1. Oldal
A holland Philips Konszern az elkövetkező években a jelenleg még domináns szórakoztatóelektronikával szemben más termékterületekre kíván fókuszálni.
Gerard Kleisterlee elnök-vezérigazgató a DIE WELT német napilapnak adott interjújában ezt a szórakoztatóelktronika eszközökön jelenleg elérhető alacsony haszonnal indokolta. Az elnök-vezérigazgató sokkal jobb perspektívát lát többek között az orvosi elektronikában, mely nagyobb hasznot kínál, és a demográfiai változások által jelzett egyre öregedő népesség miatt az orvosi technológiák fejlődési lehetőségei is jobbak.
Kleisterlee nem zárta ki azt sem, hogy a jövőben a Philips teljesen leválasztja és eladja szórakoztatóelektronikai üzletágát, mivel nem látják értelmét olyan termékeket gyártani, „amivel keveset vagy semmit sem lehet keresni”. A projektor üzletágból már ez év áprilisában kivonult a Philips, mert nem kívánt valódi innováció híján egy un. „Me too” (Én is) termékkel foglalkozni.
A hír a Philips üzleti megfontolásain kívül mindenesetre jelzi a szórakoztatóelektronikai iparág általános problémáit is.
A fenti október 21-én megjelent hírünkkel kapcsolatban a Philips Magyarország Kft. az alábbi helyreigazítási nyilatkozatot juttat el hozzánk, amit szó szerint közlünk:
Október 13-án az Egyesült Államokban tartott orvosi konferencián egy német újságíró azt a kérdést tette fel Kleisterlee úrnak, hogy kizárja-e a cég szórakoztatóelektronikai üzletágához tartozó egyes részek értékesítését, mire Kleisterlee úr úgy válaszolt, hogy ezt nem zárhatja ki.
Minderről hiteles tudósítások jelentek meg a DIE WELT és a Boersenzeitung című német lapokban.
A Dow Jones-nak az interjúkat követő értékelése, melyben azt sugallták, hogy Kleisterlee úr „a szórakoztatóelektronika terén nem lát jövőt a vállalat előtt” NEM állja meg a helyét.
A kérdés kapcsán, hogy vajon a Philips drasztikus stratégia-váltásáról van-e szó, így szól a nyilatkozat:
Nem. A Philips következetesen azt állította és állítja, hogy az egészségápolást növekvő szektornak tekinti. Ami a szórakoztatóelektronikát illeti, figyelembe kell venni a Philips által a cég harmadik negyedéves várható eredményeivel kapcsolatban mondottakat, miszerint „A szórakoztató elektronika terén a szezonalitásból eredően valamennyire javulni fog a jövedelmezőség, de továbbra is nyomott marad: ez az Üzleti Megújulás Programjának felgyorsulásához, és az üzletág kockázatát csökkentő lehetőségek kibontakoztatásához vezet.”
Gerard Kleisterlee elnök-vezérigazgató a DIE WELT német napilapnak adott interjújában ezt a szórakoztatóelktronika eszközökön jelenleg elérhető alacsony haszonnal indokolta. Az elnök-vezérigazgató sokkal jobb perspektívát lát többek között az orvosi elektronikában, mely nagyobb hasznot kínál, és a demográfiai változások által jelzett egyre öregedő népesség miatt az orvosi technológiák fejlődési lehetőségei is jobbak.
Kleisterlee nem zárta ki azt sem, hogy a jövőben a Philips teljesen leválasztja és eladja szórakoztatóelektronikai üzletágát, mivel nem látják értelmét olyan termékeket gyártani, „amivel keveset vagy semmit sem lehet keresni”. A projektor üzletágból már ez év áprilisában kivonult a Philips, mert nem kívánt valódi innováció híján egy un. „Me too” (Én is) termékkel foglalkozni.
A hír a Philips üzleti megfontolásain kívül mindenesetre jelzi a szórakoztatóelektronikai iparág általános problémáit is.
A fenti október 21-én megjelent hírünkkel kapcsolatban a Philips Magyarország Kft. az alábbi helyreigazítási nyilatkozatot juttat el hozzánk, amit szó szerint közlünk:
Október 13-án az Egyesült Államokban tartott orvosi konferencián egy német újságíró azt a kérdést tette fel Kleisterlee úrnak, hogy kizárja-e a cég szórakoztatóelektronikai üzletágához tartozó egyes részek értékesítését, mire Kleisterlee úr úgy válaszolt, hogy ezt nem zárhatja ki.
Minderről hiteles tudósítások jelentek meg a DIE WELT és a Boersenzeitung című német lapokban.
A Dow Jones-nak az interjúkat követő értékelése, melyben azt sugallták, hogy Kleisterlee úr „a szórakoztatóelektronika terén nem lát jövőt a vállalat előtt” NEM állja meg a helyét.
A kérdés kapcsán, hogy vajon a Philips drasztikus stratégia-váltásáról van-e szó, így szól a nyilatkozat:
Nem. A Philips következetesen azt állította és állítja, hogy az egészségápolást növekvő szektornak tekinti. Ami a szórakoztatóelektronikát illeti, figyelembe kell venni a Philips által a cég harmadik negyedéves várható eredményeivel kapcsolatban mondottakat, miszerint „A szórakoztató elektronika terén a szezonalitásból eredően valamennyire javulni fog a jövedelmezőség, de továbbra is nyomott marad: ez az Üzleti Megújulás Programjának felgyorsulásához, és az üzletág kockázatát csökkentő lehetőségek kibontakoztatásához vezet.”