláció mellett az áremelés oka az is, hogy a Disney csak ebben a pénzügyi évben 3,55 milliárd dollárt (kb. 1.360 milliárd Ft) költött a Disney+ műsorvásárlására és gyártási költségeire, és csak 1,435 milliárd dollárt (kb. 550 milliár Ft) költött 2022 harmadik negyedévében.
Azt egyelőre még nem tudni, hogy a Disney+ ára és szolgáltatási kínálata miként változik Európában illetve hazánkban.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.