A plazma TV-k eladása is túlszárnyalta a várakozásokat

1. Oldal

A DisplaySearch közzétette legfrissebb, márkák, régiók, képméretek és képfelbontás szerint részletezett jelentését a 2005. negyedik negyedévében (Q4’05) kiszállított plazma TV-k mennyiségi és bevételi adatairól.

A tavalyi utolsó negyedévben (Q4’05)-ben világszerte rekordszámú, 2,27 millió plazma TV-t szállítottak le, ami az előző negyedévhez viszonyítva (Q/Q) 44%-al, az elmúlt év azonos időszakához képest (É/É) 109%-al több. Ez 11%-al haladta meg a várakozásokat, amire a PDP panelszállítók kapacitásaikat az erős utolsó negyedév igényeit kielégítendő bővítették. A plazma TV-k ennek ellenére Q3’05-hoz képest vesztettek piaci részesedésükből a 300%-os Q/Q növekedést produkáló 102-112 centis (40”-44”) LCD TV-kkel és ellátási korlátok miatt a 127-137 centis (50”-54”) MD HVTV-kkel szemben. 2005-ben 109%-os növekedéssel 5,9 millió plazma TV került piacra.

A szűkös ellátás ellenére, a más technológiákkal versenyezve a plazma TV-k ára tovább esett 9%-al Q/Q és 32%-al É/É 2296 (kb. 448 eFt) dollárra. A gyors mennyiségi növekedés kiegyenlítette az alacsonyabb árakat és ez figyelemreméltó 31% Q/Q és 41% É/É bevételi növekedést eredményezett, mely5,2 milliárd dollárt ért el.

Európa a 3. egymás utáni negyedévben – legutóbb 36%-ról 41%-ra – növelte plazma TV piaci részesedését, a darabszámot tekintve 64% Q/Q és 144% É/É növekedéssel. Európában több mint 50%-os részesedéssel a 107 centis (42”) képméretű hagyományos (ED) felbontású plazma TV-k dominálnak, de a nagyfelbontású (HD) modellek aránya 33%-ról 36%-ra nőtt.

A lassabb Q3’05-öt követően a több mint 100% É/É növekedés révén Japán plazma TV piaci részesedése is növekedett 9,4%-ot érve el Q4’05-ben. A Japán plazma TV-k 100%-a HD, a legnépszerűbb 94 centis (37”) modellek is.

Az Észak-Amerikai plazma TV szállítások is növekedtek (35% Q/Q és 85% É/É), de ennek ellenére a régió részesedése a globális plazma TV piacból 30%-ról 28%-ra csökkent. A régióban a modellek többsége 107-109 centis (42”-43”) HD, bár az ünnepi szezonban erősödő 107 centis (42”) ED piac miatt az összes HD készülék aránya 66%-ról 65%-ra csökkent. Észak-Amerika volt az egyetlen régió, ahol nőtt a 102-112 centis (40”-44”) képméret a PDP TV-k aránya Q4’05-ben.

A kínai plazma TV szállítás a vártnál lassabb volt Q4’05-ben, s emiatt a régió részesedése 10%-ról 8%-ra csökkent a 15% Q/Q és 73% É/É növekedés ellenére, s mivel a régióban a 102-107 centis (40”-42”) LCD TV-k jelentős piaci sikert értek el. Itt 75%-os részarányukkal a legnépszerűbbek a 107 centis (42”) ED plazma TV-k voltak.

A képméretben és felbontásban még mindig a 107 centis (42”) ED plazma TV-k a legkeresettebbek világszerte, de részesedésük 50%-ról 48%-ra csökkent, miközben a 107-109 centis (42”-43”) HD készülékek aránya 28,5%-ról 30%-ra emelkedett. A 127 centis (50”) és nagyobb modellek 13%-os aránya változatlan, s a Japán piacnak köszönhetően a 102 centinél (40”) kisebb plazma TV-k részesedése 8%-ról 9%-ra nőtt. A HD készülékek aránya 47%-ról 50%-ra emelkedett világszerte.

Plazma_TV_Q4’05.jpg
A plazma TV piacot meghatározó első hat márka 83%-ban részesedett Q4’05-ben (lásd a táblázatot, mely az első öt rangsorát és részesedéseit mutatja, s ahonnan a 6. Pioneer 6,6% Q4’05-ös részesedéssel már hiányzik). Ezek közül öt maga vagy leányvállalata gyártja a plazmaképernyőt.

Továbbra is a Panasonic dominál a plazma TV piacon. Első Japánban, Kínában és Észak-Amerikában, de a Philips mögé a 2. helyre csúszott Európában. Szállítási korlátok miatt vesztett piaci részesedéséből a többi öt márkával szemben. A képméretben és felbontásban vezet a 107 centis (42”) HD és a 127 centis (50”) készülékek gyártásában, de az LGE mögé került a 107 centis (42”) ED modellek előállításában. Ugyancsak #1 a 94 centis (37”) ED és HD, valamint a 152 centis (60”) és e feletti plazma TV-knél. A Pioneer és Philips által produkált legnagyobb növekedés mellett a 2. és 6. hely közötti gyártók is megtartották pozícióikat.

Kapcsolódó linkek:

2005-ben meglódult a síkpaneles és hátulról-vetítős TV-k eladása (I.)
2005-ben meglódult a síkpaneles és hátulról-vetítős TV-k eladása (II.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .