1. Oldal
A DisplaySearch piackutató jelentése szerint a kiszállítások korábbi gyors növekedése megtorpant és a globális gazdasági krízis hatására csökkenő kereslet a plazmapanelek piacát is érintette a tavalyi utolsó negyedévben (Q4’08).
A plazmapanel modulok kiszállítása a tavalyi utolsó negyedévben (Q4’08) az előző negyedévhez képest (Q/Q) 8%-kal, 2007. azonos időszakához képest (É/É) pedig 12%-kal 3,8 millió egységre csökkent. Ez Q2’07 óta az első É/É visszaesés, és 2%-kal elmarad a korábbi várakozásoktól, áll a A DisplaySearch legfrissebb jelentésében.
A teljes kiszállított plazmapanel mennyiség 15,1 millió volt 2008-ban, ami nagyon közel van a piackutató év eleji becsléséhez. Ez 26%-os emelkedés 2007-hez képest, ami erősebb növekedés, mint az előző évi volt. A Panasonic volt az egyetlen panelgyártó, mely É/É növelte a kiszállított darabszámot Q4’08-ban 47%-ra bővítve mennyiségi részesedését, a második a Samsung SDI (26%), a harmadik az LGE (20%) ebben a negyedévben. Az árerózió a bevételeket még tovább kurtította, így az Q/Q 13%-kal, É/É 21%-kal csökkent az utólsó negyedévben, de 2008 éves bevétele 6%-os emelkedést mutat.
A 1080p panelek részaránya rekordszintet ért el Q4’08-ban, a 960 ezer darab a teljes kiszállítás 25%-át tette ki. Továbbra is a Panasonic a 1080p plazmapanelek meghatározó gyártója, a kiszállított mennyiség 78%-ával. A Samsung volt a második 1080p plazmapanel szállító 12%-os mennyiségi részesedéssel.
A kiszállított 127 centis (50”) panelek részaránya 29%-ról 27%-ra esett. Ez a 107 centis (42”) képméretű panelek 49%-ról 53%-ra növekvő részesedésének volt betudható, melyek a recesszió által sújtott vásárlók fontos szempontjaként az alacsonyabb ár miatt fogytak jobban. A harmadik negyedévig fontos tényezője volt a plazmapanelek növekvő népszerűségének a 82 centis (32”) képméret, de Q4’08-ban szállítási részesedésük zuhant az ugyanekkora LCD-k árcsökkenése miatt, mely eltüntette a plazmák árelőnyét. A 82 centis (32”) plazmapanelek kiszállítása Q/Q 47%-kal 260 ezer egységre esett a Q1’08-beli 538 ezres csúcsról.
2008 során a legnagyobb plazmapanel szállító a a Panasonic volt 36%-os mennyiségi részesedéssel, utána a Samsung 29%-kal, majd az LGE 27%-kal. Mivel a Hitachi és a Pioneer 2009 első felében kivonul a plazmamodul gyártásból csak három lényeges szereplő marad a plazma iparágban. Az alábbi táblázat a gyártók bevételi részesedését illetve annak változását mutatja.
A gazdasági válság okozta keresletcsökkenés és gyártósorok leállítása miatt nehéz növekedést jósolni 2009-re a PDP-k esetén is, valamint az sem nagyon várható, hogy bevételi növekedés következne be ugyanezen időszakban, különösen hogy az LCD-k további árcsökkenésével a 127 centis (50”) készülékek piacára is betörnek.
Másrészt a nagyobb PDP gyártók mindegyike nagyobb fényhatásfokú technológiát alkalmaznak majd az új 2009-es modelljeikhez, melyek a nagyobb felületi fényesség mellett alacsonyabb teljesítményt vesznek fel. A nagyobb fényhatásfok alacsonyabb feszültségű és áramú alkatrészek használatát teszi lehetővé, mely költségmegtakarítást eredményez majd, s ezek optimizmusra adnak okot a nyereségesség szempontjából.
