1. Oldal
Az első TV készüléket 1928-ban előállító Philips veszteséges TV üzletágának 70 százalékát átengedve vegyesvállalatot hoz létre a hongkongi TPV Technology Ltd. LCD monitor és TV gyártóval megkezdve ezzel a TV piacról való kivonulást.
A Philips 10 éve sikertelenül próbál TV üzletágának nyereségességén javítani. Az április elején pozícióját elfoglaló új vezérigazgató Frans van Houten minapi bejelentése szerint elsősorban a TV üzletág idei első negyedévi 87 millió euros (kb. 23 milliárd Ft) vesztesége miatt csökkent a holland cég bevétele az egy évvel ezelőtti 201 millióról (53,4 milliárd Ft) 138 millió euróra (36,7 milliárd Ft).
Az új vezető új TV stratégiáját jelzi a TV üzletág kiszervezése az ázsiai partnerrel közös vállaltba, amely megszabadítja a Philips-et a veszteségektől, sőt az abban megmaradó 30 százalékos részesedése mellett 2013-tól legalább évi 50 millió euró (13,3 milliárd Ft) jogdíjra számíthat a márkanév használatáért.
Philips márkájú TV-ket fog ugyanis továbbra is fejleszteni és gyártani a TPV Technology irányítása alatt működő közös vállalat. Kérdéses viszont, hogy mi lesz annak az összesen 4.000 alkalmazottnak a sorsa, akik jelenleg a holland cég TV üzletágában tevékenykednek, ahogy az is, hogy mi lesz a Philips székesfehérvári gyárával, ahol az európai piacra szánt TV-ket összeszerelik.
A Philips és a TPV Technology szövetség nem új keletű. A holland cég 2004-ben adta el a hongkonginak OEM számítógép-monitor üzletágát, és hírek szerint a TV üzletág átadásáról is tárgyaltak már egy ideje.
A Philips a lépéssel felgyorsítja azt az elmúlt évtizedben zajló átalakulási folyamatot, amellyel a holland cég elsősorban világítási és egészségügyi termékek valamint háztartási elektronikai készülékek köztük fogkefék és villanyborotvák gyártójává válik.
Az ügylet részeként a Philips hat év elteltével bármikor eladhatja a közös vállalatban fennmaradó 30 százalékos üzletrészét is.
Feltételezhető azonban, hogy a TV üzletág kiszervezése még nem érinti a Philips TV-k 2011-es termékválasztékát és piaci megjelenését.
Kapcsolódó linkek:
Philips: a 2011-es felső kategóriás 3D TV-k
Philips: jönnek a passzív szemüveggel nézhető 3D TV-k
Philips: fontos kérdés a TV divízió csökkenő nyereségessége
Philips: új Cinema 21:9 LCD TV már 3D kivitelben
Az új vezető új TV stratégiáját jelzi a TV üzletág kiszervezése az ázsiai partnerrel közös vállaltba, amely megszabadítja a Philips-et a veszteségektől, sőt az abban megmaradó 30 százalékos részesedése mellett 2013-tól legalább évi 50 millió euró (13,3 milliárd Ft) jogdíjra számíthat a márkanév használatáért.
Philips márkájú TV-ket fog ugyanis továbbra is fejleszteni és gyártani a TPV Technology irányítása alatt működő közös vállalat. Kérdéses viszont, hogy mi lesz annak az összesen 4.000 alkalmazottnak a sorsa, akik jelenleg a holland cég TV üzletágában tevékenykednek, ahogy az is, hogy mi lesz a Philips székesfehérvári gyárával, ahol az európai piacra szánt TV-ket összeszerelik.
A Philips és a TPV Technology szövetség nem új keletű. A holland cég 2004-ben adta el a hongkonginak OEM számítógép-monitor üzletágát, és hírek szerint a TV üzletág átadásáról is tárgyaltak már egy ideje.
A Philips a lépéssel felgyorsítja azt az elmúlt évtizedben zajló átalakulási folyamatot, amellyel a holland cég elsősorban világítási és egészségügyi termékek valamint háztartási elektronikai készülékek köztük fogkefék és villanyborotvák gyártójává válik.
Az ügylet részeként a Philips hat év elteltével bármikor eladhatja a közös vállalatban fennmaradó 30 százalékos üzletrészét is.
Feltételezhető azonban, hogy a TV üzletág kiszervezése még nem érinti a Philips TV-k 2011-es termékválasztékát és piaci megjelenését.
Kapcsolódó linkek:
Philips: a 2011-es felső kategóriás 3D TV-k
Philips: jönnek a passzív szemüveggel nézhető 3D TV-k
Philips: fontos kérdés a TV divízió csökkenő nyereségessége
Philips: új Cinema 21:9 LCD TV már 3D kivitelben