A Samsung és az LG a piacvezető TV márkák

1. Oldal

A WitsView számadatai szerint a harmadik helyre visszakapaszkodott Sony előtt továbbra is a két dél-koreai TV gyártó a Samsung és az LG uralja a piacot, ahol az egy évveb korábbinál 5,4%-kal több, összesen 215 millió LCD TV-t szállítottak le 2014-ben.

2014-ben a plazma TV-k már szinte teljesen eltűntek a kínálatból, és a csekélyszámú high-end OLED TV mellett tulajdonképpen csak LCD TV-t választhattak a vásárlók. Az LCD TV piacra került készülékek száma kicsivel több mint 215 millióra nőtt az észak-amerikai és a kínai gazdaság erősödésének köszönhetően. Növekedett a kereslet a nagyobb TV-k iránt is.

A világ 10 vezető LCD TV márkája a 2014-es kiszállítások alapján
A világ 10 vezető LCD TV márkája a 2014-es kiszállítások alapján


Továbbra is a Samsung a piacvezető 22,8%-os mennyiségi részesedéssel, az LG a második 14,9%-al. A Sony visszakapaszkodott a harmadiknak, miután 2013-ban visszacsúszott a negyedik helyre. A legfeltűnőbb, hogy a Panasonic, a Toshiba és a Philips kikerült az első tízből, helyükre pedig az USA-ban működő Vizio és kínai TV gyártók léptek.

A Samsung idén már csak LED LCD TV-ket kínál, köztük néhányat kvantumpötty technológiával. Az LG egyre bővíti OLED TV kínálatát, A Sony új BRAVIA LCD TV-i már Android TV-platformmal kerülnek forgalomba. A kínai gyártók, mint a TCL kvantumpötty technológiájú TV-t is kínál Európának és az USA-nak, de egyelőre még nem tudtak igazi áttörést elérni ezeken a piacokon.

Kapcsolódó linkek:

Samsung: SUHD az elnevezése a kvantumpötty TV-knek
LG: bővülő OLED TV kínálat a CES 2015 kiállításon
Sony: új 4K Ultra HD BRAVIA LCD TV-k Android TV-vel
TCL: kínai kvantumpötty technológiájú TV Európában is
DisplaySearch: fellendülőben a TV világpiac 2014-ben

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .