1. Oldal
Úgy tűnik a hagyományosan és az interneten továbbított műsorok elérését együtt kezelő Google TV nyomulása az amerikai TV ipar ellenállásába ütközik, mivel az utóbbi attól tart, hogy az új szolgáltatás „kannibalizálja” műsoraikat.
A Wall Street Journal jól értesült körökre hivatkozva arról számolt be, hogy a Google a nagy amerikai TV hálózatok (ABC, CBS, Fox, NBC) képviselőit a Google TV szolgáltatással való együttműködésről győzködte. A tartalmak tulajdonosai azonban „szkeptikusak, hogy a Google tud-e olyan üzleti tervet benyújtani, amely kompenzálja meglévő TV üzletük esetleges önfelemésztődését”.
A riport szerint a tévétársaságok félelme az, hogy a nézők az internetes eléréssel kedvenc műsoraikat nem az eredeti adásban, hanem inkább később online módon nézik majd meg a Google TV jóvoltából. Márpedig több bevételt jelent a számukra, ha a műsort a nézők közvetlenül a televíziós sugárzásban tekintik meg. A médiacégek attól is tartanak, hogy előbb vagy utóbb elveszítik a műsoraik feletti kontrolt a webes tartalmak valamint a filmek és TV adások illegális másolatainak korlátlan online világában.
A Wall Street Journal szerint néhány médiavállalat már arról beszél milyen lépéseket tehet, hogy megakadályozza webes videóik lejátszását bizonyos eszközökön, ami technikailag lehetséges.
Hasonló szolgáltatások, például az Apple TV eddigi TV műsor kínálata is meglehetősen szűkös, és hogy a Google TV több sikert arat-e, az a jövő kérdése. Az internetes cég nyilván a televíziós hirdetések milliárdos piacából is részesedni szeretne.
Kapcsolódó linkek:
Google TV: vannak még kérdőjelek
Májusra kész az első Google TV platformos Sony TV?
A Sony és az Intel is partner a Google TV projektben