1. Oldal
A múlthéten a DisplaySearch Flat Panel Display Conference 2007 egyik témája a Blu-ray/HD DVD háború volt. Ugyanakkor februárban is változatlanul 2:1 az eladott Blu-ray és HD DVD lemezek aránya.
A konferencián a résztvevő iparági szakértők örömmel konstatálták, hogy már van piaca a nagyfelbontású (HD) optikai lemezeknek, de azt is kénytelen voltak belátni, hogy valószínűleg sem a Blu-ray Disc (BD) sem a HD DVD nem kerekedik a másik fölé ebben az évben.
Januárban, az USA-ban mindkét formátum asztali HD lejátszóiból nagyjából ugyanannyi fogyott, és a dollárban mért eladás a hagyományos DVD lejátszók piacának 8%-át tette ki – ez kétszerese a 2006. negyedik negyedévi HD részesedésének. Szintén januárban a PlayStation 3 (PS3) eladások árbevétele már meghaladta a szabványfelbontású DVD lejátszókét, és februárban átlépte a 150.000 darabot.
Februárban csakúgy, mint januárban kétszer annyi BD-t adtak el, mint HD DVD-t. A múlthónapban az egyikből nagyjából 250.000, a másikból 125.000 korong fogyott. Mindkét formátumban a legkeresettebbek a Warner Home Video azóta Oscart nyert A tégla, és Superman visszatér című filmjei voltak. A tégla február 13-án jelent meg, és az egyik legsikeresebb első heti eladást produkálta mindegyik formátumban, az elkelt több mint 20.000 BD és 13.000 HD DVD. Januárban a legtöbbet – még csak 7.500-at – a Felpörögve (Crank) című BD-ből értékesítettek, míg a legkelendőbb HD DVD a Batman: Kezdődik volt 4.100 példánnyal. Hogy azért ez a piac még nagyon embrionális állapotban van, azt jól mutatja, a Felpörögve (Crank) hagyományos DVD változatából nagyjából 2 millió fogyott. Kétségtelen azonban, hogy a HD lemezeladás hétről-hétre növekszik, méghozzá gyorsabban, mint annakidején a DVD eladások üteme emelkedett.
A konferencia előadói szerint mindez annak köszönhető, hogy meredeken növekszik a HDTV készülékek száma az amerikai háztartásokban, és a fogyasztók ezekhez keresik a következő generációs lejátszókat. A jelenleg zajló formátumháború és a vásárlók zavarodottsága azonban még egy ideig fékezőleg hat a versengő lemezformátumok befogadására.
Azt, hogy 2:1 a BD és HD DVD lemezeladási arány, és az összes eladott lemezt tekintve a 650.000 HD DVD-vel szemben 675.000 lemezpéldánnyal már átvette a vezetést a Blu-ray, sokan a most már több mint egymillió amerikai háztartásban megtalálható PS3-nak tulajdonítják. Mások szerint viszont ebben inkább az játszhat közre, hogy a stúdiók kétszer több Blu-ray filmet jelentettek meg januárban és februárban. Az következő hónapokban viszont a kiadványok száma várhatóan kiegyenlítődik, mivel az idei első félévben 265 BD és 257 HD DVD film megjelenését tervezik a nagy filmstúdiók (tehát ezekben a számokban nem szerepelnek a pornófilmipar és a kisebb kiadók által döntően HD DVD-n megjelenő filmjei). A Blu-ray eladásokat megdobja az újdonsült PS3 tulajdonosok ingyenes lemezvásárlási kuponja, és a stúdiók, kiskereskedők által felajánlott két BD egy áráért akció, valamint az, hogy az Amazon a felére csökkentette BD filmek árát.
A konferencia egyik előadója Vito Mandato a mind BD mind HD DVD filmeket kiadó Paramount Home Entertainment vezető konzultánsa, aki beszéde elején kiemelte, hogy nézetei nem feltétlenül képviselik a Paramount álláspontját, a következőt mondta: „Néhány stúdióvezető azt állítja nyertek, de igen őszintén, a háború folytatódik”. Előrejelzése szerint 2007. végére mindegyik formátumnak 1,7 millió lejátszó hardvere lesz a háztartásokban. A HD DVD oldalon 1,2 millió asztali lejátszó és 500 ezer Xbox 360 HD DVD meghajó. A BD oldalon Mandato az 500 ezer asztali lejátszó mellé csak az 5,5 millió PS3 22%-ával, azaz 1,2 millióval számol, mert szerinte ennyihez vásárolnak majd rendszeresen filmeket.
Kapcsolódó linkek:
Németországban egyelőre a HD DVD vezet a Blu-ray Disc-el szemben
A Blu-ray januárban megelőzte a HD DVD-t
A formátumháborúnak még nincs vége (Kommentár)
Blu-ray HD DVD hírek a CES 2007-en (II.)
Blu-ray HD DVD hírek a CES 2007-en (I.)
Januárban, az USA-ban mindkét formátum asztali HD lejátszóiból nagyjából ugyanannyi fogyott, és a dollárban mért eladás a hagyományos DVD lejátszók piacának 8%-át tette ki – ez kétszerese a 2006. negyedik negyedévi HD részesedésének. Szintén januárban a PlayStation 3 (PS3) eladások árbevétele már meghaladta a szabványfelbontású DVD lejátszókét, és februárban átlépte a 150.000 darabot.
Februárban csakúgy, mint januárban kétszer annyi BD-t adtak el, mint HD DVD-t. A múlthónapban az egyikből nagyjából 250.000, a másikból 125.000 korong fogyott. Mindkét formátumban a legkeresettebbek a Warner Home Video azóta Oscart nyert A tégla, és Superman visszatér című filmjei voltak. A tégla február 13-án jelent meg, és az egyik legsikeresebb első heti eladást produkálta mindegyik formátumban, az elkelt több mint 20.000 BD és 13.000 HD DVD. Januárban a legtöbbet – még csak 7.500-at – a Felpörögve (Crank) című BD-ből értékesítettek, míg a legkelendőbb HD DVD a Batman: Kezdődik volt 4.100 példánnyal. Hogy azért ez a piac még nagyon embrionális állapotban van, azt jól mutatja, a Felpörögve (Crank) hagyományos DVD változatából nagyjából 2 millió fogyott. Kétségtelen azonban, hogy a HD lemezeladás hétről-hétre növekszik, méghozzá gyorsabban, mint annakidején a DVD eladások üteme emelkedett.
A konferencia előadói szerint mindez annak köszönhető, hogy meredeken növekszik a HDTV készülékek száma az amerikai háztartásokban, és a fogyasztók ezekhez keresik a következő generációs lejátszókat. A jelenleg zajló formátumháború és a vásárlók zavarodottsága azonban még egy ideig fékezőleg hat a versengő lemezformátumok befogadására.
Azt, hogy 2:1 a BD és HD DVD lemezeladási arány, és az összes eladott lemezt tekintve a 650.000 HD DVD-vel szemben 675.000 lemezpéldánnyal már átvette a vezetést a Blu-ray, sokan a most már több mint egymillió amerikai háztartásban megtalálható PS3-nak tulajdonítják. Mások szerint viszont ebben inkább az játszhat közre, hogy a stúdiók kétszer több Blu-ray filmet jelentettek meg januárban és februárban. Az következő hónapokban viszont a kiadványok száma várhatóan kiegyenlítődik, mivel az idei első félévben 265 BD és 257 HD DVD film megjelenését tervezik a nagy filmstúdiók (tehát ezekben a számokban nem szerepelnek a pornófilmipar és a kisebb kiadók által döntően HD DVD-n megjelenő filmjei). A Blu-ray eladásokat megdobja az újdonsült PS3 tulajdonosok ingyenes lemezvásárlási kuponja, és a stúdiók, kiskereskedők által felajánlott két BD egy áráért akció, valamint az, hogy az Amazon a felére csökkentette BD filmek árát.
A konferencia egyik előadója Vito Mandato a mind BD mind HD DVD filmeket kiadó Paramount Home Entertainment vezető konzultánsa, aki beszéde elején kiemelte, hogy nézetei nem feltétlenül képviselik a Paramount álláspontját, a következőt mondta: „Néhány stúdióvezető azt állítja nyertek, de igen őszintén, a háború folytatódik”. Előrejelzése szerint 2007. végére mindegyik formátumnak 1,7 millió lejátszó hardvere lesz a háztartásokban. A HD DVD oldalon 1,2 millió asztali lejátszó és 500 ezer Xbox 360 HD DVD meghajó. A BD oldalon Mandato az 500 ezer asztali lejátszó mellé csak az 5,5 millió PS3 22%-ával, azaz 1,2 millióval számol, mert szerinte ennyihez vásárolnak majd rendszeresen filmeket.
Kapcsolódó linkek:
Németországban egyelőre a HD DVD vezet a Blu-ray Disc-el szemben
A Blu-ray januárban megelőzte a HD DVD-t
A formátumháborúnak még nincs vége (Kommentár)
Blu-ray HD DVD hírek a CES 2007-en (II.)
Blu-ray HD DVD hírek a CES 2007-en (I.)