Kapcsolódó linkek:
Az LCD TV bevételek jelentős visszaesése várható 2009-ben
2008 harmadik negyedévében még növekedett a TV világpiac
A vártnál erősebben nőtt a plazmapanel kiszállítás
DisplaySearch: az LCD és plazma TV-k ára az interneten is csökken
A plazmapanelek eladása növekszik nem úgy az LCD-ké, de miért?
A teljes kiszállított plazmapanel mennyiség 15,1 millió volt 2008-ban, ami nagyon közel van a piackutató év eleji becsléséhez. Ez 26%-os emelkedés 2007-hez képest, ami erősebb növekedés, mint az előző évi volt. A Panasonic volt az egyetlen panelgyártó, mely É/É növelte a kiszállított darabszámot Q4’08-ban 47%-ra bővítve mennyiségi részesedését, a második a Samsung SDI (26%), a harmadik az LGE (20%) ebben a negyedévben. Az árerózió a bevételeket még tovább kurtította, így az Q/Q 13%-kal, É/É 21%-kal csökkent az utólsó negyedévben, de 2008 éves bevétele 6%-os emelkedést mutat.
A 1080p panelek részaránya rekordszintet ért el Q4’08-ban, a 960 ezer darab a teljes kiszállítás 25%-át tette ki. Továbbra is a Panasonic a 1080p plazmapanelek meghatározó gyártója, a kiszállított mennyiség 78%-ával. A Samsung volt a második 1080p plazmapanel szállító 12%-os mennyiségi részesedéssel.
A kiszállított 127 centis (50”) panelek részaránya 29%-ról 27%-ra esett. Ez a 107 centis (42”) képméretű panelek 49%-ról 53%-ra növekvő részesedésének volt betudható, melyek a recesszió által sújtott vásárlók fontos szempontjaként az alacsonyabb ár miatt fogytak jobban. A harmadik negyedévig fontos tényezője volt a plazmapanelek növekvő népszerűségének a 82 centis (32”) képméret, de Q4’08-ban szállítási részesedésük zuhant az ugyanekkora LCD-k árcsökkenése miatt, mely eltüntette a plazmák árelőnyét. A 82 centis (32”) plazmapanelek kiszállítása Q/Q 47%-kal 260 ezer egységre esett a Q1’08-beli 538 ezres csúcsról.
2008 során a legnagyobb plazmapanel szállító a a Panasonic volt 36%-os mennyiségi részesedéssel, utána a Samsung 29%-kal, majd az LGE 27%-kal. Mivel a Hitachi és a Pioneer 2009 első felében kivonul a plazmamodul gyártásból csak három lényeges szereplő marad a plazma iparágban. Az alábbi táblázat a gyártók bevételi részesedését illetve annak változását mutatja.
A gazdasági válság okozta keresletcsökkenés és gyártósorok leállítása miatt nehéz növekedést jósolni 2009-re a PDP-k esetén is, valamint az sem nagyon várható, hogy bevételi növekedés következne be ugyanezen időszakban, különösen hogy az LCD-k további árcsökkenésével a 127 centis (50”) készülékek piacára is betörnek.
Másrészt a nagyobb PDP gyártók mindegyike nagyobb fényhatásfokú technológiát alkalmaznak majd az új 2009-es modelljeikhez, melyek a nagyobb felületi fényesség mellett alacsonyabb teljesítményt vesznek fel. A nagyobb fényhatásfok alacsonyabb feszültségű és áramú alkatrészek használatát teszi lehetővé, mely költségmegtakarítást eredményez majd, s ezek optimizmusra adnak okot a nyereségesség szempontjából.
Kapcsolódó linkek:
Az LCD TV bevételek jelentős visszaesése várható 2009-ben
2008 harmadik negyedévében még növekedett a TV világpiac
A vártnál erősebben nőtt a plazmapanel kiszállítás
DisplaySearch: az LCD és plazma TV-k ára az interneten is csökken
A plazmapanelek eladása növekszik nem úgy az LCD-ké, de miért?