1. Oldal
A Panasonic a 2012-2013-as pénzügyi év végére tervezett átalakítása részeként több mint 10%-kal akár 40.000 fővel csökkenteni a munkaerő létszámát, a plazmagyártást részben áthelyezi Kínába és több LCD panel vásárlását tervezi külső gyártóktól.
A vállalat korábban az „IT buborék” kipukkadása és a globális bankválság következtében 41.000 alkalmazottat már leépített és most várhatóan a legtöbb munkahelyet a tengerentúlon, feltehetően jórészt a japánon kívüli gyártásban, az egymást átfedő olyan ágazatokban, mint a fehér áruk és az adminisztrációban számolja fel. A tengerentúli létszámcsökkentés annak ellenére kiemelt fontosságúnak tűnik, hogy a Panasonic csökkentené függőségét a japán belföldi piactól és növelné exportpiaci értékesítései részarányát, mert az jelenleg kevesebb, mint a fele teljes eladásainak, és a cég célja az, hogy az elkövetkező két évben 55%-ra bővítse azt. Nyilvánvaló cél a Panasonic és a Sanyo egymást átfedő erőforrásainak felszámolása is, és ennek megfelelően felülvizsgálják a cégcsoporton belüli párhuzamos üzleti tevékenységeket, és megfontolják azok felszámolását vagy külső cégeknek történő átadását.
A cég annak ellenére, hogy óriási himeji üzemében még csak most kezdte el a termelést teljes kapacitással a TV üzletág jövedelmezőségének javítása érdekében több LCD panelt vásárol majd külső beszállítóktól. Egyik amagasaki plazma komplexumban lévő gyártósorát pedig áttelepíti Kínába.
A cég azokra a panelméretekre kíván összpontosítani, amelyekben termékei legversenyképesebbek, és sajátos funkciókkal rendelkező modellek bevezetésével javítja a kész televíziók jövedelmezőséget, miközben fokozza a Japánon kívüli termelést.
A Japánt ért legutóbbi földrengés és szökőár ellenére a vállalat ismét nyereséges, a 2010-2011-es pénzügyi év végével 74,2 milliárd jen (kb. 163 milliárd Ft) a nyeresége, míg 2009-2010-ben a nettó veszteség 103,47 milliárd jen (kb. 227 milliárd Ft) volt. A működési nyereség 60%-kal nőtt, a bevétel pedig 17%-kal közel 8.700 milliárd jenre (kb. 19.000 milliárd Ft).
Az év első három hónapjában mutatkozó nettó 40,7 milliárd jen (kb. 89,3 milliárd Ft) vesztesége jobb, mint a 88,9 milliárd jen (kb. 185 milliárd Ft) veszteség 2010. ugyanezen időszakában, de a működési eredmény és a bevétel is csökkent. A cég azonban nem tett közzé előrejelzést erre az évre, ami arra utal, hogy óvatos a március 11-i földrengés miatt.
A vállalat céljai között szerepel az úgynevezett „V-Products” elnevezésű, különböző országokban végzett életmódkutatásokra alapuló termékek fejlesztése. Ezeknek a termékeknek a célja, hogy győzelmet arassanak piaci szegmensükben és Ohtsubo Fumio szerint „demonstrálni fogják a Panasonic minőség és felhasználó-barátság iránti elkötelezettségét, de a megcélzott piacokon szükségtelennek tartott funkciók nélkül.”
Kapcsolódó linkek:
A Philips átadja TV üzletágát egy hongkongi cégnek
Panasonic: 2011-es sajtóbemutató központban a 3D TV-kkel
A Sharp is tajvani partnerrel gyártat kisebb LCD paneleket
Sok LCD TV-ben nem márkája által gyártott panel működik
Sony: tajvani LCD panel épül majd a Bravia HDTV-k felébe
A Sanyo márkanév alapvetően megszűnik 2012 áprilisáig