1. Oldal
A Foxconn birtokolta Sharp Corp., hogy visszaszerezze márkanevét, beperli a márka licencével az USA-ban TV-ket kínáló Hisense-t, azzal vádolva a kínai gyártót, hogy a Sharp nevet gyenge minőségű TV-kre teszi fel és megtévesztően reklámozza azokat.
A néhány éve pénzügyi nehézségekkel küszködő japán Sharp kiszállt a globális TV piacról és eladta a Sharp márkanév használati jogát. Ezt a kínai Hisense szerezte meg az USA-ban, és a szlovák UMC tervezett Sharp TV-ket eladni Európában.
Tavaly a Foxconn megszerezte a Sharp 66%-os többségi részesedését, és a cég korábbi stratégiát megváltoztatva a növekedés érdekében igyekszik visszatérni a TV világpiacra, ehhez pedig vissza akarja szerezni a márkanévhez kapcsolódó jogokat. Ennek érdekében már tavaly bejelentette, hogy visszavette lengyel összeszerelő üzemét és a márka névhasználati jogát, többségi részesedést szerezve az UMC-ben.
A Hisense azonban nem hajlandó lemondani a 2015-ös licencszerződésben 5 évre szólóan megvásárolt jogairól.
A Wall Street Journal cikke szerint ezért a Sharp úgy döntött, hogy bíróság előtt igyekszik visszaszerezni márkanevét. Vádjai szerint a Hisense „gyenge minőségben gyártott” Sharp TV-ket árul, amelyek megszegik a zavarkibocsátási előírásokat valamint a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a formátum méret szerinti besorolására vonatkozó szabályait, és nem felelnek meg az iparági biztonsági szabványoknak. A Sharp attól tart, hogy mindez „tönkreteheti” a márkát, az 5 éves licencszerződés végére.
A Hisense „kategorikusan tagadja” a vádakat és kész bíróság előtt szembeszállni a azokkal. A Wall Street Journal számára adott nyilatkozatában a cég kijelenti: „Hisense továbbra is minőségi televíziókat gyárt és értékesít a Sharp licencelt márka alatt”.
Egyelőre az is kérdéses, hogy Európában mikor lesznek kaphatóak ismét Sharp márkájú TV-k, mert az UMC által 2017 első negyedévére bejelentett 50 modell piaci bevezetés még mindig késik.
Kapcsolódó linkek:
A Sharp visszaszerzi márkanevét az európai és amerikai TV üzlethez
A Sharp újra megjelenik, mint TV márka Európában
A Foxconn felvásárolta a Sharpot
A Sharp kilép az amerikai TV piacról, helyét a Hisense veszi át
A Sharp kivonul Európából, márkaneve egy szlovák cégé
Tavaly a Foxconn megszerezte a Sharp 66%-os többségi részesedését, és a cég korábbi stratégiát megváltoztatva a növekedés érdekében igyekszik visszatérni a TV világpiacra, ehhez pedig vissza akarja szerezni a márkanévhez kapcsolódó jogokat. Ennek érdekében már tavaly bejelentette, hogy visszavette lengyel összeszerelő üzemét és a márka névhasználati jogát, többségi részesedést szerezve az UMC-ben.
A Hisense azonban nem hajlandó lemondani a 2015-ös licencszerződésben 5 évre szólóan megvásárolt jogairól.
A Wall Street Journal cikke szerint ezért a Sharp úgy döntött, hogy bíróság előtt igyekszik visszaszerezni márkanevét. Vádjai szerint a Hisense „gyenge minőségben gyártott” Sharp TV-ket árul, amelyek megszegik a zavarkibocsátási előírásokat valamint a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a formátum méret szerinti besorolására vonatkozó szabályait, és nem felelnek meg az iparági biztonsági szabványoknak. A Sharp attól tart, hogy mindez „tönkreteheti” a márkát, az 5 éves licencszerződés végére.
A Hisense „kategorikusan tagadja” a vádakat és kész bíróság előtt szembeszállni a azokkal. A Wall Street Journal számára adott nyilatkozatában a cég kijelenti: „Hisense továbbra is minőségi televíziókat gyárt és értékesít a Sharp licencelt márka alatt”.
Egyelőre az is kérdéses, hogy Európában mikor lesznek kaphatóak ismét Sharp márkájú TV-k, mert az UMC által 2017 első negyedévére bejelentett 50 modell piaci bevezetés még mindig késik.
Kapcsolódó linkek:
A Sharp visszaszerzi márkanevét az európai és amerikai TV üzlethez
A Sharp újra megjelenik, mint TV márka Európában
A Foxconn felvásárolta a Sharpot
A Sharp kilép az amerikai TV piacról, helyét a Hisense veszi át
A Sharp kivonul Európából, márkaneve egy szlovák cégé